Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12608 besök totalt |
Re:
Jag tajtade till spåret lite för mycket över knäppen. "Glömde bort" att det måste gå rakt över där. Det knappade in så fint på MOGen att jag glömde bort mig. Fast jag tappade bara 7 sek på snurren. Det varvet gick på 1.09. Varven efter det på 1.04 först och sen 03:or. På det som visade sig vara sista varvet lät jag ace-TT:n passera för att kunna passera MOGen samtidigt med den. Det var ju bara det som sagt att det var sista varvet. ![]() ![]() _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Här kommer massa bilder, Film kommer senare... Jag tror jag just slog rekordet i bilduppladdning
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||
Här kommer en liten film från dagen. Mestadels filmat innifrån ALs M3 GT, då han körde i "lugna" gruppen, jag som håller kameran (därav "skaket")...
Tyvärr inget incar filmande under fullracepassen som har passagerarförbud. http://video.google.com/videoplay?docid=-952747371964961919 _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||
Re:
Har jag missat något? ![]() Trodde det var omkörningsförbud i lugna passet förutom på startrakan...? ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Re:
Det var det nog egentligen... När AL anmälde sig frågade han om det var OK att köra om överallt på banan trots att man körde i lugna gruppen, och fick svar att det var OK. Både han och vi var lite förvånade över detta... Efter 2 pass i lugna gruppen blev han sedan uppflyttad till fullrace (just pga detta)... Dock skedde större delen av alla omkörningar på rakan...
Tack! Vore kul att se din film också ![]() Dessvärre var du lite för snabb för kameran... enda 3 hyfsade bilderna jag lyckades ta på dig på dig: ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||
Re:
|
||||||
Re:
Enligt min fru som körde 'lugna' så kördes det om runt hela banan på samtliga pass. Om jag förstod Henrich von Schnellfarer (tävlingsledaren) rätt på förarsamanträdet så rekomenderades omkörning på rakan men det var inte förbjudet på andra ställen (kan dock uppfattat fel...). Pernilla tyckte dom omkörningar som hon såg var helt OK och att 'lugna' flöt väldigt bra utan incidenter. _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Re:
![]() Det är ju inget reglemente som säger det ena eller andra, det viktigaste är att alla på banan kan förutse vad andra förväntar sig. om man har den minsta fundering över vad som gäller ta upp det på förarmötet. |
||||||
Re:
Vi kan väl säga att jag erbjöd mina tjänster då det såg ut som om han inte nådde riktigt. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Re:
Instämmer, men jag tycker att man bör vara mycket tydlig (kanske särskilt tydlig just för Lugna passet) med vad som gäller så att det är solklart för samtliga. Inte kul om någon tror att det är OK att bromsa sig om in i en kurva och den framför svänger in för han "vet" att bilen bakom inte kör förbi... ![]() Har varit på många banmöten och även race där det står en sak i inbjudan/reglementet och en annan sägs på förarmötet... Varför inte vara konsekvent och glasklar? I England så tillämpas ofta att framförvarande bil ska blinka åt sidan för att visa att man lämnar plats. Det kanske kan vara en idé för Lugna passet? ![]() Jaja, nu var jag ju inte där och allt verkar ju ha funkat bra... ![]() ![]() Bara lite tips att fundera på. Förresten, var inte min bror där? Har inte varit med på någon bild eller film hittils, trots många bra bilder. ![]() Körde svart Miata med hardtop. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Re:
Ska föra över den till datorn så ska jag se om jag lyckas lägga ut den nånstans. Hur lägger du upp din film på Google? Måste man registrera sig eller är det bara att göra det? Tyvärr är jag inget data snille ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Detta var en spännande helg då man fick prova kullen i både vått och torrt. Det är inte direkt en lättkörd bana i spöregn och 1m vattenhinder under bron men det gick ju bra det också. Det enda tråkiga med arrangemanget är att det är över och SVKG ska ha ett stort tack för en mycket bra licenskurs och banåkning.
![]() Sprintrejset var nytt för mig och det var precis lika rörigt/roligt som jag hört. ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Re:
Jag har han på film några korta stunder för sedan så blir han omkörd ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Re:
Står dessutom parkerad vid "P" nedan samt kör i blötan på rakan. Lite bilder från onsdag kväll (jättefint väder) och torsdagen (mindre fint väder så bilderna är tagna från tornet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Tyvärr kom inte hans trevliga gester mot mig med på film ![]() ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Shysst film med Josens Miata!
Den går ju sjukt bra! ![]() Får hålla med Peter att det är förvånansvärt att inte Ginettan bara försvinner från Miatan. ![]() Åhhh, nya jobbet nu tack! Vill köpa banbil!!! ![]() |
||||||
Re:
"Image not available" ![]() |
||||||
Re:
Jag försökte ju bara upplysa dig om att det var ETT varv kvar till du skulle köra? ![]() ![]() ![]() Du hittade rätt depåbox till slut va? ![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||||
Verkar ha varit ett kanonarrangemang - räkna med mig nästa år!!!
Maciek - mycket imponerande att åka så fort som du gör - bra kört! Jag är lite nyfiken hur det gick för Porscharna och då främst den gula 968 turbon och den silvriga 997 turbon - är det någon som har några tider? Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||||||
Re:
Vilken fin slut på filmen. ![]() ![]() Några av mina kort: ![]() Eleverna följer John a.k.a. Stellan ![]() i väntan på mer körning ![]() Förarkursavslutning med 3varvsrace Aktionbilder från "60minutes" ![]() ![]() ![]() Själv hade jag två riktig roliga dagar, kul att prova på halkkörning oxå ![]() Tack för arrangemanget ! _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 12608 besök totalt |