Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (13889 totalt) |
Man får inte svamp pga tillsatts tråden...iaf har jag aldrig på mina xxxxx skarvar fått det, utan det är pga du inte har annvänt rotgas!
Mejeri rör är så pass tunt gods så där funkar det utmärkt att få full genombränning när man kör kant i kant..och det gå mycket fortare att bara smälta ihop bitarna än att köra med spalt...men som sagt man smälter ihop bitarna. Ska du ha en hel avgasplatta eller separata flänsar till var cylinder? Svart slår sig vid svetsning och rostfritt är 10ggr värre...bara så du tänker på det. _________________ Pelle Persson |
||
Det är en hel avgasplatta. Jag ska åka till Kid i veckan och plocka av hela toppen (som måste rensas och portas i vilket fall som helst). Jag tänker skruva fast flänsen på toppen innan jag börjar svetsa just för att den slår sig så mycket annars. Det blir först fyra stycken klämda rörstumpar som ska svetsas fast i flänsen (portar är ovala), sen resten. Jag ska prova och se hur bra det går med tillsats och rotgas, blir det ingen "svamp" inuti så kör jag med tillsats... Kan man använda Argon som rotgas eller är det någon speciell sorts gas? _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Det kan nog stämma... Jag blev nog så betagen av svetsskarvarna att jag glömde kolla på godstjockleken ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (13889 totalt) |