| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Westfield super seven med rasad motor.
|
11478 besök totalt |
|
Re:
Vägarna
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
|
Re:
Ja visst! om bara någon köper bilen så säljer jag gärna alla delar löst. Växellådan är inte till salu dock. |
||
|
Jag får erkänna att jag är total nybörjare på Seven-bilar, men jag har alltid tyckt de varit oerhört snygga och kul. Jag har en tyngre bil med en massa hk, men skulle vilja komplettera med en lätt (kör ju mc också, nåt mittemellan mc och min nuvarande bil liksom). Dessutom har jag provkört kompisens Opel Speedster, hur kul som helst, men den är ju rätt ful! Så dök Seven upp i tanken.
Så nu har jag surfat runt lite och försökt fatta lite om olika Seven-varianter även om jag inte har speciellt bra koll än. I alla fall, jag misstror att jag skulle få ihop en byggsats själv, meckandet skulle jag troligen fixa, men jag har för många järn i elden så tiden räcker inte. Därför skulle jag kunna vara lite intresserad ifall du har fixat till motorn så det vore en komplett, körfärdig bil jag skulle köpa. Hur mycket meckande ungefär kräver den allmänt sett ifall man kör lite krokig landsväg på sommarsöndagar samt typ två banträffar per år? Fyra helhelger om året om man har skapligt flyt? Dvs att hålla den status quo, inte vidareutveckla den alltså. Man kan jämföra med min enduro som kräver ventiljustering och olje/filter-byte var 20:e driftstimma, sånt skulle jag inte hinna med med ett fordon till, hehe. _________________ Sven-Håkan Olsson Ducati Monster S4R, KTM EXC 450, Maserati 3200GT |
||
|
Svarar som opartisk till denna annons med att en C20XE endast behöver olja en gång per år och möjligen en kamrem var fjärde år eller så. I Opelkretsar är motorn religion och under 7500varv med olja i sig odödlig.
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
|
Fortfarande till salu, kom med förslag...
Som svar till Sho: Vad ska man säga? hur mycket man mekar beror till 85% på hur bilen är byggd... resten på materialet. Men jag skulle aldrig få för mig att köpa en sånhär leksak för att bara köra den, det här ju en typ av bil som man grejar med, bygger om, mekar och har sig. Hitintills är det bara motorn som har gått sönder (ganska självförvållat då jag ville mer än motorn ville
och kopplingen har jag haft lite problem med som har gjort att jag har fått meka endel, men det visade sig sen att det berodde på ett felaktigt omsvarvat svänghjul. |
||
|
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
Hej!
Har som jag nämnde en Saab 9-5 2,3 LeanerCombi - 04 12.000 mil, svenksåld, drag, 3 x extraljus mm mm svart med mörk inredning i övrigt mkt utrustning som standar. Kan tänka mig att kastbyta mot din Westfield! _________________ Patrik Norberg |
||
|
Re:
Hej. Jo, inte för att vara taskig men jag är inte intresserad av någon Saab. Det är nog bättre om du säljer den på blocket och lägger ett kontantbud på min bil. |
||
![]() |
SÄLJES
S: Westfield super seven med rasad motor.
|
11478 besök totalt |

