Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 12535 besök totalt |
Jag var där och kikade tillsammans med min far på lördagen. Jag tyckte att själva bankörningen var mer leka/sladda än bankörning. Men det var väl meningen att man skulle ha kul på det sättet gissar jag
![]() ![]() Man såg ingen större skillnad på bankörning och driftkörning tyckte jag. Dagen var ändå trevlig när man strosade runt bland alla bilar och frågade ett par om vikt och effekt osv. Jag snackade bla med en kompis till killen som hade den röda gamla UR-quattron! Han berättade att den hade byggds under fyra års tid och vägde 860kg, hade 600hk+++ Men egentligen var det närmare 800hk viskade kompisen ![]() ![]() Det var riktigt kul att se Vidars M5a. Jädrar vilket drag!!!! ![]() Bilar på 1000kg och 350hk kändes slöa i jämförelse med många andra bilar på denna träffen, helt sjukt eller hur!!!? (Lånar Ulturas bild här:) ![]() När man sett Gatebil-videos från Norge, så verkar det ha varit en hel del mer ös på träffen, jag tyckte nog det var lite tamt på Mantorp, men som sagt trevlig ändå. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Re:
helt riktigt, rudskogen 13-15 juli är 20 ggr mer drag på , men för att vara första gången i sverige tycker jag det är helt ok. visst går de sakta när de driftar i förhållande till "Full attack banköra" men om jag tar min kompis Jevlar som exempel så körde han på femman och spann i första böj efter start och mål.. när de tagit bort chikanen, så det går absolut inte sakta iaf. Sen ser de ju sakta ute från läktare som vanligt. |
||
Ja jag gick till Pariserkurvan det första jag gjorde på träffen, då hade jag inte sett att det var en massa däck å skit ivägen precis innan kurvan
![]() Vad har han för effekt i sin E30 Jevlar? Det var väl den med M20B25 biturbo? ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Jag var på träffen på söndagen, och det kändes lite tamt tyckte jag mot vad man var van i på Rudskogen som jag har varit på sedan 01 eller nåt. Härligt att slippa stå i kö för att komma in på området i alla fall och att gå flera kilometer för att komma till banan.
![]() ![]() Tog en del bilder, dessa la jag HÄR (obs, 4 sidor). ![]() Mattsvart är ett säkert kort, det verkar som nån i bakgrunden har ont i huvudet också, eller så är det bara vanlig morgontrötthet. ![]() ![]() När man har ledsnat på dom där trötta 12v kylväskorna... ![]() ![]() En gammel-Audi som både såg ut och lät så där riktigt gött. ![]() ![]() Det bjöds på både vit... ![]() ...och svart rök i slutet av dagen. ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||
Re:
Jösses vilket dravvel tänkte jag Peter, tills jag såg dina senare bilder, kanske värt ett besök i framtiden ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 12535 besök totalt |