| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ytbehandling på arbetsbänken
|
7455 besök totalt |
|
Jag skulle tippsa på att laminat kan vara en höjdrare.
Inte så dyrt iaf, slagtåligt, blangt, lätt å hållarent, å så går det att få i något ball trä mönster.
Vet dock inte hur det är med aciton på laminat. _________________ Henrik Swahn Ricky Bobby!... |
|
Aceton och plast brukar väl inte vara bästa kompisar
..
Hade laminat i mitt förra garage, kanonbra! Kommer nog att ha det i det nya också (när det blir klart) om jag inte kan få loss lite rostfritt från jobbet, tänkte limma rostfri plåt på en mdf samt sko framlanten med en L-profil i stål. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
|
Jag surnade till på Fars arbetsbänk i hans mekarförråd så en dag åkte jag dit, rev ner den gamla bänken och byggde en ny på 2"x4" och M12 12.9 bult.
Lade på en 22mm spånskiva som arbetsskiva med mycket stöd under och sedan tog jag firmabussen till vår lokala plåtnisse och fick en 2400 x 800 plåt på 1,5mm klippt och bockad. Det blev jävligt fräscht. Drog på olja på plåten så att den skulle klara sig från rost... Visst har den mörknat lite på sina ställen, men det är ju inget att hänga läpp över. _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
|
oj då, jag hade visst glömt att avsluta den här tråden.
Det blev till slut elförzinkat. Tyvärr var den lite mörk, men hellre det än flammig som AluZinken (tänk ventilationstrumma). 600 svenska träpengar gick det på (inklusive klipp, bock och mums). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
|
Faan, vad synd.. att du redan gjort klart.
jag kan annars starkt rekommendera laminat! parkettgolv alltså. Det finns många bilder i min projekttråd om pontiac fiero GT-87an samt i Andreas tråd om sin renault 5GTE på min arbetsbänk. jag kör med björk laminat, kökskvalitet så det är lite extra hårt. kostar ju i princip ingenting. Två lådor räcker mer än väl för ett stort bord. Jag har använt mitt i över 2 år och nu börjar det bli lite slitet, hack på en del ställen och silikon/färg som fastnat här och där. Men vadå, det kostar 200:- att lägga nytt. Jag tycker det är den bästa lösningen. Har haft stål/rostfritt osv också. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
![]() |
Skruva banåkabil
Ytbehandling på arbetsbänken
|
7455 besök totalt |