| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 07 demo och VGP...
|
3 besök senaste veckan (4665 totalt) |
|
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||
|
Re:
Laddar för fullt,lär ju inte bli några priser med 9 timmar kvar av tävlingen.Däremot fick jag mig bra många goda skratt angående temat Steam i forumet som du länkade till Kavic och för att slippa påhopp tillägger jag att jag har kört med Steam i CS och där har det funkat klockrent för min del,Race har jag ej kört online än så jag har ingen aning hur det är personligt
|
||||||||||
|
Det som stört mig med Steam (ursäkta att jag glider från ämnet en aning!), är att jag inte gillar att behöva felsöka, leta info och pilla med en massa konstiga saker som inte har med själva spelandet att göra. 40% felsökning och pillande och 60% körning är ingen kul fördelning
. Sedan har Steam haft konstiga saker för sig när man kör online.
Mitt gnäll kan ju ha att göra med jag är van med att spela på konsoll = slänga i skivan och kunna spela utan att behöva tänka på systemkrav . Ska hålla käft med "gnäll" i fortsättningen och istället hoppas Race 07 blir ett bra lir! Väntar till spelet kommer så man kan bli positivt överraskad.
_________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||||||
|
Tack för länken Kavic! Nu funkar det!
Jag tycker det är rätt schysst! Synd att man inte har en bättre dator så man kan maxa grafiken, för det var snyggt när jag testade..
Känslan tycker jag är helt okej faktiskt även om jag tycker att LFS känns bättre så var detta inte alls dåligt! Sen att det finns andra roliga klasser som WTCC '87, Formula BMW (F1?) och nån mer... Ska nog köpa detta faktiskt! Tråkiga är väl att man inte direkt kan drifta i det.. Det var rätt svårt :P |
||||||||||
|
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||||||
|
Har kunnat prova demot nu och det var kul. Ljudet var lite halvdant, men man ska inte uttala sig om en så här pass tidig demo av spelet. Men körkänslan var riktigt bra, för att inte tala om snudd på underbar med BMW:n. I RACE06 fick man vara så försiktig ur böjarna, men nu kunde man vara betydligt aggressivare med liknande inställningar på bilen. Curbsen upplevdes inte lika hala nu längre. Nä, detta blir nog en värdig uppföljare! Återstår om man ska välja versionen med Steam eller utan
.
Det jag är mest nyfiken på är hur det där med "custom skins" som nämns på SimBin's hemsida kommer fungera. I.om. att de kör genom Steam borde man ju inte kunna göra om skins i t.ex. Photoshop och lägga till filer. Eller det kanske går? Har spelet kanske en inbyggd editor för skins, i stil med Forza 2 *hoppas*? Ska bli spännande att se. Köra Ekbloms eller Göranssons BMW runt Anderstorp vore en dröm för mig! _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||||||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 07 demo och VGP...
|
3 besök senaste veckan (4665 totalt) |