Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8 besök senaste veckan (27389 totalt) |
Kanske "lite" långt! Men annars så hade du varit mer än välkommen ![]() _________________ Pelle Persson |
||||
Jag känner igen era problem, när jag pluggade i Luleå hade jag samma delämma. Man var hänvisad till parkeringen. Inte så roligt när man ska besikta bilen i feburari. 25-30 grader kallt !
![]() Men dom tiderna är förbi ! Så absolut bästa sättet att få en fin verkstadslokal är att hålla sig så långt bort från städer som möjligt ! Har man sen en far som är bonde och lika mekgalen som jag så blir det ändå bättre.Vi har en verkstad på 18x8 m med en 3 tons travers i taket för almänna reparationer (bilar, maskiner, m.m). Sen har jag en egen verkstad 5x7 vägg i vägg med den. I den kommer det inte in något annat än Seven-bygget ! Enda nackdelen är att vi inte har någon riktig värme än... men det jobber vi på. En tvåpelarlyft står också högt på önskelistan. Någon som vet om någon ? |
||||
Känner igen mig i det här att stå utan garage, har just nu 15m2 carport som jag delar med farsan. Blir ingen plats att meka knappt, dessutom kan man inte göra ett smack på vintern. :down:
Ingen som har/vet nån plats man kan hyra in sig på hyffsat billigt i Eslövstrakten? /Ronnie _________________ Ronnie Forsberg Porsche 911T 1972 |
||||
Re: Hur gör ni med mek-plats/garage?
Tänker du på mig? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Jobbet står med lokal
![]() ![]() _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
En plats i P-garage, en plats i stoort garage (mekplats, garageförening) och en bil stående på boendeparkering...
Har dessutom tillgång till ett annat mekgarage där maskinparken är ganska komplett, finns t ex. en rätt rejäl svarv. Dock är det en del spring där och risk för märken i bilen. Total kostnad per månad: 1420Kr _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Jag har ca 1000 kvadrat uthus på tomten.......allt lämpar sig inte att ha bil i, men verkstaden är på drygt 100 kvadrat, byggt på 90-talet.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
har precis sagt upp en av mina verkstäder/hobbygarage.
undervåningen var på 250kvm med 3m takhöjd och entresoll-planet var 175kvm med 2.5 m i takhöjd. kostade 5000:-/månaden kallhyra. f.n. har jag ett garage hemma på 50kvm och 3.2m i takhöjd och ett ca 5km hemifrån som är 110kvm och kostar 4500:-/mån inkl värme och el. har börjat leta efter en större gård söder om sthlm,så man kan ha alla bilar och prylar på ett ställe. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Hyr ett garage på 39kvm ca 3,5m i takhöjd och dubbla portar...
Tillräckligt med plats för seriöst bilbyggande om man ställer objektet på tvären innanför portarna, då kan man springa runt bilen även fast man har mkt prylar liggande längs väggarna... Just nu är det dock lite trångt då projektet får trängas med en donator... Satte upp några rejäla hyllor för ett tag sen, gav ytterligare en del plats. Tyvärr är stället oisolerat ![]() ![]() Det här med avstyckad gård låter intressant när man ska flytta hemifrån.. ![]() _________________ /Arne Lindgren |
||||
Re: Hur gör ni med mek-plats/garage?
Hoppas den bättre hälften inte läser här...men det var dig jag tänkte på Micke. ![]() ![]() |
||||
OK, avstyckad gård kanske inte funkar rent ekonomiskt just nu men...
![]() En fundering bara: En garageförening, vad är det och hur funkar en sån? _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Jag jobbar just nu i Sandviken.
Där är det ett garage på 420 kvm till salu. F.d bilverkstad med inventarier. o dyrt var det. Begärt 360tkr ![]() Stlms priset för motsvarande lokal 10-20 dubbleras. Det blir en månadskostad på runt 1tkr efter skattereduktion. Bara o inse, bor på fel plats. Anders Kaarle |
||||
Garageförening Vi valde att registrera en ideell förening (Kokos-racing). Lite stök att få ordning på pappersarbetet men i slutändan väntar det eftertraktade organisationsnummret. På så sätt kunde vi andvända org.nummret på hyreskontraktet. Detta gör samtliga medlemmar ansvariga ifall något skulle hända med lokalen.Skönt att slippa ha en enda ansvarig person på hyreskontraktet. Mha org.nummret kunde vi även skaffa ett föreningskonto där alla medlemmar sätter in månadshyran. Hyresvärden fixade larm belysning och drog tryckluft till alla bilplatser. Efterhand har föreningen köpt in lite gemensam utrustning som högtryckstvätt, smådelstvätt, blästerskåp, bandslip mm. Några exempel på föreningsdokumenten finns på vår hemsksida, se nedan. _________________ //Mattias Gripenland |
||||
Söker själv plats i Gävle-området, så hör av dig om du vet ngt. Det där kravet om stort varmgarage kompromissades bort vi husköpet. Har ett oisolerat utedass med dubbeldörrar som endast skattemyndigheten kallar för garage.
![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Gör som jag, bygg dig ett eget garage! Kostar väl en 30kkr om du gör allt själv. Jag var själv en gröngöling före bygget men kan lite mer nu.. Du kommer att tacka mig sen ![]() _________________ Kör cheva numer. |
||||
Har nyckel till förra arbetsgivarens lokaler.
2st fyrpelarlyftar 1st tvåpelarlyft och en "rekond" lyft. Tvätthall håller på att byggas.. ![]() Alla verktyg man behöver finns där. Nackdelen är att man inte kan ha något nerplockat. Måste bli färdig under en helg iaf ![]() Men det är ju gratis att nyttja den så mycket man vill ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
Ett varmgarage för 30' är mkt bra jobbat! _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Tackar, lite finputsning kommer, el och lysrör skall dras in och det ordentligt, takplåt och skönhetsattialjer (bor i villa område), det springer väl en 10'till men that's it. 100-150.000 kr då får du ett 70-100kvm garage med moduler att spika ihop och betongplattgjutningen bortlejt.. Det går att kapa minst 50'på dina beräkningar om du offrar 2 veckor av din semester. _________________ Kör cheva numer. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8 besök senaste veckan (27389 totalt) |