Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3055 besök totalt |
Re: M3 CSL - Bättre med mer effekt???
Vafan du fick kursen GRATIS av en Prins, det är inte varje dag men hör det här! Lyckost!! _________________ Kör cheva numer. |
||||
Lite o/t men spana de här kurserna...
Tyvärr måste man gå alla kurser i turordning oavsett hur erfaren du är. Tror tom att man måste gå någon högre kurs två gånger för att komma vidare. Det kostar ju en del, men man blir absolut en bättre förare. M3 Nordschleife http://www.bmw.de/de/index_common.ht ![]() ![]() ![]() M3 CSL Nordschleife http://www.bmw.de/de/index_common.ht "Experience your BMW M3 CSL where it was driven when our engineers developed it - in the "green hell" ...." "Come and find out how your CSL can be driven like the ultimate driving machine it is." _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
En liten, liten räkmacka kan man säga. Det slumpade sig nog så att vi alla tre fick kursen gratis. Tror den kostar omkring 8.000 kr annars, inkl. boende på Dorint och all mat. Plus all körning förstås. När man kom ner på morgonen stod det säkert 20 st. BMW M3 SMG i Phoenix-gelb. Jag som hatar den färgen! ![]() Nu blev det hela baletten - understyrning > ![]() ![]() ![]() ![]() Har en hel del video från detta som kommer dyka upp framöver. Precis hur grymt som helst! PS. Ett litet tips. Träningsbilarna säljs efter 6 månader...se upp för fullt utrustade M3 SMG i Phoenix gul direkt från BMW AG... _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
BMW ska tydligen sälja mer eller mindre samtliga testbilar dom har efter seriös genomgång. Dock enbart till "utvalda kunder" samt till ett sådant pris att man inte "kan" klaga efteråt. Billigt är bara förnamnet! Så var det för nga år sedan iaf. Vet jag bara vad bilen varit med om och säg att en M3:a kostar 150 kkr... ![]() Tack för tipset iaf. Inte så kul att köpa en sådan om man inte vet... USCH! |
||||
I was the lucky 3rd person...oh yes and I was faster than Johan's time in the slalom as well - twice... ![]() But then again one of the instructors boasted that he could set a faster time than everyone else with 4 people in the car. He didn't succeed, which was quite funny... _________________ Kees van Holland 997 GT3 några BMW-Alpina |
||||
Instruktörens ansiktsuttryck var lite besviket och vi gick av någon anledning FORT vidare till nästa övning. (ingen klagade då det innebar körning på GP-slingan) Han var nog van vid att ligga flera sekunder före bästa amatörtid. Men jag tror vi var en bra och väldigt jämn grupp. Jag har hela listan över slalomtävlingen men av någon anledning vill inte johann att vi ska publicera den. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Det är nog ingen större fara, men det är ju bra att veta vad den varit med om. M3:an är ju gjord för att gå hårt och lite nedslagna koner mot plåten är inte hela världen. Men bromsarna hoppas man att de byter. Sen är det nog bra om SMG:n får sig en översyn. Men säger du 150k är jag lätt in på en affär... ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3055 besök totalt |