Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (21142 totalt) |
Erik, se det som ditt uppdrag att fixa fram en Yellow Bird till nästa år. Urisar tror jag mig räknat in 4-5 stycken i alla fall. Men ingen Cossie eller RS200. Andreas A, nästa år får du ta dig i kragen...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Titta http://www.blocket.se/vi/13451876.ht
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Saknade de japanska evighetsmaskinerna:
Nissan sunny- en -88ans slx ska det vara. Går aldrig sönder, rostar bort. Ingen accord/civic? Celica? 323/626? Anledningen är väl att de som finns kvar används som det var tänkt från början och inte blivit "klassiker" än... Mkt trevligt annars Resturangen blev nog tagna på sängen... När körs 70talsträffen? ![]() _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Sunny fanns det en, men jag vet inte (ett sundhetstecken kanske?) om det var en 88:ans SLX?
70-talare börjar idag mer och mer accepteras på gammelbilsträffar. Utstyrd enl. Beastie Boys Sabotage-stuk skulle du nog inte bli nobbad i någon grind med Novan. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
Well, Jens bil är ju numera i Norge och blir nog svårlockad. Men det finns en gul look-och-behave-alike i Dalarna... _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Roligaste bilarna tycker jag var 2st CX 25 GTI Turbo 2, en magnifik Alpina B7 Turbo, en tokfin Alfetta Quadrofoglio Verde och Ferrari 412i.
![]() Håller med om att flera italienare fattades, Prisma, Thema, Uno, Croma, Regatta, Panda osv. Mest bestört blev jag över att ingen Peugeot 505 Turbo Injection kom... ![]() Har själv lite bilder, kommer väl upp så småningom. |
||||
Re:
Missade den, kom sent så... ![]() Det var det där med sabotage-stuket ja... ![]() _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Den är ju förvisso liten och gömde sig bakom en VW buss men åtminstone en CRX fanns det ![]() _________________ /Patrik Rylander |
||||
Re:
Wow!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Henrik Andersson Peugeot 405 GRI -88 |
||||
Ägaren *) förklarade hur det låg till för mig och jag hängde nog inte riktigt med för jag köpte läget att den platsade.
*) Figurerar på det så kallade rejsa-forumet. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Re:
om nu fotografiet hade visat lappen i rutan så stod det otydligt förvisso att det är en 745T men uppdaterad till -98 med nya delar. ![]() observera brukspatinan, måste nog tvätta den i höst. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Lite bilder då. Hinner inte med så mycket runtom-kommentarer som jag skulle vilja. Mat skall lagas och imorgon styrs nosen mot Knutstorp så jag vil i säng i tid...
![]() Det kommer att dyka upp bilar på bilderna som jag inte ens med min vildaste fantasi kan få att passa på rejsa, men det får ni leva med. Jag tar mig den friheten som allmän bildbajsare... ![]() En sån här hade min mamma. Och eftersom den saknade all form av körglädje och väghållning (men innehade ett visst mått bekvämlighet) utrustades den med lika hygglig som diskret dunkadunka-anläggning. Både farsan och jag grinade när takplåten buktade sig i takt med basen, grannarna var inte fullt lika roade... ![]() 80-talscustad UrQuattro. ![]() ![]() Första bilen jag funderade på att köpa. Tack gode gud att jag avstod... Inte för att jag ogillar Mantorna, tvärtom. Men som pluggande 18-åring hade jag nog hamnat så långt ner i skuldträsket att jag inte kommit upp ännu. Fräsch var den inte. ![]() De fanns med turbo, men såldes den modellen i sverige? Helt klart på önskelistan till nästa år. ![]() Nej, det är inte projektbilen, den stod nästan färdigslipad i ett garage på området. ![]() ![]() Av Klassiker-juryn utsedd till träffens bil. Udda val. ![]() ![]() 80-tal? Tillåt mig tvivla. Men ett kul inslag ändå. ![]() Jag tror den här hagen skulle vara övrig finbilsparkering. Det sket sig rätt omgående... Bilden ger i alla fall en god uppfattning om hur otroligt stor blandningen av bilar var, och i vilken underbar oordning de placerades ![]() ![]() Det ultimata tillbehöret i en vit 944 Turbo. ![]() ![]() Utan att förstöra genom att säga vad det är: Ärligt, hur många kommer ihåg märke och modell på den här? Återkommer med mer efter att jag gjort tortillas. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re:
Grymt sköna bilar! Fanns en vinröd ett tag där jag bodde i Norrköping (rullar eventuellt fortfarande där). Men någon 80-talare är det ju förvisso inte. För mig är den tuffast i kategorin "Tidigt japanskt 90-tal" som även befolkas av Mitsubishi Sigma och Honda Legend. ![]() _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
![]() 80-tal här då? Glömde att gå runt den och kolla om det var en SS eller inte. En söndagkväll när jag var 10 och skulle gå och lägga mig stod det en sån här parkerad utanför mitt fönster. Jag bara TVÄRVÄGRADE att sova innan den startat och kört iväg. Undrar om min sjukdom är genetiskt betingad? ![]() På allmän begäran ![]() ![]() ![]() Jaaaa, så här kan man ju också göra... Om man vill vara med i VM för understyrning ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ballaste eftermarknadsratten på länge satt i... ![]() ![]() Emellanåt saknar jag farsgubbens 951. Om inte annat för att det var lättare att få låna den än hans nuvarande 996 ![]() ![]() Någon som tänkte på det extra tanklocket den hade? vad var det till? ![]() Peoples choise-vinnaren. Ja, han fick min röst också... ![]() Saker jag aldrig trodde skulle ske i mitt liv men som ändå hände Punkt 1: Att känna Ha-begär efter en Volvo 244... ![]() emedans Sport Evon mest bemöttes med ett: Fräck läpp, undrar om den gör någon nytta? Ja, det var en underlig dag... ![]() Fler bilder kommer. Skall bara reda ut dagens PCS-träff och morgondagens STCC först. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
Tankas bara på torsdagar efter lucnh, det är påfyllningen för lpg (fordonsgas). Ett smidigt sätt att miljöanpassa amrikanska fordon för svenska krav. ![]() TAXI körde med detta så det måste ha varit billigare än bensin men vad jag kände i en gammal cheva så var det definitivt inte bättre. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re:
Vad bra att jag gick runt den då! ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (21142 totalt) |