Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7023 besök totalt |
Re:
![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
1.14 på lördagen i torrt med gamla däck och passagerar, 1.27,709 i blött på söndagen! Så ett rekord borde varit faktum om det varit torrt... Allt en enligt www.bilsport.se |
||||||
Re:
|
||||||
Re:
Med formelbil ja! Snabbaste karossbil skulle kunna vara Erik Behrens Viper som jag har för mig låg på 1.16-tider under tävling. Super touring-bilarna låg väl på 1.18-tider som bäst? _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Underligt att han kunde åka 1.14 då DTM-bilen aldrig var på banan ens under lördagen...
![]() Däremot åkte Mattias i en av Audis preppade RS4:or under lördagen... Visuellt var den riiiktigt snabb ner för rakan. Riktiga regndäck var monterade, chassit var ett Bilstein-kit ur den högre gatskolan/lägre racedito och sen var det ordentlgia bromsar på. Bur såklart oxå då... Motorn lät ritkigt vass så skulle gissa på en lagom masserad RS4-maskin. Men om det räckte till 1.14 vet i katten då det inte var riktigt riktigt torrt när jag såg bilen på banan... DTM-monstret tog sig fram på 1.27 i vätan. Snabbaste tid med Super Touring är 1.19 något. Vill minnas att Per Eklunds Saab åkt på inofficiellt klockade 1.15 tider. |
||||||
Re:
Märkligt ![]() /M |
||||||
Re:
Behrens körde 1:16.888 på kvalet medans Kuismanen körde 1:16.979 på racet när vi var där i våras. _________________ Alexander Pfister |
||||||
Re:
Han var ute med DTM-bilen på lördagen och skjutsade folk ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Re:
Superkartarna låg på 1.15.6 när det var EM race på mantorp, dom har också kaross ![]() _________________ Benjamin E Utan bil ett tag framöver |
||||||
Jag äää scheptisk...
![]() Den röda som var ute och for under lördagen såg och hördes tydligt. På direkt fråga om DTM:aren skulle ut under lördagen var svaret "Nej, den sparar vi tills imorgon." Sen hörde iaf inte jag nga fler vassa V8:or förutom Camaro Cup...jag måste ha haft ngt vettigare för mig helt enkelt. Att sen ta stcc.se som en källa för trovärdig info får väl ändå anses som ett skämt i många fall...tyvärr. ![]() |
||||||
Re:
Precis, vi låter Generalen avgöra! Lars, vart är du? _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Re:
Deal! ![]() Självklart kommer jag stånga mig blodig i denna fråga då den känns extremt viktig för mitt välbefinnande... ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Nå? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Var det så kul att vinna gokartracet så att det firades hela natten, AL?
Visst vara det på lördagen som det gjordes donuts franför mina ögon. Undrar vad det kostade, det är ju förbjudet. ![]() Söndagens åkande blev av förklarliga skäl litet lugnare. Möjligen kan AL:s ohörsamhet bero på att bilen hade ljuddämpning anpassad till Mantorp, varför vi var många som besviket trodde att det inte gick så fort som det trots allt gjorde. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 7023 besök totalt |