Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11604 besök totalt |
Patrik, är du upp och skriver inlägg redan 07.06 på en söndag....??
![]() om inte Gelleråsen går 2008 så kanske det funkar med ytterligare en träff på Knutstorp eller Mantorp? Helst Knutstorp..... Annars håller jag med Johan att vi kanske skulle försöka köra ett tävlingspass i BMW Cup tillsammans med någon annan klubb om det skulle krisa sig totalt. Knutstorp, 2-3 augusti, inga tankar på att köra dubbla tävlingar, typ 2 deltävlingar på lördagen och 1-2 på söndagen? _________________ Mikael Eriksson |
||||||
Re:
Allt för SC! Vi i styrelsen jobbar i skift, och jag har förmånen av att ha en morgonpigg 2 åring som INTE går att lura ner i sängen igen... Styrelsen gör vad vi kan, innan året är slut så är kalendern spikad. Vi får inte glömma att SC består av både cup bilar och gatbilar där vi båda hjälps åt att finansiera åkandet. _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Vad det gäller potentiellt antal deltagare (Cup och gata), och geografin gällande dessa deltagare så ligger nog 2xMantorp bättre till. Medlemsaktiviteten är högre i andra delar än i södra Sverige numera. [Personlig åsikt på] om bara "rolighetsfaktorn" skulle gälla så hade vi gärna kunnat ha alla banträffar på Knutan... ![]() [Personlig åsikt av]
Det erbjöds inför sommarträffen på Knutan tidigare i år. Finns det ett sådant intresse, och möjligheten erbjuds även 2008 så kan det gå att ordna. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
PATRIK: Please boka ingen bana den 6-8 juni, se http://www.automotorsport.se/nyhetsm
Det är nog många som vill vara på Anderstorp då, och förhoppningsvis kommer vi att köra med CSL:n då...(alltså Jocke kommer att köra; jag får inte köra den förrän jag har bättre varvtider med "vanlig" racerbil än han ![]() MÅNS: 2 x Mantorp är helt ok. Kanske det finns större vilja att köra fler deltävlingar i BMW Cup under en helg om vi kan planera in det redan nu på hösten. _________________ Mikael Eriksson |
||||||
Re:
Koll på detta innan så det blir ingen åka då ![]() Tycker Jocke är rättvis när han inte låter dig ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Mantorp är ju dessutom riktigt kula bana att köra på även den !! ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Tjenare! På Rudskogen kommer jag nog och bekantar mig med lite bmw åkare
![]() Kommer i en 325 e30 som förhoppningsvis ska få ett mycket trevligare chassi under vintern ![]() |
||||||
Re:
om det var mig du syftade på så kommer jag i en gatbil ![]() |
||||||
Re:
Jag har gett styrelsen ett förslag och väntar på deras kommentarer. Därefter skall en budget göras baserat på kalendern och sen så vet vi ![]() Ge oss 1-2 veckor till, då vet vi också om våra bokningar krockar med STCC. Jag kan tyvärr säga att både Gelleråsen, Falkenberg & Rudskogen var omöjliga att boka. Övriga banor är med, så det blir bra! ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
ojdå, blir ett fullt år nästa år med "Övriga Banor" på programmet: Mantorp Anderstorp Knutstorp Kinnekulle Sturup Sviestad Mittsverigebanan och kanske Gotland Ring? ![]() Fast sån tur har vi nog inte... ![]() (Styrelsen lär nog i alla fall stryka en misstänker jag ![]() Keep up the good work "Putrix"! (Börjar bli dags att ta tag i skruvandet på "härket" i garaget - snart är det vår! ![]() _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
Re:
Ja minst! -Även om vi vill så "orkar" vi inte driva mer än 6 träffar + superstage under 2008, det är detta som ligger som förslag hos styrelsen. _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Riktigt tråkigt att BMWSC och BMW Cup inte får åka på Gelleråsen 2008. Måste man ha en Alfa måntro...? Vad är det för vits med att vara så hemlighetsfull om vilka banor som ligger i förslaget? _________________ Johan Armskogh |
||||||
Re:
Det är värre än så, du får åka motorcykel & gå med i SMC ![]() Inte menat att vara hemlighetsfulla, förslaget som vi jobbar med är: 3 Maj Mantorp 7 Juni Sturup 5 Juli Kinnekulle 28 Juli Superstage (BMW Cup vs gatbil, vem är snabbast) 2-3 Aug Knutan 7 Sept Mantorp 4 okt Anderstorp ..dessa datum är våra om de inte krockar med STCC mm, skall först godkännas av styrelsen, sen skall de in i budget och sen så skall budgeten klubbas och om inga datum krockar uppstår så är det spikat. Så ta detta inte som en "färdig" kalender än. _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Både SSK, Alfa klubben och några till åker på Gelleråsen 2008 så jag klarar mig i från MC'n ett tag till som tur är.. ![]()
Bra, tack för det. Förstår att den är prel. men det är ändå kul att se hur kalendern kanske kommer att se ut. _________________ Johan Armskogh |
||||||
Typiskt jag som tänkte göra debut med e30n på Rudskogen
![]() Jaja kullen ligger ju inte så långt bort heller ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11604 besök totalt |