| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
S: Biltema Racekat igen (inte raskatt)
|
5 besök senaste veckan (18762 totalt) |
|
Re:
När jag var på Biltema förra månaden så fanns katten där men utan uttag och märkning,fast det stog på nätet att den skulle var SBF godkänd. Dom skulle tydligen rensa ur lagret på dom "gamla" o godkända först sen skulle dom godkända nå hyllorna. Edit: såg att du skrev i Katalogen. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
|
|
||||||
|
_________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||||||
|
http://www.bbbab.se/index.php?prodid
Säljer den runda varianten av ARWIN MERITOR samma tillverkare som "biltema katten" Betydligt dyrare än Biltema. _________________ Jonas Wiborg Corvette C6 2,3Turbo Snart 1,8L Turbo eller ??? Nr 24 i www.MSLS.info RIP Ascona B 2,3 16V |
||||||
|
Vilket flöde klarar denna kat. utan att brinna upp på en säsong ??
Svara inte bara med 2,5 liter utan "liter avgaser / minut. Då kan man räkna själv sen om katten räcker. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
|
Re:
Ej godkänd i dagsläget: Biltemas "SBF-kattar har ingen godkännsingstämpel enligt dem själva. & denna stämpel kommer ej förrsens till sommaren (Juni-Juli) tidigast. De saknar okså lamdauttag, samt ett "titthål" som okså skulle finnas enligt Biltema. Kollade allt detta i förra veckan, då jag även var på Biltema i HBG & kollade genom alla deras lådor med denna modellen _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
Re:
Varför inte ange hur mkt effekt den klarar
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Jag (personligen) är inte säker på att effekt alltid speglar avgasmängden. Jag vill (skall) ha ett friflödessystem som håller max db 95 och då ingår katten som en del i detta.
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
|
En given effekt ger en given mängd gaser.
oavsett om det är en Wankel eller en Hemi v8:a. Självklart finns det säkert variationer beroende på blandningsförhållande, men inte så att det skulle vara av vikt att ta med i beräkningen. En Wankel har väl problem med att det är jäkligt varma avgaser? _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Har hört att dessa metalliska kattar i princip inte dämpar något ljud alls. |
||||||
|
Ja, en wankels avgaser är heta.
En fundering: Man kanske skulle öppna en ny tråd för att diskutera "friflödessystem" och katter så slipper vi vara off topic i denna tråd. Jag har problem med katter och oljud vilket jag tror ni förstått. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
|
Re:
Detta kan ju splittas med om det blir en ny tråd. |
||||||
|
Nu har de en variant till utöver den lilla SBF KAT 08-013, AM Group Redback: Racecat C1T134MT godkännande nr. SBF KAT 08-22.
http://www.biltema.se/products/produ _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||||
|
Re:
De diskuterar katten här: http://forum.saabturboclub.com/viewt Finns lite mer info.. |
||||||
|
Vi har exakt samma kat i lager och den klarar upp till 4,0 liter Jag lägger till en bild på godkännandet.
Den vart lite stor... LÄNK
Vi är tyvärr lite dyrare 2800kr kostar den hos oss.
_________________ Henrik Eldholm |
||||||
|
Re:
Det är trisst att dom inte specas med hk istället för L, för det är ju skillnad på 4L 5000 rpm 240Hk och 4L 7000rpm 380HK. Att jag undrar är för vi har 4,2L men inte mer än ca 340hk _________________ Niklas Lövgren |
||||||
|
Re:
om du klickar på min länk så ser du alla specar.... tex hk spec
Det var därför jag skickade med en bild
_________________ Henrik Eldholm |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
S: Biltema Racekat igen (inte raskatt)
|
5 besök senaste veckan (18762 totalt) |