Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Göteborg med omnejd?
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (4282 totalt)
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Wankelsport skrev:
Bor i Sandarna i Göteborg.
Ännu mer i skärgården än Mattias Gripenland men ändå på fastlandet!!!

Då kanske du kan hjälpa en rejsa.nu kompis att hitta ett lämpligt Porsche 944 garage? thumbs up Bor i Majorna.

Göteborg
Här sen Nov 2002

Hisingen här med, skönt att bo i skärgården men ändå bara fem minuter med spårvagn från Brunnsparken...
Kvilletorget för att vara mer exakt.

BMW 330i -05
Citera
Gripenland
Göteborgs skärgård (Hisingen)
Här sen Mar 2003

MaZ skrev:
Hisingen här med, skönt att bo i skärgården men ändå bara fem minuter med spårvagn från Brunnsparken...

Wow Då kan vi starta Kvillesektionen av rejsa.nu

Kungälv
Här sen Feb 2003

Citat:
Wankelsport skrev:
Bor i Sandarna i Göteborg.
Ännu mer i skärgården än Mattias Gripenland men ändå på fastlandet!!!

Då kanske du kan hjälpa en rejsa.nu kompis att hitta ett lämpligt Porsche 944 garage? Bor i Majorna.

Det hade jag gärna gjort om inte alla platser hade varit upptagna i garaget redan. Dessutom ligger garra på Hisingen (Lindholmen) så...
otäckt nära vår nya "Kvillesektion"s hemvist faktiskt. Kanske inte så konstigt med tanke på att det är Mattias som skapade föreningen från början och som är ordförande.

Citera
Jaffa
Kvicksund
Här sen Nov 2002

Jag flyttade till Göteborg från Esklilstuna för ett år sen. Bilen har jag tyvärr inte fått med mig hit än. Finns det nån här som vet var man kan hitta ett garage? Det måste vara billigt för jag pluggar nu.

/Martin

Göteborg
Här sen Nov 2002

Mattias Gripenland skrev:
MaZ skrev:

Wow Då kan vi starta Kvillesektionen av rejsa.nu

Japp!

BMW 330i -05
Citera
CWaltgard
Goteborg
Här sen Jan 2003

Garage

Det verkar vara väldigt många som letar garage i Göteborg. Jag är en av dom. Så dyker det upp något och ni behöver fylla ut så är jag gärna på också.

Halmstad
Här sen Mar 2003

Re: Göteborg med omnejd?

Andreas Sjöström skrev:

Vilka är från västra sidan av landet?

Jag bor i Haverdal 1.5mil norr om Halmstad.

Här sen Feb 2003

Bor i Sjövik precis 4 mil från Göteborg eller 15 minuter med Lupon

Torslanda
Här sen Nov 2002

Re: Göteborg med omnejd?

frav skrev:
Andreas Sjöström skrev:

Vilka är från västra sidan av landet?

Jag bor i Haverdal 1.5mil norr om Halmstad.

Jag bodde i Haverdal i hela mitt "bohemma" liv

Torslanda
Här sen Nov 2002

Jag är med på garagedelning i Göteborg. Verkar inte vara något problem att få ihop 3-4 st iallafall. Vad får det kosta /månad ?? Hajar att det skall vara ganka billigt när man lever på CSN. Jag kollar runt efter nån lämplig lokal, postar om jag hittar nåt

Finns det nån som har tips om garage/lokal/liten industrifastighet i GBG så skriv ett inlägg.

Göteborg
Här sen Feb 2003

Mitt i stan, Linné stan alltså

Göteborg
Här sen Dec 2002

Fr.o.m. i eftermiddag så kan jag titulera mig göteborgare, packar för fullt nu för att bli Chalmerist på tisdag!

Garage vore intressant, ska kolla med Chalmers Motor Klubb vad de har för garagemöjligheter, verkade som en bra förening om man ville skruva lite på fritiden..

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Göteborgare som sedan många år bor i Frösakull (strax norr om Tylösand) - i Halmstad alltså.

Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Figgz skrev:
Fr.o.m. i eftermiddag så kan jag titulera mig göteborgare, packar för fullt nu för att bli Chalmerist på tisdag!

Garage vore intressant, ska kolla med Chalmers Motor Klubb vad de har för garagemöjligheter, verkade som en bra förening om man ville skruva lite på fritiden..

Bara att gratulera till bra skolval Vilken sektion och sida av älven hamnar du på?

mvh/Ragnar, chalmerist m-sektionen.

Göteborg
Här sen Dec 2002

Ragnar skrev:

Bara att gratulera till bra skolval Vilken sektion och sida av älven hamnar du på?

mvh/Ragnar, chalmerist m-sektionen.

Tackar!
Såklart är man på "rätt" sida av älven, som blivande z-sektionist. Så jag är inte så ruggigt långt ifrån dig på M.

Vet du något om CMK? Verkar som en bra möjlighet som sagt att få skruva lite...?

Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Figgz skrev:

Vet du något om CMK? Verkar som en bra möjlighet som sagt att få skruva lite...?

Är gammal chalmerist och tillika medlem i CMK sedan många år. Har spenderat mkt tid där med att meka racingbilar. Garaget är kanon om man behöver ner och göra småmek, svetsa, blästra, svarva, tvätta bilen eller liknande. Det finns dock inte möjlighet för att förvara bilar eller långtidsprojekt (bortsett från två projektplatser med lång väntelista). Gå ner någon kväll och fråga efter ngn i styrelsen, så visar de runt dig.
Info hittar du här: http://www.chs.chalmers.se/foreningar/cmk/

Dyker det upp möjlighet att dela garage i Gbg med ett gäng härifrån är även jag mkt intresserad. Nuvarande garaget där ligger lite för lång från stan...

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Kan intyga att Lefors har rätt i det han säger. Jag är fortfarande där väldigt ofta och gör massa grejor, svetsar, blästrar och grejar i allmänhet. Busbilen är inne där nu för ett stormek faktiskt.

Jag är med på ett garage också, jag behöver ett till...

PS. Hoppas att du fixat boende så du slipper bo i gymnastiksal... DS.

BMW 330i -05
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Boende? Det är väl därför jag tar med bilen?
Jodå, jag har släktingar att bo hos innan jag får min lägenhet i oktober, ska även terrorisera en kompis under september månad...

OK, ska gå med i CMK när jag får chansen då, behöver framförallt tvättmöjlighet, plats för småskruvande och ev. glasfiberarbete om det är tillåtet
Någon speciell uppställningsplats behöver jag nämligen inte i vinter då jag har boende p-plats samt hoppas på möjlighet att få arbeta med bilen och mitt kjolpaket hos CMK!

Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Figgz> ok, Z-snubbar stöter man ju på titt som tätt. Ni snyltar ju på våra lokaler! CMK har jag inte haft så mycket kontakt med då jag inte har bilen här i stan, men däremot har det ju blivit en del timmar nere hos XP här i maskinhuset... Egentligen borde jag spendera ännu mer tid där, men jag har beblandat mig med lite annat föreningsengagemang (msex) också. Kul, men mycket att göra...

mvh/Ragnar

Göteborg
Här sen Nov 2002

är oxå göteborgare , född och uppvuxen

Shoppingclion
Citera
Allmänt banåkaforum
Göteborg med omnejd?
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (4282 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande