| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Renovera Öhlinsben?
|
2 besök senaste veckan (6524 totalt) |
|
När Bilsport byggde sin Kadett hade de en dag på bana med personal från Öhlins för att justera fjäderben, fjäderbyten etc. Det stod att detta kostade 6000 kr för hela dagen, så man tycker ju att det borde vara ungefär samma pengar för skakriggen.
Är det bara vilka fjädrar och inställning på dämparna man får ut av skakriggen? Trodde även fjäderspänningen fastställdes. Jag är lite förvirrad. Skakrigg först, hörnviktning sedan? Sabbar ingenting av resultatet av skakriggen då? _________________ Paul |
|
Lyfter en gammal tråd lite då
Är på gång att eventuellt investera i lite Öhlins R&T ben till min Evo. Nu har dom gått mindre än 1000 mil sedan renovering och sedan legat i en sval/mörk källare senaste 4 åren. Bör man renovera dom innan man bultar på dom ? Till hoj vet jag att man bör byta packboxar en gång om året om man kör lite bana med sin Öhlinsgaffel, men på bil har jag ingen aning. _________________ Mika Morell ------------- Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel, BMW 520xD |
|
Den gamla road and trackserien var inte som den nyare serien, den äldre varianten var en relativt enkel variant. Bara så du vet.
Om ingen annan vet här på Rejsa så varför inte maila Öhlins i karlstad eller pröva om du får svar från Pelle på www.stotdamparexperten.se _________________ Magnus Thomé
|
|
Ahh, det hade jag ingen koll. När det är det skifte på modell då, antar dom gamla inte hade DFV ?
Google säger att 2010 är brytpunkten, eller har jag tolkat det fel ? Vild gissning är att det sitter orginalgrejer på min, dämparna är så rostiga så det är omöjligt att avgöra vad som sitter på. Så antar att ett par renoverade Öhlinare beter sig bättre oavsett ? Jo får väl höra med Öhlins eller den lokala speedshopen Sellholm Tuning
EDIT: lite nya spekulationer _________________ Mika Morell ------------- Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel, BMW 520xD |
![]() |
Skruva banåkabil
Renovera Öhlinsben?
|
2 besök senaste veckan (6524 totalt) |