Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10836 besök totalt |
|
||||
Re:
Vet inte vad du snackar om ![]() |
||||
Vid 17000 mil:
Motoroljebyte 5w50 Fully synthetic Nytt filter Fram Ny växellådsolja - enligt servicebok 10w40 (?) Det blev 10w30 Bytt fjäderbenslager Riktat stötfångare bak Underredsbehandlat med olja Lagat avgas Konstaterat bromsverkan v bak obefintlig... ![]() |
||||
Skoj att du tar hand om din bil!
Växellådsoljan borde du bytt till den som rekommenderas till bilen numera. Honda MTF. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
Re:
Tack för tipset! ![]() Jag hade bara instruktionsbok och en Haynesbok att titta i. Honda MTF? Motsvaras den av någon annan mer känd olja? Vet inte ens om de säljer Honda i den här stan. |
||||
Finns ersättning men ingen som är samma. Alla Honda åf säljer den, ta mig dig en flaska på 2L för den finns bara i 25L dunk.
_________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
Pyssla om bilen lite förra helgen.
Här fixas ljuddämparen till hjälpligt, får bygga en ny nästa gång jag är hemma. Bilen är rätt smutsig pga att jag dränkte hela bilens underrede och dörrar - skärmar i olja. Hindrar väl rosten litegrann. EDIT: oj va stor bilden blev... Nån som känner till ett bra bildförminskningsprogram för Linux? EDIT2: Se Kristians bilder längre ner... ![]() |
||||
Vinterdäck på!
![]() Hittade en omgång alufälgar långt inne i hjullådan! ![]() Edit igen: Se Kristians bilder längre ner. ![]() |
||||
vill du ha en 6-8st bushjul med däck av varierande slitage så säg till Roger.
tror jag har 4 st "BBS" krysseker (BMW) liggandes. Dessa är det..... dock är dessa däcken "något" slitna. Ingen aaaning varför.... ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Vadå liggandes?
Du menar sälja? Jag har nog hjul så jag klara mig. Tänkte kränga på R-däck på original Hondafälgarna. De som sitter på nu är 13" med nya vinterdäck |
||||
Danke!
![]() Kör Linux, inte hittat nåt bra program för att förminska bilder. Hmmm, tja, jag vet inte om jag har nån nytta av fler fälgar just nu. Men jag har ju gott om plats... ![]() ![]() |
||||
Re:
Äh.. det blev fel... nytt försök nedan _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||||
Re:
Prova GIMP http://www.gimp.org/ finns till de flesta distar. Vad kör du? _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||||
Re:
|
||||
Kör inte Ubuntu, men kolla i pakethanteraren Synaptic är övertygad om att den finns med där.
http://linuxappfinder.com/ är annars en bra källa till vilka program som finns att tillgå, leta där och sedan i Synaptic. Mera OT blir det inte nu. _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||||
Det smidigaste alternativet för att storleksförändra bilder i Linux tycker jag är ImageMagick. Det innehåller ett kommandoradsprogram som heter "convert" som kan göra en hel massa bra saker med bilder.
http://www.imagemagick.org/ _________________ Jo a kim Bo me lin |
||||
Re:
Har kommit fram till att Linux suger rumpa och ska återgå till Windows... Fick hem nya nummerplåtar idag. Utan eu-märkning, ser bara knasigt ut på en gammal bil som Hondan. Ska även rikta skylthållaren bak med. Vetefan vad den stackarn varit med om, men hela stötfångaren bak hängde snett ju! ![]() |
||||
Då har man fullt fungerande bakbromsar.
![]() Dock upptäckte jag efter montering och ihopplockning att jag inte hade en tillstymmelse till parkeringsbroms!! ![]() ![]() ORkAr IntE!!! Får fixa det senare... |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10836 besök totalt |