| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Lättade BMW svänghjul.
|
4291 besök totalt |
|
Re:
M10 svänghjulet är mycket tjockare typ överallt. Tror att det är ca 5mm tjockare i centrum som man bultar på veven och samma sak med hela ytan som lamellen ligger mot. Sen sitter det en stålkula i ytterbanan som är till någon form av trigger å fågan är då vad som händer om man tar bort bitar ur ytterkanten? vad läser triggern då? _________________ Jonas Edling |
||||
|
Re:
Har du testat med m20 svänghjul på m50/m42 själv? Där är lite mer än bara det för att få det att lira _________________ Pelle Persson |
||||
|
Re:
Nej jag har inte hunnit få fart på min M50 ännu. Den skall ha M20 svänghjul. Däremot har jag lyssnat av de mer begåvade herrarna i de tyngre E30-klasserna som kör med M20 svänghjul på M50. Enligt dessa BMW fantaster och fartfantomer skall ett M20 svänghjul passa på M50 om jag modifierar det så att inte hjulet tar i tråget, samt att jag använder mig av en M20 startmotor av förklarliga skäl. Men du verkar sitta inne på en hel del ytterligare information och den är jag givetvis tacksam för om jag fick ta del av. Du kan posta den i tråden.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
![]() |
SÄLJES
S: Lättade BMW svänghjul.
|
4291 besök totalt |

