Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (16812 totalt) |
Nej bilar behöver inte var "påställda" vid körning på banan
Sören T Skrivet: 09 Feb 2008 13:45 Rubrik: -------------------------------------------------------------------------------- En kort fråga: Måste bilen vara påställd? Vore ju perfekt att lufta riskokaren när det händer nåt så nära //Micke _________________ Sören Trygg |
||||
1. Stefan Hasselgren
2. Fredrik Cednert 3. Johan Roxlin 4. Anders Igelström 5. Esa Sanaksenaho 6. Mikael Rang 7. Christer Persson 8. Fredrik Varverud 9. Lars Wennerbo 10. Anders Wennerbo 11. Markus Jonsson 12. Peter Helbro 13. Sören Trygg 14. kenneth Winkler 15. Sebastian Bryant-Meisner/Axel Hedman 16. Magnus Uvhagen ( ev två bilar) 17. Bröderna Inerud; Två bilar, Corvette, Alfa 2000GTV 18. 19. 20.[/list] _________________ Sören Trygg |
||||
Jag var där och körde i slutet av förra säsongen och någon bana existerar inte. Då jag körde stod det flertal släp och några traktorer i vägen men även utan dessa är det väldigt svårt att motiverar en bana. Väldigt smalt och inga direkta avåkningszoner att tala om. Arrangören vart även lovad att lilla banan skulle gå att använda vilket inte var fallet.
Det enda man egentligen kan göra är en konbana på flygrakan och det är inte priset motiverat för. Bara min åsikt. _________________ ![]() Nuvarande: Volvo S60R (370 hk) Tidigare: 327 -89 TURBO (750 hk) M3 -88 TURBO (450 hk) |
||||
Re:
Jag blir lite tveksam om vi talar om samma bana. Dagliga evenemang sker på Björkvik och den korta banan finns och används. Beläggningen är av liknande slag som på Tullinge, Barkaby, Lunda med flera före detta flygbaser. Banbredden är som minst 8 meter det vill säga samma som på merparten av Kinnekulle och Knutstorp. Hoppas detta är klarläggande. Sören T _________________ Sören Trygg |
||||
Re:
Vi pratar om samma bana. Prata med Attitude motorklubb som anordnade denna träff jag var på. Dom kan garanterat berätta mer om detta men jag skulle inte ligga på i någon högre fart i ett par av dessa böjar med bara gräs och träd som avåkningszon. _________________ ![]() Nuvarande: Volvo S60R (370 hk) Tidigare: 327 -89 TURBO (750 hk) M3 -88 TURBO (450 hk) |
||||
Re: 2008-04-26 Björkvik Ring
Det står ju i rubriken... 2008-04-26 ![]() _________________ Stefan Hasselgren |
||||
Är det bara "bankörning" på taxibanorna som gäller eller kan det tänkas bli en konbana också?
Var där och körde förra året på taxibanornamed Attitude motorklubb. Det är smalt och äter något fruktansvärt på däcken på taxibanorna. Blir det någon form av konbanekörning på landningsbanan är jag mycket intresserad. ![]() _________________ Vänliga hälsningar, Roger Ring Subaru Impreza WRX STi MY03 TimeAttackNU 2015 #48 Club Challenge TimeAttackNU 2016 #48 Club TimeAttackNU 2017 #48 Club |
||||
1. Stefan Hasselgren
2. Fredrik Cednert 3. Johan Roxlin 4. Anders Igelström 5. Esa Sanaksenaho 6. Mikael Rang 7. Christer Persson 8. Fredrik Varverud 9. Lars Wennerbo 10. Anders Wennerbo 11. Markus Jonsson 12. Peter Helbro 13. Sören Trygg 14. kenneth Winkler 15. Sebastian Bryant-Meisner/Axel Hedman 16. Magnus Uvhagen ( ev två bilar) 17. Bröderna Inerud; Två bilar, Corvette, Alfa 2000GTV 18. Roger Ring 19. 20.[/list] _________________ Vänliga hälsningar, Roger Ring Subaru Impreza WRX STi MY03 TimeAttackNU 2015 #48 Club Challenge TimeAttackNU 2016 #48 Club TimeAttackNU 2017 #48 Club |
||||
1. Stefan Hasselgren
2. Fredrik Cednert 3. Johan Roxlin 4. Anders Igelström 5. Esa Sanaksenaho 6. Mikael Rang 7. Christer Persson 8. Fredrik Varverud 9. Lars Wennerbo 10. Anders Wennerbo 11. Markus Jonsson 12. Peter Helbro 13. Sören Trygg 14. kenneth Winkler 15. Sebastian Bryant-Meisner/Axel Hedman 16. Magnus Uvhagen ( ev två bilar) 17. Bröderna Inerud; Två bilar, Corvette, Alfa 2000GTV 18. Roger Ring 19. Arto Rajakangas 20.[/list] _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
1. Stefan Hasselgren
2. Fredrik Cednert 3. Johan Roxlin 4. Anders Igelström 5. Esa Sanaksenaho 6. Mikael Rang 7. Christer Persson 8. Fredrik Varverud 9. Lars Wennerbo 10. Anders Wennerbo 11. Markus Jonsson 12. Peter Helbro 13. Sören Trygg 14. kenneth Winkler 15. Sebastian Bryant-Meisner/Axel Hedman 16. Magnus Uvhagen ( ev två bilar) 17. Bröderna Inerud; Två bilar, Corvette, Alfa 2000GTV 18. Roger Ring 19. Arto Rajakangas 20. Pontus Wagenius - Impreza GT -99 |
||||
Re:
Det borde väl gå att ordna men som sagt, jag har inte varit där och vet inte om man kan köra vanlig bana och konbana parallellt.... _________________ Stefan Hasselgren |
||||
Som andra har skrivit så var jag där med attitude motorclub augusti 2007 och någon "bana" kan jag inte direkt säga att det finns, diken som avåkningszoner och bråte o skit ivägen. Däremot är det perfekt med en konbana på flygrakan. Om dom nu inte har byggt upp allt under vintern.....
|
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (16812 totalt) |