Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 8635 besök totalt |
Köpte det från Motornord: www.motornord.se/default.asp Ljudet är något tystare än Simons, men vänstra pipan bak har fått en liten del av plasten på bakkjolen att smälta... ![]() Min husmekaniker som monterade det sa att det var usel passform... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Var på däcksparkarträff på Lånke i lördags, lite bilder därifrån finns här:
http://www.bmwccn.no/trondelag/Lanke Till och med jag och bilen fastnade på några bilder, den röda är i mint condition: http://www.bmwccn.no/trondelag/image http://www.bmwccn.no/trondelag/image Thor-owe till vänster är en meget trevlig gutt, själv ser jag väldigt bister ut? http://www.bmwccn.no/trondelag/image _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Ingen fara Sören. Eftersom bister inte klär dig syns det att du inte är det utan bara lyssnar uppmärksamt på vad medtrafikanten säger. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Det blev en spännande semester i år. Efter en vända på Gotland Ring fick en motorkudde bytas (vilken otrolig resonans det blir!) och då konstaterades att infästningen i framvagnsbalken var skadad. Kudden byttes hos BMW i Visby, men balken ska jag byta innan Anderstorp 11/9.
När jag hämtat bilen och har 50 meter kvar till sommarstugan tvärdör bilen. Efter felsökning och lite konsulterande med min husmekaniker på telefon visar det sig att kolet i generatorn har gett upp. Lite panik infann sig, morgonen efter skulle jag med en färja till fastlandet för vidare transport till Knutstorp. Jag fick till slut tag på en släkting i Visby som kunde åka på Mekonomen och inhandla kolet. Därefter kom han ut till mig och monterade det (han är mekaniker). Knutstorpsträffen räddad! ![]() Dagen efter skulle jag som sagt åka med färjan tillsammans med "höfläkt". Han kom dock i sista stund eftersom han fick punktering på släpet som han transporterar sin BMW-cupbil på... ![]() Knutstorpsträffen avlöpte utan större missöden, men när jag skulle packa ihop på söndagseftermiddagen uppstod nästa problem, bakluckan gick inte att få upp! ![]() ![]() ![]() Alla som har en M3 E30 vet att det är helt omöjligt att komma åt bagagerummet inifrån kupén. Det visade sig att centrallåsmotorn tackat för sig och låskolven kärvat ihop så det gick inte att låsa upp med nyckeln heller. Sista lösningen var att åka hem till Lennart Bengtsson i Kågeröd och borra upp låset! Tack för hjälpen Lennart! Det blir till att inhandla en ny centrallåsmotor samt en ny låskolv. Sedan avlöpte hemresan utan missöden... ![]() Efter allt detta strul har jag allvarligt funderat på att sälja bilen ![]() En M-coupé finns i tankarna... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Ibland märks det att bilarna är nästan 20 år gamla
![]() Som när jag var på väg till mantorp på licenskurs, 4 månader sen. Kvällen innan lossnar en av anslutningarna på expansionskärlet.. yippie.. Krille och jag mekar till klockan 02.00, provar med exp.kärlet från hans 635.. NÄ funkar inte, bara till att beställa ny behållare från bmw..... Någon månad senare, ska åka upp till anderstorp och köra lite... trodde jag.. kvällen innan börjar bilen koka.. så var det med det ja... ny kylfläkt och ny termostat.. vid nästa körning på a-torp får jag punka och kraschar fälgen, visserligen 100% mitt eget och inte bilens fel men jag höll mig för skratt ![]() och så håller det på.. jag inbillar mig att det beror på körsättet - smiskar man sin bil på banan så är slitaget större, så är det bara. _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||||
Jag passade på att modifiera styrningen till kylfläkten lite, flyttade givaren från botten på kylaren till termostathuset.
om jag fattat det rätt så sitter givaren på kylaren på alla -87'or. Detta funkar inte helt optimalt (inte på min bil iaf). Enligt tis ska det finnas en ombyggnadssats till detta men den var utgången, sa de på bmw. Nåja det var ju enkelt, bara skarva lite kabel. På min bil steg vattentempen en bra bit förbi mitten på tempmätaren innan fläkten startade (på lågfart). Nu när jag flyttat givaren, så startar fläkten på lågfart exakt när nålen när mitten på tempmätaren. och det är väl så det sitter på alla m3'or from. -88, givaren i termostathuset. Jag fick även byta säkring #3 (kylfläkt lågfart) från 15 till 30A. _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||||
Det stämmer bra det! Från och med 88 sitter givaren på termostat huset. _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||||
Jag är dålig på att uppdatera märker jag...
Anderstorp 11/9 fick ställas in. Vad hände? Jo, framvagnsbalken skulle bytas och då upptäckte man att den andra motorkudden också var skadad. Eftersom det var dagen innan Anderstorp så fanns det inte en chans att hinna med att få fram en ny... Dessutom hände ett lite missöde under bytet av balken. Motorn måste lyftas och under tiden ramlade huven ner på motorlyften så att det blev en fin liten buckla i den... ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Bilen såldes idag till en lycklig kille i Linköping. Jag hoppas att Calle dyker upp på Rejsa och skriver om bilen. Jag saknar den redan...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
...men nu har du en ursäkt för att skriva en ny banbilZtråd ![]() Grattis Calle ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||||
Lugn, jag har inte köpt någon ny bil än... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 8635 besök totalt |