Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 21583 besök totalt |
om man uppskattar ovanliga bilar så måste detta vara en av de absolut coolaste (men sämsta ur kvalitetssynpunkt?) som finns.
Vad e det för växellåda? Samma som på ngn framkrafsare? _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
|
||
lådan är en citroen men sprängkåpan ska va lite special för just motorn
![]() jag tror det går att svetsa men inget jag kan ![]() får se hur de blir när motorn åker ut om det är lönt o lämna in lådan. hålet undertill är stort som en golfboll. måste ha kört på något eller så är något riiiktigt illa ställt inne vid kopplingen ![]() _________________ Oskar fridh rondellkrossarn |
||
Sprängkåpan måste gå att svetsa... måste finns firmor i din trakter som ka göra sådant utan att det kostar hela bananklasen. Koppling borde ju oxå gå att få ihop... Om inte annat av delar från olika peggor och cittror.
Förresten nu såg jag var.. kanske kan var läge att förstärka sprängkåpan om de ändå svtesas, alternativt tillverka en ny i stål? ![]() _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
har hänt lite under den lediga tiden. som bekant var lådan sönder.
![]() ![]() ![]() gamla spisen äntligen ur. gick förvånansvärt bra. under 3h på en nästan 30år gammal bil ![]() såhär ska de se ut i framtiden ![]() ![]() _________________ Oskar fridh rondellkrossarn |
||
_________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||
kul projekt
![]() du menar att den enda information bilprovningen har för importbilar är motoreffekten, inte vilken motortyp, volym eller någonting åt det hållet alls? det öppnar ju för vissa möjligheter... _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||
precis
det listas enbart maxeffekt (66DIN i mitt fall), växellåda manuell, drivmedel bensin. sist jag besiktigade öppnade de inte ens "huven", de tittade bara underifrån. krävs att öppna hela glaset samt lyfta ut motorlocket... ![]() håller man sig hyfsat inom effektnivån kan man nog byta lite ![]() _________________ Oskar fridh rondellkrossarn |
||
Kommer det inte bli obalans om du svetsar dem så där?
![]() Kämpa på. ![]() Kör du utegarage numera? Tycker mig se gräsgolv på en del av bilderna... |
||
Nej och nej
![]() som du märkt har jag inte gjort något på några ![]() ![]() koni justerbara fram o bak ![]() väldigt tajt ovanför växellådan och in till hjulhuset. Den uppmärksamme ser att det är kapat i överkant på lådan _________________ Oskar fridh rondellkrossarn |
||
Re:
Hmmmm, varför har inte jag tänkt på det? ![]() ![]() |
||
![]() nu har den åkt i. ![]() hænder tyværr inte så værst mycket då jag inte ær svensk længre. Alternativet ær smuggla in bilen då den anses olaglig pga motorbytet... kvar att gora ær lænkaget och el samt ovriga slangar. På återseende ![]() _________________ Oskar fridh rondellkrossarn |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 21583 besök totalt |