Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (3938 totalt) |
För att leka lite mer Messerschimt så ska jag bara till att påpeka att Gallardo utallas Gajardo, och Murcielago uttalas Murtielago, men jag antar att ni alla redan visste det... ![]() |
||||
Bägge lambosarna är Gallardo Enklast är att titta på backspeglarna.
Design tvåtum fyra och hyvla? Då är ju carrera Gt så mycket vackrare ![]() ![]() ![]() Vilken vann? Gallardon _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Audi Gallardo? Fälgarna ser precis ut som dom på våran S3:a något större dock, kan dom inte separera designen lite från Audi iaf... Får nån svag känsla av att Diablon var den sista riktiga Lamborghinin....
Enzon ![]() ![]() Carreran ![]() ![]() Gallardon är asläcker som bil men jag vet inte... tiden får väl visa om det är en Audi eller en Lambo.... |
||||
![]() Gallardon ser otroligt läcker ut, dessutom så väcker en V10:a på 500hk liiiite habegär.. Kika gärna i senaste evo dock, test av 360 Stradale mot 911 GT3 ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Notera nummerplåten... (som sagt) Audi förväntas introducera Audi RSR på IAA om några veckor. Undrar hur mulan ser ut... ![]() Enligt uppgifter ska Audi RSR vara en...tro't eller ej...Lambodödare. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Att diskutera utseende kanske är lite vanskligt, men Enzo är nog den fulaste bil jag sett nånsin. Carrera GT får mig att tänka på Chevrolet El Camino eller Ford Ranchero, dvs en pick-up baserad på en personbil. Den ser ju OK ut fram tills man passerat befolkningen i bilen.
Gallardon ser elak ut! _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Haha, skall denna tråd urarta den med
![]() Gallardon till att börja med, är inte byggd som Enzon och Carreran utan mer som en vardags sportbil med riktigt bra prestanda. Jämförelsen mellan dessa bilar skall väl inte göras utan Ferran och Porrken står ju i en helt egen klass. Sen så tycker jag Porschen är riktigt tuff med retrostuk. Har man dessutom hört v10 så blir man alldeles knäsvag. Jag är ingen fan (notera skämtet) av höfläkt motorers ljud men denna har ett ljud som måste upplevas. Enzon är nog det värsta Ferrari byggt när det gäller kompromisslöshet men ändå duglig för allmän väg. Den har form efter behov och formen är en ren käftsmäll helt enkelt. Gallardon har ärvt Audis nya designspråk som började med Murschielagon. Den är otroligt snygg i mina ögon men saknar den där riktigt grymma utstrålningen av kraft som enzon har t.ex Skulle inte grina direkt om jag hade fått köra nån av dessa bilar _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Den där koncernen kommer ju att konkurera ut sig själv snart. ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Det där var ju inte snällt gjort att posta länken till den där sidan. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Nej, kan ni gissa vad nästa steg är? Det är (enl. Automotive News) en bil som skall fylla luckan mellan Passat och Phaeton?!??!? ![]() Jag förstår ingenting? Vem köper dessa bilar? Phaeton säljs ju inte så det glöder precis? och någon motiverbar lucka mellan Passat W8 och Paheton kan åtminstone jag se? Dessutom konkurrerar väl Phaeton med A8:an? Men en sak får man iaf säga, de gör skäl för sin slogan: "Vem annars?" ![]() Hur går 1,8T-koncernen för övrigt? Går det bra? Det kanske det gör? Mvh/Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Nä, jappsarna tänker mer att allt som har ändelsen GT skall gå att användas i Japanska GT-serien ![]() ![]() ![]() |
||||
Jag är rätt säker på att Carrera GT kommer att dyka upp i GT-racing. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Väcker inte en V10:a på 600 hk mer habegär??? ![]() ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (3938 totalt) |