Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4153 besök totalt |
Re:
Mycket snack om snabba Renaulter. Så här ser Porschedödarna ut, rymdskepp?? ![]() ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Börjar trilla in lite filmklipp. Inga höjdarfilmer men man längtar till sommarn för det...
http://live.24hseries.com/default.asp?page=video _________________ /Kristian Elisson |
||||
oktanas är inte bara långsamma i depån... nu blev det visst stop-n-go för fortkörning under Code 60 också. Så vinner man inga race!
Både Hubbe och Maeder verkar ha det tufft i vätan. Är dom bland teamen som snålat in på regndäcken? _________________ /Kristian Elisson |
||||
Mörkret verkar inte hjälpa... Ett av toppteamen #8 First Motorsport besöker muren vid start/mål
![]() Förvånandsvärt hög tillförlitlighet, säkert 90% som kämpar på efter 11h race ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Re:
Snabbt in i depån igen tydligen enligt livetimingen, depåtider verkar svårt. ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re:
Förhoppningsvis var det planerat att åka in direkt för lite kontroller. Annars har dom ett par timmar på sig att hitta ny mjukvara ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Re:
Konstigt. Ändå har dom ju studerat de bästa... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Ni skulle åkt! Bmw hade behövt förstärkning ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Halvvägs genom tävlingen ligger oktanas på 10:e plats. En bra bit från målet så det är dags att elda på lite!
Hubbe är på 36:e plats, på väg uppåt igen efter någon timmes "fritt fall" i resultatlistan. Okänt vad som hände men det lär väl komma fram. Förhoppningsvis flyter det på under andra halvan. Maeder tappade sin förstaplats i klassen när det regnade som värst men har nu jagat ikapp klassettan så ordningen kanske återställs snart ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Audin ute igen efter nästan en timmes rutinkontroller. Man ska inte bygga racerbil av för avancerade bilar
![]() En Leon Supercopa i muren, nr 51 ![]() Edit: Inge mer åka för #51. ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Efter 14h
oktanas 8:a! Äntligen har farten börjat resultera i placeringar. Hubbe 35:a. Känns som om dom är på g, men så har det varit i några timmar... Maeder 26:a och återigen i klassledning! _________________ /Kristian Elisson |
||||
Sån där renått såg jag i somras på Palanga-racet i litauen, då det var ett gäng ryssar som vann med en sådan ........ trevlig liten sak.........
R-åttan var riktigt snygg ![]() vad tråkigt att det regnar för alla..... fast det sparar ju på materialet för dom som inte sätter den i muren såklart...... Kristian..... tack för rapporteringen..... Och sen är det ju lite långlopp när jag kommer hem, både den 27/1 och 9/2....... ![]() |
||||
Då var det morgon igen... Och snart bara 2h kvar!
Under natten har det körts långa perioder Code 60 eftersom det varit för mycket vatten på banan. Återigen, vi är i Dubai inte på ringen ![]() oktanas ligger kvar uppe kring tiondeplatsen men just nu står de i depå sen 20 min tillbaka och har tappat två placeringar. Okänt vad som håller dem i depå. Hubbe verkar ha fått stopp för 2-2,5h sen. Återigen svårt att veta varför. Arrangören verkar ha valt ut ett par team som nyhetsflödet handlar om och bland dessa finns inte #10 Hubert Bergh Motorsport ![]() Maeder ligger på en fin 18.e plats total och leder sin klass. Huvudkonkurrenten RP Dom Racing ligger dock tätt efter i en ny Clio Cup. Kul med täta fighter efter 22h race ![]() I övrigt verkar det vara Porsches år i år. Bästa Bmw ligger 5a och är en Z4 coupé. Förhandsfavoriten Duller har, som jag förudspådde, klättrat i takt med att timmarna rullat och ligger nu på plats 10. Kan ev ta någon placering till på egen kraft men kan lika gärna tappa någon. Som ny huvudutmanare till horden av Porschar ser vi Megane Trophy. Åtminstone ett av teamen verkar ha hittat ordentlig tillförlitlighet och ligger och krigar på en fin 3:e plats. Renault nummer två ligger på 14:e just nu medan den tredje verkar ha åkt fritt fall efter massor med teknikska bekymmer (det var dock detta team som låg bäst till inledningsvis). Med normalt Dubaiväder, dvs sol och inte massivt regn så hade nog Renault sett än bättre ut! Kul med nya bilar som krigar om ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Mindre än en timme kvar till
![]() För de jag plockat ut som "svenskintressen" är det bara Maeder som går bra. Riktigt bra dessutom. en 16:e plats totalt och numera två varvs ledning i klassen. Ording på grejerna angav jag som en av deras framgångsfaktorer och minst tid av alla bilar i depån är ett bra tecken på det. Men eftersom jag skrev det går det väl åt pipan nu sista timmen... oktanas och Hubbe är kvar i depån och det fria fallet i resultatlistan fortsätter. 27 resp 62:a plats just nu ![]() Audin som det skrivs så mycket om rullar på i sakta mak. 82:a plats inom räckhåll ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
och i toppen... Porsche, Porsche, Renault, Porsche, Bmw, Porsche, Porsche, Porsche, Porsche och en Bmw. Äntligen dags för Porsche att ta en första totalseger nere i Dubai?
_________________ /Kristian Elisson |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4153 besök totalt |