Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11799 totalt) |
vad igår och hämtade ut några paket.
röd LED lampor till instrumenten i bilen. Ljusgrå alcantara straxt över 1kvadrat (samma ljusgrå som GT-R skyline har i bla baksätet) ljusgrå alcantara växelspaksdamask ljusgrå alcantara handbromsdamask idag har jag roat mig med att fortsätta limma kjolapaketet (bakkofångaren idag) samt limmat dörrsidorna och klä dem (glömde ta bild på hur det blev, får göra det i morrn) samt monterat växelspaksdamasken. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() i morrn blir det att köpa lite strömkabel så jag kan dra bak det till bagaget o bli av med lilla batteriet fram och ersätta med det STORA batteriet bak ![]() montera dörrsidorna och högtalarn i dem. lite bilder på hur det blev när det var klätt, ska dock ta och lägga någon "list" typ som en vire eller liknande för att göra kanten mellan grå alcantaran och svarta vinylen snyggare. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Daniel Landström |
||||
liten update vad som hänt i helgen.
dörrsidorna är monterade och allt inkopplat. ![]() monterat nya handbromsdamasken ![]() monterat gtr baksätet ![]() fått klart framlyktorna, bättre bilder kommer kanske i morrn ![]() ![]() _________________ Daniel Landström |
||||
så nu kommer de efterlängtade bilderna på dekoren.
kommer nog komma en kolfiberhuv på bilen eller så sätter vi kanske något mer på bilen. något som saknas? någon som har förslag? hämtade bilen hos pierre på www.Phatdesign.se ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() känns som om det är något som saknas på bilen så för att kanske kompensera så köpte jag några kolfiber canards ![]() ![]() _________________ Daniel Landström |
||||
Re:
Daniel har tidigare påpekat att bilen skall framföras på olika event ju Helt fantastiskt perfekt blev dekoren Daniel. Kunde ite blitt bättre nånstans ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Grymt häftig den blev till slut alltså. Gillar dekoren starkt!
"Drifting department, tokyo police" ![]() Hade nog inte passat på min Golf tyvärr ![]() Lycka till på utställningen imorgon. Hälsningar en gammal "underhuggare" från divisionen. P.S. Skicka gärna några högupplösta bilder, så kan jag ha den som skrivbordsunderlägg, om det går bra? _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
missljud i motorn (metalliskt) som uppkommit en kort stund kvällen innan träffen men som försvann lika snabbt, dock så kom det tillbaka när vi nästan var framme...
visade sig vara: kamdrevsbult som lossnat(!) och lagt sig mellan kamdrevet o CAS fästet, det i sin tur drog med sig någon spacer/distans som valde att sätta sig i kamremmen. som om inte det var nog så visade det sig att killen som planat inte var den bästa så har inte fått tätt mellan block o topp= oljeläckage mellan topp o block, samt igår så började kylarvattnet bli missfärgat o lukta olja/avgaser.... så några steg framåt o ett gäng tillbaka, dock så är ny: packning (orginal denna gång), greddy kamrem, ARP bultar (så jag är säker på att de inte skadats av användingen) några bilder jag hittat. ![]() ![]() nu lever bilen igen ![]() blev en testtur till SCF i Kungenskurva. ![]() ![]() ![]() ![]() slutligen hittat ljusrampen som jag vill ha, som dessutom finns med blå/röda dioder (då det är en diod ljusramp) kommer att beställas när lönen trillar in ![]() en polisbil måste ju ha en takramp :P ska kolla hur japanska polisen klär sig och ta på mig liknande "morgon rock" och ta med något av mina "samuraj svärd"... "Stop thiiis is the stiiiling police, you have a ugly car, you will get a fine" (bryter på japanska) någon som är duktig på Phottoshop och kan göra lite "styling böterslappar" åt mig? de ger vardera böter på 100 timmars bilbearbetning "osmaklig kombination av delar" "undermålig puts" "Bristfälligt tema" "odämpad billjudsbil" Sedan finns det i "min" poliskår omvända böter, alltså man får saker för sitt arbete dessa genererar en en pokal "utmärkt kombination av delar" "glänsande puts" "Genomtänkt tema" "välljudande billjud" vad tror ni _________________ _________________ Daniel Landström |
||||
Re:
Stylingmässigt kanske det är bra, men jag ser fortfarande inte det relaterat till något banåkamässigt eller sväng-anknutet? Jag håller själv på och bygger om och stylar bilar, är själv putsb*g men de bilarna presenterar jag inte på rejsa, även om min cab redan har gått ett gäng varv på Kinnekulle och Rudskogen. Det jag vill se är bilder på denna bil in action i något relaterat till forumet, "vi som gillar att svänga" Mvh Fredrik _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Jag avstår kommentar angående svängandet...
Fråga: Går det inte att få till en snyggare lösning på bakre skärmkanten? Det känns inte som den utrullade kanten stämmer in i stilen. Speciellt inte som framskärmen ju har någon form av breddare. Finns det igen liknande plastbit att sätta bak så det passar in? För du har ju lagt ett väldigt jobb på bilen i övrigt och det känns som något fattas när bakskärmen ser ut så där. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11799 totalt) |