| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
kolfiberfråga.
|
3801 besök totalt |
|
Re:
Mjo det var lite bråkigt att pilla med, rätt styvt och ville inte riktigt ligga still. Men det funkade med lite övertalning
Hade lite spillbitar över från andra projekt så jag tog lite smått å gott bara, men den håller att stå på...om man nu vill det
_________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||
|
Re:
Med lite sunt förnuft och lite FAQ läsande så tyckte jag att jag fått mej en rätt bra bild av hur man gör. Är ju inte direkt hjärnkirurgi
Gjorde först en form i styrenplast. Tvättade och förberedde ytan med släppmedel. Sen så blandade jag epoxyn, och eftersom jag är rätt grön på det här än så länge så blandade jag den utan accelerator. 100 potlife räcker om man är nybörjare, mer än väl. Först så klicka jag dit en bit epoxy på ytan, la ett lager väv på så att epoxyn smetades ut under den. Sen lite mer epoxy på väven. Sen så tog jag en liten roller i aluminium och rollade på väven så att det inte skulle bli några luftfickor under (men fick ändå lite bubblor, är som sagt nybörjare). Sen fick det härda lite. På med lite mer epox och nästa lager väv tills jag fått 4 lager. Avslutade med ett lager tigerväv för att det skulle stabilisera lite, att det blir lite snyggare skadar ju inte. Bakade i ugn på 80 grader de sista 3-4 timmarna så att det skulle härda ordentligt. Efteråt var det bara att köra med dremel för att få till kanterna. Färdigt. Det var väl på ett ungefär hur jag gjorde. Hade tänkt ha den som extraljusbox till en radiostyrd bil, men just denna får bli kåpa till min digitala laddtrycksmätare i Audin istället (projekttråd kommer) då den inte blev helt ferpekt i ytfinishen . Gör en annan förbättrad ljusbox till rallykarossen istället. _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
kolfiberfråga.
|
3801 besök totalt |