Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11429 totalt) |
Har aldrig hört talas om den... Från baksidan: Anadol STC-16 Sports Coupe Cylinders and volume: Ford 1-4 - 1599 cc Power output in HP by RPM: 68 din/5200 Weight in kilos: 920 Topspeed km/h: 158 Acceleration 0-100 km/h: 15,2 sec Consumption liter/100 km: 13,1 (din norm) other models: --- Edit: Anadol-Wikipedia En Turkisk bil... Edit2: länk från Wiki till youtube http://www.youtube.com/watch?v=W8qim _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
Av nostalgiska skäl så letar jag med ljus & lykta efter ett speciellt kvartett-spel som jag hade när jag var liten. Det var ett bilspel som innehöll bl.a. Lamborghini Espada, Iso Grifo & Jensen Interceptor.
Samma typ som flera av er har visat i denna tråd. Tyvärr kommer jag inte ihåg vem som gjorde just det spelet & inte vad denna kortlek hette heller men skulle vara VÄLDIGT tacksam om någon kan hjälpa mig med info kring detta spel. Mvh Magnus _________________ Magnus Norling |
||||||
den kördes på sent 70-tal tidigt 80-tal i amerika gick dock inte att köra mer än 300+ då deninte hade nån fjädring alls & ingen "mellangas"läge finns det på en raketmotor. ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Christians kortlek med Porsche b+b Targa Turbo känner jag igen från min kortlek jag hade när jag var liten.
Men va fasen är det för en bil egentligen? 4,5 liters motor med 240 hästar??? _________________ Bo Wihlborg |
||||||
Det som slår mig mest är vikten på bilarna..!
Dom Japanska "vanliga" åken ligger sällan över 1000kg medan en Nissan Micra 1.2 idag väger 1475kg...!! Klart den är tystare, bekvämare och säkrare, men det skiljer ju ändå 500kg...och på banan så är 500kg extravikt mycket.. ![]() ![]() _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||||
Va fan e det här? Alfas tvåliter är på 1962cc. Far du med osanningar? > ![]() ![]() _________________ Henrik Frilund Lancia Dedra HF Integrale -92 Alfa Romeo 75 TS -89 Alfa Romeo 33 1.5 QV -85 |
||||||
Finns väl än idag? Det går väl ut på att samla grupper (kvartetter), minns dock inte riktigt hur man spelade och hur man gjorde för att komma över andras kort, det får nån annan fylla på med. Hade ett med flygplan, fick inget med bilar ![]() ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Kolla den under då, en 1421cc som varvar 9500 och levererar 400Hk. 290 blås går den med... Dessutom så lägger dom den under "6C". ![]()
Var det inte som "Löjliga familjen" och andra liknande? Man frågar efter kort och skall få kompletta serier, när man frågar efter kort så blottar man lite vad man själv håller på... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (11429 totalt) |