Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Jon Olssons camo Gallardo
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4594 totalt)
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003

Re:

FredrikÅ skrev:
Max skrev:

Nja, det var ju inte riktigt så jag menade. Det jag menade var att om man tar en gammal klassisk, ovanlig sportbil och motivlackar, så är det lite synd. Men om man tar en ny Gallardo, som det väl faktiskt finns nya att köpa, tycker jag att det är en kul grej.

Gamla "klassiska" sportbilar är ju ofta vanligare än vad man tror.

Lotus Europa, t.ex. är väl byggd i ungefär lika många ex som Gallardo. (Strax under 10.000 st)

För att inte tala om bilar som Corvette Split-window, Jaguar E-Type eller Porsche 356. Faktiskt rena dussinbilarna.

Det värsta exemplet på bilar som kallas "samlarbil" och "ovanlig" i alla annonser nuförtiden, brukar vara
Porsche 914. "Dom är väldigt sällsynta"... Nej - Dom är däremot väldigt dåliga. Om man hittar ett
fungerande ex av dom 120.000 byggda så borde man omedelbart göra en god gärning genom att
strajpa upp den, utrusta den med skidbox, köra som fan och spara sin Gallardo till framtiden.. .

Ja, de är nog tillverkade i fler ex än man tror. Fast det hjälper ju inte när en större del är antingen skrotade, upprostade, eller ombyggda. Det blir inte så många bilar i ursprungsutförande kvar då. Men visst, du har en poäng.

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Stingray468

Här sen Dec 2004

Re:

FredrikÅ skrev:
För att inte tala om bilar som Corvette Split-window, Jaguar E-Type eller Porsche 356. Faktiskt rena dussinbilarna.

Absolut dussinbilar. Split Window gjordes i 10.594 ex.

Citera
Bilder o videos
Jon Olssons camo Gallardo
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4594 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande