Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2 5659 besök totalt |
Det är ju Forza 2 ni ska jämföra med på 360n inte arkadliret PGR
![]() PS 3 har ju fördelen att ha bättre rattar dock... G25 visst men kan inte vänta tills jag får köra GT 5 med Fanatec 911 turbo ratten. Men det blir tidigast 2009 och jag gissar sent 2009... Polyphony brukar ta tid på sig. _________________ Pär Öqvist |
||||
Enda som Forza2 är bättre på är om dom har en volvo 740 som bil, då låter nämligen själva konsollen ungefär som orginalfläkten i en volvo.
Men skämt å sido. GT5p är så sjukt bra, och då är det bara ett litet smakprov. Skademodulering skulle ju vara med sist jag läste. Fast nu har jag inte varit inne på någon Japansk sida på länge å läst. _________________ Daniel Gardh Mazda Rx7 FD3S "Touge Monster" |
||||
Både volvo och saab i Forza 2 så det är vida överlägset då... Sedan hör man ju inte konsolen när man rejsar... Är man racer gillar man väl oljud lol. Det forza 2 möjligen har är en bättre fysikmotor och bättre tuning men det återstår ju att se. De tidigare GT liren har ju varit rejält tråkiga att köra.
_________________ Pär Öqvist |
||||
Re:
Ingen som provat den än ![]() |
||||
Re:
Jodå, I flera race. Knixig och svår med Pro fysik och inga ABS, men bedårande vacker. Daytona och Suzuka är också favoriter. Nu är iofs GT5P uppdaterat igen i och med att det är släppt? i USA. Så en del bilar har fått sin fysik lite ändrad. Jag skall testa i natt när jag får tillgång till tv:n. Skall testa med mina favoritbilar F430 och med Z06. |
||||
F430 är lite snällare i PRo läge.
Fortfarande inte snabbare än 1.59.8 på Daytona Road med ABS på 1, allt annat avstängt med pro fysik. (Arcade mode, Time Trial) Z06 också lite snällare men ett monster att köra på Eiger. Testade med en Mine Skyline, mycket snabbare. |
||||
|
||||
Re:
Riktigt bra! Du lär inte ha några problem med understyrning i GT5P! ![]() Det enda negativa jag kommer på är att de fortfarande inte blir märken i banan vid sladd... /Jocke |
||||
Nu har även jag inhandlat PS3 och GT5P.
Egentligen vill jag ha en så verklighetstrogen simulering av racesim. som möjligt och jag vet att det är PC som gäller men har ändå valt PS3 så att man kan sitta framför sina stora platt tv med ordentlig ljudanläggning. PS3 ihop med en HD TV är något helt otroligt. Förbannat kul att kolla på Blurayfilmer också. Man får nästan lust att gå fram och klämma pormaskarna på skådisarna... ![]() Nu har jag ingen tidigare erfarenhet av TV spel utan har mest spelat på PC men jag gillar verkligen "chassisumuelringen" om man får kalla den så. Bilarna kränger verklighetstroget och man känner av bilens "tyngd" och "rullning". Det är precis lika svårt att häva en sladd som i verkligheten och det är oftast tillbakakastet man torskar på. När man får till det är det riktigt gott att gå på ställ genom kurvorna. Bkgrundsmusiken är underbar och mycket underhållande i menyerna. Jag har en ganska avancerad surrondanläggning med bra komponenter och kan ibland lägga ifrån mig spelkontrollen bara för att njuta av ljudet och musiken. Att det inte finns en skadesimulering suger fetsnabel. Jag har inget emot att de andra bilarna kör på en om man ställer sig på tvären på banan för så är det också många gånger i verkligeheten men då skall det också fara miljoner kolfiberdelar i alla riktningar. Den här alpbanan är rolig men det går att "studsa" sig fram i ganska bra fart då det är räcken överallt. Det är lite barnsligt. På de stora banorna med avåkningszoner störs man inte lika mycket då man hamnar långt ut i gruset vilket straffar sig rejält. Jag är sugen på den officiella GT5 ratten från Logitech och verkligen sugen på den riktiga versionen av GT5. (Jag vill öva på nordslingan inför sommarens krningar) Men man börjar ju bli lite orolig om spelet kommer öerhuvudtaget??!! ratten har ju inte heller släpts. En annan fråga. Fungerar verkligen G25 ratten till GT5P? Den verkar inte vara med i listan på PS3 hemsida. Var köper man G25:an till rätt pris? _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Johan du kan ju koppla HD TV till din dator också. Jag har ingen reguljär datorskärm jag har bara min 32" lcd TV fungerar suveränt både till 360n och PCn. Mindre bra till Wiin men tja det funkar också när man vant sig vid den låga upplösningen.
G25 är stödd fullt ut. Håll även utkik på Fanatec 911 Turbo ratten www.fanatec.com som vad jag förstått har officiellt stöd för GT 5 också eller om det bara är PS 3 i allmänhet. Den är en mycket bättre konsolratt då den är designad för ändamålet. Du har minus de analoga spakarna de knappar du har på en sixaxis och kan ställa in force feedback, rattantal etc direkt i spelet och spara olika presets. G25 är från början designad som en PC ratt. Jag ska hämta ut min retail utgåva i morgon. Jag har kört beta ratten innan och det är ju en beta ratt och hade lite quirks men känslan i den var så oändligt mycket mer känslan jag har i mina riktiga bilar. Mycket bättre känsla helt enkelt och bättre grepp också om du inte har babyhänder. Pedalerna var inte lika bra som på G25 så här hoppas jag de har förbättrats avsevärt. De har också gjort störst förändringar här jämfört med beta rattarna så jag är hoppfull. Den är lite dyrare men som sagt känslan i den är så oändligt mycket bättre än på G25an. Och då gillade jag den faktiskt riktigt bra tidigare. Men tja G25an är väl den bästa logitech ratten man kört hittills i alla fall. _________________ Pär Öqvist |
||||
|
||||
Re:
![]() ![]() |
||||
Hei:)
Ny på forumet her, jeg spiller utrolig mye GT5 Prologue. Å må si at jeg savner noen svenske flagg inne på topp 100 lista:p Kjor online på Arcade å få inn tidene deres:) Artig å konkurrere mot noen tider... Mitt navn der inne er a3tdi Lykke til:) _________________ Gaute Hagen 9.34,5 BTG Audi A3 Sportback 1.9TDI 23 runder på Ringen:) |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2 5659 besök totalt |