Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11644 besök totalt |
Re:
Ja, Goran du vet vad jag tycker.. ![]() Lycka till hur du än gör ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Re:
Precis min tanke med. Göra som du gjorde, medan jag skruvade och skruvade och körde sönder direkt. ![]() Hmm, man kan ju inte låna däck, men jag kan bli intresserad att köpa loss dem av dig. ![]() ![]() Köper jag kompetenta fälgar hade jag tänkt mig 15x8" för 225'or, men det är bara en tanke. Jag ringer dig i morgon! ![]() mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
ombesiktningen klar med godkänt resultat.
![]() Vägningen på bilprovningens våg gav resultatet 1,29 ton med full tank och 90 kg förare. Ska egentligen jämföra 1,27 ton med 1,34 som det står i registreringspapprena med standardförare på 70 kg. Precis som Göran (Hackman) misstänkte så väger den mindre då den saknar extrautrustning som AC, servostyrning, skinnklädsel mm? Hjulinställning på fredag och polering i nästa vecka står på uppväckningsprogrammet. ![]() Resten av sommaren ser lovande ut. ![]() mvh Goran ![]() _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Kanske lite sent svarat men strålkastarna är av japansk/amerikansk standard. Det finns två storlekar, de som är monterade i par med totalt fyra strålkastare och de som vi har som sitter totalt två. Det finns i mängder av olika kvaliteter och prisklasser. Eftersom du inte behöver en insats med parkeringsljus kan du hitta billiga modeller. Kolla på skroten efter japanska pick-uper eller Dodge van.
om du redan har köpt strålkastare får väl detta långa inlägg räknas som kuriosa... ![]() _________________ Andreas Nitsche |
||||
Ja, det var ett tag sedan jag skaffade nya lampor.
![]() Det har blivit en del uppdateringar som jag försöker uppdatera på Svenska Wankelregistrets hemsida: http://www.wankelregistret.se/forum/viewthread.php?forum_id=33&thread_id=758 Senaste kul är att jag har monterat en MSD 6a tändningsförstärkare och Blaster 2 spole på lead'en. Jag väntar hem en uppsättning till som ska kopplas till trailen. Sen ska jag också koppla in min Apexi AFC Neo för att få lite bättre koll på bränsleförbruknigen. Då hoppas jag få ut mer ur den enorma förbrukningen av 1,4-1,5 l/mil ![]() ![]() Jag får all hjälp jag behöver av Jörgen Blennow i Skurup. En wankelguru som är väldigt duktig på felanalys. ![]() ![]() mvh ![]() Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
![]() Ja, vi får se var framtiden har i sitt sköte. ![]() Just nu är bilen på reparation efter en lättare påkörning i ändan. Sen blir det avställning och uppdatering över vintern. Den andra MSD'n har kommit och Apexi'n ska monteras och justeras in. Nya bussningar runt om och...ja, det tar aldrig slut. ![]() Men jag älskar bilen med dess annorlunda motorljud och motorkaraktär. Det känns race'igt varje dag på väg till jobbet. Brottas för tillfället med en vinterbil i form av en Mercedes 300E -90 som har trasig kylare ![]() Måste snart bli vuxen och köpa en ny bil någon gång...en Toyota eller nåt. ![]() Hej ![]() Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
Bilen säljes i delar för tillfället och kommer skrotas i början av april.
Se separat annons. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=78684 mvh Goran _________________ Goran Obradovic Club Alfa Romeo |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11644 besök totalt |