Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Äntligen!!! M3 Challenge till F1C ute!!!!
<<   1, 2
3172 besök totalt
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

SpeedyGT skrev:
Tycker ni inte att M3 modden är lite för sladdrig?
Känns nästan som om man åkte på grus
Hmmm, 1.26.5 på Mantorp..... Måste hem och testa.

Jag har kört mycket GTR och bytt mellan porsche och bmw och det är precis som det ska va. Har man vant sig vid greppet i bakvagnen på en porsche så tycker man att en M3:a är sladdrig. Så är det även i verkligheten. Jag vet

Malmby
Här sen Dec 2002

Jag har bestämt för mig att det även är så att M3Challenge bilarna inte har eller skall ha samma "väghållning/grepp" som GTR bilarna. Visst jag håller med, det tenderar att gå lite brett på sina ställen. Särskilt när man är glad på gasen - vilket man ju självklart är. Som tur är så är så är det rätt lätt att parera sladdarna och styra med gasen. Samt att det är kul att åka brett även om det inte gynnar tiderna.

Westfield SE
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Snyft, jag blir inte kompis med M3an. Jag ogillar dess understyrning in i kurvorna och överstyrning ut. Jag måste nog kämpa lite för att hitta lite inställningar så bilfan blir körbar

Westfield SE
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Micael Johannssen skrev:
Snyft, jag blir inte kompis med M3an. Jag ogillar dess understyrning in i kurvorna och överstyrning ut. Jag måste nog kämpa lite för att hitta lite inställningar så bilfan blir körbar

Nu har jag inte kört M3 modden men prova att mjuka upp soft rebound bak och soft bump fram så kanske det löser sig.

Solna
Här sen Jan 2003

Nu har jag testat lite oxo och herrejösses vad lätt i baken den va men efter lite anpassning av körstilen har jag i alla fall börjat komma runt banorna utan att ramla av allt för mycket men gtr 2k är bra mycket roligare. Och som sagt utväxlingarna och motorkraften känns ibland lite skumma men inte mycket å göra nånting åt.

Malmby
Här sen Dec 2002

Det hjälpte att göra som du skrev Lotus Samuel. Det och lite camber och caster ändringar fick bilen att bli lite mer kompis med mig.

Westfield SE
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

har spelat m3c lite nu

och har 3st frågor...

hur fan kan m3:an va så lätt i baken, släpper man gasen får man hämta bilen i sandfållan..

vad ska man göra åt den elaka understyrningen som blir kraftig överstyrning ut ur kurvorna?

sen hur gör jag med däcken...

ett lungt varv på mantorp , ett tidsvarv där man tar i lite, sen kommer man ett halvt varv till sen e det bambi på hal is....

BMW Abuser
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Tjena Björn!

Läs vad Lotus Samuel skrev till mig ett par rader längre upp i denna tråden. Det hjälpte mig en hel del. Jag fick bort en hel del av den jobbiga underochsedanöver-styrningen. Bilen blev lhelt klart snällare i sitt uppträdande.

//Micke

Westfield SE
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Personligen så tycker jag inte omo M3 modden den e för "jobbig" att köra så man kan inte njuta det är ju inge kul o sitta o parera bakvagns kast hela tiden. Jag tycker att vi väntar tills någon annan mod komemr ut eller kör GTR 2k2 i Cupen sen.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Jag tycker det är skitkul att kämpa mot under- och överstyrningen! Ibland går det oftast mer på bredden. Inte så bra för tiderna men underhållande!

Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Testa att jobba lite med setupen Gustav. Jag har en setup som kanske inte ger mig bättre tider men bilen klart lättare att köra, mindre sladdbenägen.

Westfield SE
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

Tja Micael ,

kollade lite på va lotus samuel sa, och det funkade ganska bra men däcken blir fortfarande förvarma/utslitna på bara 1½ varv med press, ska kolla din setup och se om jag får ngn årdning på bimmern...

BMW Abuser
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Något strular med min installation.....

Funkar bra fram tills banan har laddat klart (verkar ta lite lång tid) sen trillar jag ur spelet....

Någon idé???

edit: det är Race som inte funkar, TestDay funkar....

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Jag tycker körkänslan är ett SToOORT steg tillbaka från GTR2002..

Det känns som att köra en gammal 245:a med dåliga dämpare och Barum däck.....

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Thomas: Pröva att göra som jag skrev på första sidan i den här tråden!

Team Swedish Racing Mates
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

niklas : nog för att det hjälper lite...

men jag har inte kört en m3:a så jag kan inte säga om det e realistiskt men när jag kör ett varv , sen ett tidsvarv sen e däcken slut/för varma, och jag får hämta bilfan i sandlådan...

fortsätter nog med gtr 2002.... (996 turbo runt mantorp på 1.17 blankt tycker jag e ganska ok... )

BMW Abuser
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

Jag förstår inte att ni tappar greppet i däcken, jag har inga som helst problem med de, körde ett race igår på ringen och vi körde 7 varv och jag hade inga stora problem med däcken, tycker de fungerar fint. Det är därimot stor skillnad att köra bilen med 70liter soppa eller 10 liter, bilen behöver nästan dubbla bromssträckan med 70 liter, iofs inte så konstigt men de är de ända som är lite jobbigt tycker jag.

Stockholm
Här sen Jan 2003

överstyr du ut ur kurvorna Fuze?

mina däck brukar vara ca 170-200grader, och det e liite för varmt..

95-105 ska va optimalt ...?

BMW Abuser
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

Man får köra så fort så att de inte överstyr el understyr man måste hitta rätt rytm, när man gjort de så går de att åka fort.

Jag vet inte vad jag har för temp på min däck, har inte bryt mig om att kolla heller efter som jag inte har några problem med de, dom fäster bra även efter 7 varv på ringen så jag är nöjd.

Där med inte sagt att de går att köra hur länge som helst på däcken, men mer än bara 2-3 varv som ni säger att ni kör innan däcken tar slut går utmärkt iaf för mig.

En liten fråga bara driftar ni igenom alla svängar eller även på rakorna kanske ? i så fall förstår jag varfö ni har varma däck

Kalmar
Här sen Jan 2003

En ska till bara innan jag ska vara tyst

När jag kör träning elller kval eller vad de nu är så brukar jag inte köra mitt snabbast varv förens 5-6 varvet, så de borde vara där någonstans som jag har mitt bästa grepp eller?

Stockholm
Här sen Jan 2003

driftar i kurvorna då det e roligast..

men seriöst när man tar i och försöker hålla i m3:an utan drifting.. så blir däcken ändå varma efter 3-4 varv, för varma, så e det bambi på hal is...

BMW Abuser
Citera
Racingsimulatorer
Äntligen!!! M3 Challenge till F1C ute!!!!
<<   1, 2
3172 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande