Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Delad bakaxel och fwd ?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (13002 totalt)
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

Theo skrev:
Hur gammal Passat? Blir dom inte väldigt breda? Har för mig du bygger på Golf2?

Audi A6 Quattro 97-05.
Vet inte hur den ser ut på FWD.

Har inte hunnit mäta ännu.
.....den ska inte sitta på Mk II
Så jag har inte det problemet.
Sedan har jag för mig att balken är i stål så den går att korta.
Ska ju sitta en bakaxelklump där egentligen.

Helsingborg
Här sen Jun 2006

Jag har lärt mig att på en fwd så ska man leta så mycket grepp som möjligt fram, men du har allra troligast en understyrd bil ändå, så då förstör man greppet i bakvagnen för att få balans i bilen. Som exempel den extrema cambern på bakhjulen på Volvos C30 som gick i STCC.
Som icke-expert så ser jag fördelen med delad axel just att inställningsmöjligheterna ökar dramatiskt för att kunna bygga balans i bilen. Men i övrigt är bakhjulen enbart stödhjul i mina ögon.

Team Blyfot Racing #13
Bygger på: Toyota Starlet -83
Rejsar i: Opel Corsa GSi -91
4-timmars.se
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

Tokmeken skrev:
Jag har lärt mig att på en fwd så ska man leta så mycket grepp som möjligt fram, men du har allra troligast en understyrd bil ändå, så då förstör man greppet i bakvagnen för att få balans i bilen. Som exempel den extrema cambern på bakhjulen på Volvos C30 som gick i STCC.
Som icke-expert så ser jag fördelen med delad axel just att inställningsmöjligheterna ökar dramatiskt för att kunna bygga balans i bilen. Men i övrigt är bakhjulen enbart stödhjul i mina ögon.

+1 thumbs up

Uppsala
Här sen Apr 2007

Jag kör på i den här tråden med en fråga.. Jag bygger dit en Golf MK5 bakaxel på min Golf MK1 och behöver göra om två "infästningar" i bakaxeln. Tror ni som vet mycket mer än mig att detta kommer påverka något negativt?

Orörd:

Modifierad:

Tacksam för all hjälp.

Theo

Allmänt banåkaforum
Delad bakaxel och fwd ?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (13002 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande