Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13002 totalt) |
Re:
Audi A6 Quattro 97-05. Vet inte hur den ser ut på FWD. Har inte hunnit mäta ännu. .....den ska inte sitta på Mk II ![]() Så jag har inte det problemet. Sedan har jag för mig att balken är i stål så den går att korta. Ska ju sitta en bakaxelklump där egentligen. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Jag har lärt mig att på en fwd så ska man leta så mycket grepp som möjligt fram, men du har allra troligast en understyrd bil ändå, så då förstör man greppet i bakvagnen för att få balans i bilen. Som exempel den extrema cambern på bakhjulen på Volvos C30 som gick i STCC.
Som icke-expert så ser jag fördelen med delad axel just att inställningsmöjligheterna ökar dramatiskt för att kunna bygga balans i bilen. Men i övrigt är bakhjulen enbart stödhjul i mina ögon. _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||
Re:
+1 ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||
_________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (13002 totalt) |