Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Subaru Impreza WRX STi 2003 - Råare än sush... grillkorv?
<<   1, 2
12687 besök totalt
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
På iwsti.com hittade jag en länk till stoptechs sida om "Pad Knockback"

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_knockback.shtml

Tydligen ska det vara bättre på 2005'orna som har starkare hjullager. Iom att jag tror att ett hjullager är dåligt (får sjungande ljud från vänster fram i runt 80 km/h) så känns det rimligt att det är det som är anledningen.

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049



intressant ... det förklarar de små duttar på pedalen förarna alltid gjorde i Best Motoring!

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
Länge sedan jag skrev något i den här tråden :-)

Det som hänt sen sist är att D2 Coilovers bytts ut mot nya AST Sportline I från Powerstation i UK.

D2'orna blev extremt stötiga till slut... Inte hunnit provköra mkt med AST-dämparna men än så länge känns bilen helt klart trevligare. Behöver såklart en hjulinställning också innan slutbetyg kan ges

Var tidigare i höst förbi JRM och körde bilen på rullande landsväg för att kolla om allt stod rätt till... det gjorde det:

Ca 312 hk i motorn vid 6000 varv :-) Blev självklart erbjuden en ny mappning till vettigt pris så jag får se om det kan bli en liten uppskruvning i vår

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Re:

Åke Wallebom skrev:

D2'orna blev extremt stötiga till slut... Inte hunnit provköra mkt med AST-dämparna men än så länge känns bilen helt klart trevligare. Behöver såklart en hjulinställning också innan slutbetyg kan ges

och corner weight!!!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
En aningen försenad fyrhjulsinställning (efter dämparbytet förra året) har genomförts. Dock kom däckverksta'n fram till att castern var 3 grader på vänster, och 4,75 grader på höger = jättesnett

Jag hade lite svårt att tro siffrorna så en till mätning gjordes - den här gången på Vanadis Gummi... Och... inte var den sned inte! Castern var precis där den skulle: 3 grader 48 minuter ungefär.

Får nog ta ett litet samtal med den första däckverksta'n - så där får man ju faktiskt inte skrämmas

EDIT: Däckverkstad nr 1 skall kalibrera sin maskin nu...

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
Whiteline steering rack bushings och sub frame lock bolts beställda!

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
...och nu är dom framme! Scoobyparts.com thumbs up

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542


Trådstartare
...och nu är styrningsbussningarna och facket till mittkonsolen monterat och klart! thumbs up till mig själv Bussningen på förarsidan var knepig att få dit - men efter att ha läst how-tos på IWSTI.com så fick jag till det med de knep som fanns där (Släppa lite på rattstångens splines-koppling mot styrsnäckan, t.ex.).

Tyvärr gick inte låsbultarna till subframen in - subframen sitter nån millimeter snett, så den måste lossas en del. Hade ingen lust att lossa subframen såhär direkt efter en hjulinställning...

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Subaru Impreza WRX STi 2003 - Råare än sush... grillkorv?
<<   1, 2
12687 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande