Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 12687 besök totalt |
På iwsti.com hittade jag en länk till stoptechs sida om "Pad Knockback"
http://www.stoptech.com/tech_info/wp Tydligen ska det vara bättre på 2005'orna som har starkare hjullager. Iom att jag tror att ett hjullager är dåligt (får sjungande ljud från vänster fram i runt 80 km/h) så känns det rimligt att det är det som är anledningen. _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
Länge sedan jag skrev något i den här tråden :-)
Det som hänt sen sist är att D2 Coilovers bytts ut mot nya AST Sportline I från Powerstation i UK. D2'orna blev extremt stötiga till slut... Inte hunnit provköra mkt med AST-dämparna men än så länge känns bilen helt klart trevligare. Behöver såklart en hjulinställning också innan slutbetyg kan ges ![]() Var tidigare i höst förbi JRM och körde bilen på rullande landsväg för att kolla om allt stod rätt till... det gjorde det: ![]() Ca 312 hk i motorn vid 6000 varv :-) Blev självklart erbjuden en ny mappning till vettigt pris så jag får se om det kan bli en liten uppskruvning i vår ![]() _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
Re:
och corner weight!!! ![]() |
||
En aningen försenad fyrhjulsinställning (efter dämparbytet förra året) har genomförts. Dock kom däckverksta'n fram till att castern var 3 grader på vänster, och 4,75 grader på höger = jättesnett
![]() Jag hade lite svårt att tro siffrorna så en till mätning gjordes - den här gången på Vanadis Gummi... Och... inte var den sned inte! Castern var precis där den skulle: 3 grader 48 minuter ungefär. Får nog ta ett litet samtal med den första däckverksta'n - så där får man ju faktiskt inte skrämmas ![]() EDIT: Däckverkstad nr 1 skall kalibrera sin maskin nu... _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
...och nu är styrningsbussningarna och facket till mittkonsolen monterat och klart!
![]() ![]() ![]() Tyvärr gick inte låsbultarna till subframen in - subframen sitter nån millimeter snett, så den måste lossas en del. Hade ingen lust att lossa subframen såhär direkt efter en hjulinställning... _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 12687 besök totalt |