Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Subaru Impreza WRX STi 2003 - Råare än sush... grillkorv?
<<   1, 2
12687 besök totalt
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002

Trådstartare
På iwsti.com hittade jag en länk till stoptechs sida om "Pad Knockback"

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_knockback.shtml

Tydligen ska det vara bättre på 2005'orna som har starkare hjullager. Iom att jag tror att ett hjullager är dåligt (får sjungande ljud från vänster fram i runt 80 km/h) så känns det rimligt att det är det som är anledningen.

Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004

intressant ... det förklarar de små duttar på pedalen förarna alltid gjorde i Best Motoring!

Åkersberga
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Länge sedan jag skrev något i den här tråden :-)

Det som hänt sen sist är att D2 Coilovers bytts ut mot nya AST Sportline I från Powerstation i UK.

D2'orna blev extremt stötiga till slut... Inte hunnit provköra mkt med AST-dämparna men än så länge känns bilen helt klart trevligare. Behöver såklart en hjulinställning också innan slutbetyg kan ges

Var tidigare i höst förbi JRM och körde bilen på rullande landsväg för att kolla om allt stod rätt till... det gjorde det:

Ca 312 hk i motorn vid 6000 varv :-) Blev självklart erbjuden en ny mappning till vettigt pris så jag får se om det kan bli en liten uppskruvning i vår

djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Åke Wallebom skrev:

D2'orna blev extremt stötiga till slut... Inte hunnit provköra mkt med AST-dämparna men än så länge känns bilen helt klart trevligare. Behöver såklart en hjulinställning också innan slutbetyg kan ges

och corner weight!!!

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002

Trådstartare
En aningen försenad fyrhjulsinställning (efter dämparbytet förra året) har genomförts. Dock kom däckverksta'n fram till att castern var 3 grader på vänster, och 4,75 grader på höger = jättesnett

Jag hade lite svårt att tro siffrorna så en till mätning gjordes - den här gången på Vanadis Gummi... Och... inte var den sned inte! Castern var precis där den skulle: 3 grader 48 minuter ungefär.

Får nog ta ett litet samtal med den första däckverksta'n - så där får man ju faktiskt inte skrämmas

EDIT: Däckverkstad nr 1 skall kalibrera sin maskin nu...

Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Whiteline steering rack bushings och sub frame lock bolts beställda!

Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002

Trådstartare
...och nu är dom framme! Scoobyparts.com thumbs up

Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002

Trådstartare
...och nu är styrningsbussningarna och facket till mittkonsolen monterat och klart! thumbs up till mig själv Bussningen på förarsidan var knepig att få dit - men efter att ha läst how-tos på IWSTI.com så fick jag till det med de knep som fanns där (Släppa lite på rattstångens splines-koppling mot styrsnäckan, t.ex.).

Tyvärr gick inte låsbultarna till subframen in - subframen sitter nån millimeter snett, så den måste lossas en del. Hade ingen lust att lossa subframen såhär direkt efter en hjulinställning...

Våra race- och banåkarbilar
Subaru Impreza WRX STi 2003 - Råare än sush... grillkorv?
<<   1, 2
12687 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande