Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
porsche 944 fjäderhårdhet
<<   1, 2
5974 besök totalt
J.J
stockholm
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Tanken till stavarna var då pga. priset ( 266usd). Men iofs. så sparar man också några kg med att byta till coilovers, och mycke justerings tid Men jag skall lägga en tanke på det här och kolla igenom länkarna nii skickade.

Älvängen
Här sen Sep 2003

Tänk som jag sa på att ett byte av stavar med fördel även innebär byte av dämpare, till åtminstone fräsha prylar.

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
J.J
stockholm
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Jag har nästan nya bilstein HD dämpare bak, men men.. Jag har nästan bestämt mig för coilovers nu :P

Daniel
Vilken modell GAZ dämpare är det som du har?

Göteborg
Här sen Mar 2003

Innan jag köpte mina Moton dämpare var jag inne på AVo och fördelen med dom är att dom i princip utan extra kostnad kunde anpassa dämparna lite så att dom passade på 944:or med alu-bärarmar bak.

Dämpkurvor till 944or har också diskuterats och räknats på tidigare här på rejsa https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=26537&postdays=0&postorder=asc&start=42 och här diskuteras också AVo.

/Dea

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006

Re:

J.J skrev:
Daniel
Vilken modell GAZ dämpare är det som du har?

Fram har jag Gaz GA1-2008 & bak Gaz GP med ledlager i båda ändarna. Observera att man måste speca övre fästet en bit från övre fjädertallriken för att det skall gå fritt från karossen. Du ser det på en av bilderna tidigare i inlägget.

Nu: Porsche 944S & Swift Sport
Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98
ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Skruva banåkabil
porsche 944 fjäderhårdhet
<<   1, 2
5974 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande