Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
"Prestanda" 20.00 Torsdag TV3
<<   1, 2
4292 besök totalt
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003

jag tyckt det lät som han slirade lite väl mycke på koppling.. tycktes höra det vid lite olika inslag...

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag blev sugen på en sån där R6. Jag vill också varva 16000rpm!
Bannade lågvarviga bil

Sundsvall
Här sen Sep 2003

Håller med Anders Persson! men ajg såg bara de som du nämde med thumbs up ... De andra såg jag på Hockey istället.. för jag vet att de bruka vara kassa...

Tim.. Jo speciellt när han gasa iväg där nån gång på Tvåan.. då lätt det so om han slira uta bara h**ete De skulle tat och på han för det!

_____
Johan Björk

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

som tidigare nämts så slirade han förmodligen en hel djävla del på kopplingen, sen så var juh hans lite finkänsliga uttalande där i slutet väldigt fint: Jag varvade upp den till 3500rpm och inväntade grönt ljus, sen så varvade jag "lite till"... Jo, undrar varför man inte fick se en inside video på eländet, eller ens höra ljudet... antagligen för att han varvade den hela vägen till rödmarkeringen och försökte komma av plattan utan hjulspinn...
Att han slet sönder spaken får man väll ta med en nypa salt, sånt kan hända om man har för starka armar...
Men att bränna kopplingen på en sprillans Porsche... det måste ändå ta en hel del klantande.

P.S. Jo, expressens "skildring" var juh aningen överdriven...
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Ringenreportaget (den delen som visade massor av bilder från NS) var ju mycket trevlig thumbs up

Stockholm
Här sen Dec 2002

Tycker att det här avsnittet var klart bättre än föregående års. Var faktiskt ganska underhållande. Lite bilder ifrån ringen är ju aldrig fel.

Helkt klart thumbs up för Prestanda som är påväg i rätt riktning. Fortfarande dock inte värt att skippa en kväll i garaget för som är fallet med måndagarna och MJ.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Ringenreportaget (den delen som visade massor av bilder från NS) var ju mycket trevlig thumbs up

Eftersom jag inte har TV3 så undrar jag om någon har spelat in Ringenreportaget och kan lägga ute det någonstans? I så fall

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003

TheProphet skrev:
Håller med Anders Persson! men ajg såg bara de som du nämde med thumbs up ... De andra såg jag på Hockey istället.. för jag vet att de bruka vara kassa...

_____
Johan Björk

Hmmm, jag får nog döpa om mig till Anders eftersom alla envisas med att kalla mig det.
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Ingen annan som funderade på varför man gjorde ett reportage på Caddilacen vinklat som busbil, istället för landsvägsbil. Skulle vilja se hur "Bansektionen" i Cadillac-klubben ser ut.

Fast det är ju inte unikt att media (av alla typer) stöper alla sina tester i samma form. Kommer med fasa ihåg Agneta Roth som skrev (skriver?) i Kvällsposten. Alla tester utgick ifrån en bil, typ en V40 eller liknande. Kostade en lyxbil mer var den för dyr, var en småbil mindre utrustad var den sniken och om en sportbil inte understyrde var den rent livsfarlig. Efter den artikeln (MG F-test har jag för mig) slutade jag läsa.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Jag tycker det finns en påtaglig skillnad mellan MJ och Prestanda. Nämligen HUMOR. MJ har det, Prestanda inte. Prestanda tar allt och sej själva alldeles för mycket på allvar. Det ska ju vara kul att titta på.

JohanR

Bromma
Här sen Feb 2003

Det var ganska intressant att de lade fram femvarvsracet på GP-banan i Nürburg som det "slutgiltiga" provet efter fyra hårda dagar Som jag minns det så var inte det ens något riktigt race... bara riktig start! Kanske var det så att Mickes bil var paj när det riktiga testet ägde rum!?

Micke verkade iaf ladda hårt, Dickens verkade lite tveksam inför medåkningen!

Mårten:
Min bil gick också med Vorfahrer strax efter din!!! Har du glömt redan?

Citat:
så min kompis fick endast ett par RS4:or efter sig!

Skänninge
Här sen Maj 2003

Mycket musik som vanligt

Dock lät dom Peugeot 405 T16 på slutet få sjunga sin egna sång.. hög volym blev det då

Testet av sts:en blev bara löjligt

Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003

MagnusG skrev:
Det var ganska intressant att de lade fram femvarvsracet på GP-banan i Nürburg som det "slutgiltiga" provet efter fyra hårda dagar Som jag minns det så var inte det ens något riktigt race... bara riktig start! Kanske var det så att Mickes bil var paj när det riktiga testet ägde rum!?

Micke verkade iaf ladda hårt, Dickens verkade lite tveksam inför medåkningen!

Mårten:
Min bil gick också med Vorfahrer strax efter din!!! Har du glömt redan?

Citat:
så min kompis fick endast ett par RS4:or efter sig!

Jo, visst har du rätt Magnus...jag menade DIREKT bakom! I Bergwerk körde en av RS4:orna om min kompis så det bara visslade och det var rätt skoj att se hur RS4:an sen kom på att man inte fick köra om under uppkörningen...tvärnitade och släppte om min kamrat!

Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Scuderiareportaget var skitkul! thumbs up

"Persbrandt kör som en slugger"! Minst sagt.....

Att knäcka kopplingen går utan problem. Med diffbroms och fullvarv och tveksamt kopplingssläpp går det alldeles utmärkt att göra en lamellbrännare av rang. När man sen i ren frustration försöker dra i tvåan så hårt så att spaken lossnar ur kulan i växelföraren, ja då är man en slugger...... När Persbrandt gick igenom AF med digitalgas undrade jag verkligen om han någonsin kört bil något mer än i Beckfilmerna. Han verkade inte så bra på att ta kritik från instruktörerna heller. Ett helfestligt reportage och bilen han körde är sweeet. Om inte jag minns fel så innebär det paketet på 911:an ett chassi som ligger mellan M030 och GT3:ans. Rätta mig om jag har fel men tror det heter X51. Samt det skönsjungande sportavgassystemet! Morr.

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Citat från TV3s hemsida:
"Prestandas eget racingteam, bestående av bland annat Le Mans-vinnaren Stanley Dickens och skådespelaren Mikael Persbrandt, värmer upp på klassiska Nürnburgring - världens farligaste racerbana."

Hur svårt är det att skriva rätt egentligen??
Tur att jag valde att sitta på Burger King och snacka raceprojekt med garagepolarna istället för att kolla på skiten.

BMW 330i -05
Citera
Allmänt banåkaforum
"Prestanda" 20.00 Torsdag TV3
<<   1, 2
4292 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande