Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Banåka på Ljungbyhed 25 oktober! ÄNDRAT DATUM
<<   1, 2
4315 besök totalt
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

sorgligt dålig information!

Trist detta, såg verkligen fram emot träffen! Jag har aldrig kört konbana på ett flygfält och tänkte det skulle bli jäkligt roligt att testa, men när jag kom till F5 i morse vid kvar i 9 ringde jag ola olsson och fick reda på att det inte var någon träff idag, detta på grund av regnet som när jag kommit fram avtagit och ersatts med en blå himmel med små fluffiga vita moln. Visst ingen kan styra över vädret, MEN om ni i klippans MK i samråd med de som planerat delta tänker skjuta upp träffen till morgondagen så hade det vart jävligt bra om ni kunde informera folk om det, jag har både mailat stefan elg och dessutom ringde jag och hörde med banträffs ansvarig ola kl kvart i 8 på morgonen för att höra om vägen! då sades inte ett knyst om detta!

Nu åkte jag visserligen bara ifrån löddeköpinge, så jag har väl bara åkt ca 12 mil i onödan. Tänk om någon åker uppifrån tex. gbg? hur skoj hade det vart?

DÅLIGT klippans MK thumbs down , om ni nu tänker skjuta upp det hela, beslutet tas väl inte en kvart innan insläppet startar? om det gör det borde ni faktiskt tänka om... Och fundera på hur ni får ut information till era besökare

Laholm
Här sen Nov 2002

Ja, det hanterades på ett märkligt sätt, jag kan ärligt tala om att jag aldrig varit med om något liknande tidigare

På plats utanför grindarna gjordes det en omröstning huruvida körningen skulle bli av eller skjutas upp till söndagen. Den blev alltså uppskjuten till i morgon. Det hade precis kommit en regnskur då omröstningen gjordes, så den var säkert både orsaken till omröstnignen och avgjorde resultatet. (även om det på inga sätt var självklart att det skulle skjutas upp)

Själv så blev jag måttligt road att man sköt upp det till söndagen eftersom jag gått upp kl 5.30, varit och lånat trailer och lastat bil och verktyg samt åkt 7 mil enkel resa.

Förhoppningsvis tar den unga föreningen Klippans MK lärdom av detta så att det blir bättre framöver. 8 st tillfällen är banan bokad under 2004, se med lite mer rutin under västen kan det säkert bli bra

Fast först åker vi dit och har skoj i morgon, väderprognosen ser bättre ut

Lund
Här sen Dec 2002

ojoj så skoj vi hade
trots lösa hjul (tack pär ) så hade jag riktigt roligt ivf! bana kan nog förbättras lite men på det hela taget är den ganska lovande... skoj å kunna åka av utan att det gör något (joo jag åkte av... nån gång ska väl vara den första?) Nåja, det var en väldigt trevlig dag med en fin mix av galet sladdande volvo och bmw'ar en supersnygg impreza STI 03a, två rs2or och lite annat gott. Jag har tagit en del bilder men de kommer nog upp först nästa helg.

Nu ska jag åka å leka krig, hörs om en vecka...
återigen trevligt att råkas Pär

Laholm
Här sen Nov 2002

Fyhr skrev:
återigen trevligt att råkas Pär

Trevlig tycker jag oxo

Efter lite inledande konstigheter med att skjuta upp banmötet så blev det ett mycket trevligt arrangemang, med tanke på att det var ett förenigens första arrangemang så var det mycket väl genomfört. Självklart kan en del detaljer förbättras, men det kommer säkert att ske till de 8 banmöten som är planerade till 2004

Själva banan var lite blandad, vissa partier var trevliga och rytmiska, andra partier hade mycket trånga konpartier som var orytmiska och inte så kul.

Ett trevligt parti hade en lång S-kurva ut på ena breda landningsbanan, det var kanonkul att prova att gå gasen stumt i botten allt tidigare för varje varje, till slut gick jag på för tidigt med resultat att det blev en 360 som påbörjades i ca 130-140 km/h och höll på i ca 60-70 meter , först på asfalten och sen på gräset..... lustigt nog så blev det inga bromsplattor

Pontus, du hittade ju oljudet själv, jag var ju bara påhejare

Rejsafolk på plats var Kristian AE86, Pontus och undertecknad, var det någon mer så missade jag tyvärr det.

Speciellt tack till Pontus och K-G för assistans och goda ideer när startmotorn till min gamla bil strulade

Saknade tyvärr lite folk, Ibbe, Mats Friberg, Eddie Varvstopp mfl hade haft kul där oxo!

Helsingborg
Här sen Okt 2003

Hej!
Beslutet om att inte köra togs som sagt i en omröstning dels pgr av vädret och även pgr av att klubben inte hade ekonomi till att betala träffen om vi inte fick in en viss mängd med bilar och ni som var på plats såg var det inte många som ville köra på Lördagen. Hade klubben haft pengarna hade nog beslutet varit annorlunda, för då hade vi haft råd att göra ett misstag.Men nu gjorde vi som vi gjorde och nu i efterhand tror jag inte att någon ångrar sitt beslut... Bara dom som inte kom på söndagen :-) Vi hade ju en kanondag som började men lite avåkningar men fortsatte väldigt bra. klubben har lite att lära och Pär Hylander har kommit med tips och förslag om saker vi kan göra till det bättre. Tack till alla er som kom och körde och tack till stödmedlemmarna och sponsorerna. trevligt att träffa er Pär H och Fyhr. Nästa körning blir i April, mer info kommer efter Årsskiftet.
Mvh Stefan Elg (ordförande i Klippans Mk)

Opel GSi 16v Cab
Golf GTi 8v
Citera
Inför träffar
Banåka på Ljungbyhed 25 oktober! ÄNDRAT DATUM
<<   1, 2
4315 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande