Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 22718 besök totalt |
Re:
Kul att du uppskattar tråden! Bilen kommer rulla på bana på måndag för första gången om vädret tillåter! Kör på 175 breda däck runt om istället för 155 fram och 175 bak som den har original! Däcken som sitter bak är tyvärr rätt torra och hårda så bilen har viss överstyrningstendens..hehe ![]() _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
berätta gärna hur den beter sig med 175 runt om! fundera själv hur jag ska göra fram över. just nu har jag 145 i fram och 175 bak. vill helst inte gå för brett eller stort så den inte bli slöare än det behövs dock understyr den rätt rejält just nu. tänkte att det nog är bäst med 175 i fram med.
_________________ Philipp Klement |
||||||||
Re:
Tyckte den såg lite slö ut ![]() ![]() Bring it on!! ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Re:
Haha, om jag skulle få tag å en sponsor så varför inte ![]() Med typ 0.5hk/kg så går det nog rätt ok ![]() ![]() ![]() _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
|
||||||||
Re:
Nej ungefär 800 (tjänstevikt 870), vet inte exakt! Räknade på 800kg så det blir ju 0,56hk/kg om man ska vara lite mer exakt! _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
Re:
Jag kör med nya ecocontact 3 fram och flera år gamla ecocontact bak så jag kan nog inte ge dig en rättvis bedöming tyvärr! Dessutom sladdade jag bort nästan allt mönster idag ![]() Balansen är rätt överstyrd som det är nu, inte särskilt konstigt med tanke på däcken jag kör med! De äldre smartarna understyr snäppet mer än min gjorde original! Du kanske ska byta till 165or fram och 175bak (bridgestone potenza finns i passande dimensioner om jag inte minns tokigt) till att börja med! Det borde vara en rätt lagom kombo! har du 61hästaren i din bil? Trimmat nåt? _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
jo ha den 45kw varianten och än så länge är motorn helt orginal (utbytesmotor som bara gått runt 1300mil)
tanken att chippa den och skaffa luft o buller trimmet, sänker med nya dämpare och fjädrar från KW och fixa lite bättre grepp med nya däck. men just nu är det mkt som drar i mitt konto så det hela kommer inte att skyndas allt för mkt. ska kolla hur det vart med däcken i fram. ha org fäljer och de är på 4" bredd i fram. då borde det väl funka med 165 fortfarande, eller hur ![]() _________________ Philipp Klement |
||||||||
Re:
Köp dessa: http://shop.wellsmart.co.uk/smart-fo och sen ett sånt här : http://shop.wellsmart.co.uk/smart-fo och dessa: http://shop.wellsmart.co.uk/new-prod Sen lämnar du in kärran hos turbocenter eller liknande och njuter av livet ![]() Sista uppgraderingen för dig blir väl självklart Toyo Proxes R888 165/55/15 runt om ![]() Wellsmart var tyvärr rätt struliga när jag handlade där så jag rekommenderar nog Rs-parts.com istället! En tysk firma som har koll på lev.tider ! Fick hem mina fjädrar på 4 arbetsdagar! _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
Re:
Hm, sort of ![]() ![]() Kan du fixa fram några däck i dimensionen 175/55/15? Höger bak är nog gränsfall till kördugligt tyvärr _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
Re:
Aj då ![]() Vi får kolla upp det på måndag.... men annars har jag en idé, ringer dig senare idag. / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||||||
Re:
Mjo, men det är kul som fan att sladda med Smart ![]() Men det är en ruskigt kul känsla att vid fullt rattutslag slänga en blick i backspegeln och se rätt kraftig rökutveckling från dom stackars bakdäcken..... I EN SMART ![]() _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
tack för wellsmart sidan. den kände jag inte till än. hos rs parts har jag dock tom handlat redan. de skickade snabbt men jag skulle betala via paypal och det tog en jädra massa tid att få alla info för det av de.
ha du sett denna sidan redan? http://evilution.co.uk/ kan vara till hjälp ibland _________________ Philipp Klement |
||||||||
Re:
Jo paypal är ju lite omständigt! Ja evilution är en fin sida! Den har hjälpt mig mycket när jag har plockat med bilen! Smart Parts Direct är riktigt oseriösa ska väl påpekas _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
|
||||||||
Re:
99-127 i grundpris beroende på motoralternativ (brabusversionen ej inräknad) _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
Har haft lite vibrationer under acceleration sista tiden som jag inte riktigt har vetat vad det har kommit ifrån! Har haft lite misstankar att det skulle vara kopplingen som bråkade och fick idag stöd i min teori från en mekaniker! Så det ser ut som om jag får genomföra ett kopplingsbyte under vintern
![]() ![]() Men vafan...det är ju kul att åka buss också ![]() _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
Kopplingsbyte lät krångligt på en sån där, måste vara lättare att installera en r1 eller hayabusa motor med komplett drivlina på en gång...
![]() ![]() _________________ Johannes Reinfors _______________________________________ Sharan. 1.8 T-98 för familjebruk. Pappabus/glidarn S40 2.0T.-01 |
||||||||
Angående kopplingen så går det ju på garantin eller?
Har själv en 700 kubiks-04, alltid lika kul när man måste tanka den ibland, dock är den helt original. Enda negativa med Smart och då menar jag verkligen det sämsta, är när man har med Smart Danderyd att göra. Kul tråd! _________________ Calle Corradin |
||||||||
Re:
Tror nog inte dom tar det på garantin med tanke på att bilen är "trimmad" och kopplingen är en del vars hållbarhet styrs så mycket av hur man kör! Sen vill jag inte ha en originalkoppling i bilen igen med tanke på hur länge den hängde med....2100mil ![]() och det ska ju blir mer trim...förhoppningsvis ska jag få ut över 130hk och det är ju i runda slängar 50hk mer än original! Jag lämnar alltid in min bil på regeringsgatan och det har väl funkat rätt bra! /Mattias _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 22718 besök totalt |