Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (12374 totalt) |
Underbara bilder Barbapappa!
haha va fasen bilen ser ju ren ut samt att man inte ser all rost lr har du använt PS för att justera ![]() ![]() om du har mer bilder av min bil så får du gärna skicka dessa till speedline260@hotmail.com lr lägga upp dom här, man vill ju se sin bil i action ![]() //Pieter _________________ Pieter Teintang |
||||
Vad hände med Saaben?
Fan va sugen man blir på att köra! Längtar till min Eskrot är fungerande igen... ![]() |
||||
Re:
Ja samma här, fick också köra in efter ett tag, tror att ett växellådsfäste eller ett kardangummi har sagt upp sej. Ska du till Anderstorp med slc? tänkte sticka dit om dom har gatbilskörning. Fint sätt att fira födelsedag på:racesmile ![]()
_________________ Daniel Söderström Scuderia Motori Sud Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers Alfa 75 TS -89 Lekbil Önos Osäkert!! |
||||
Jag var inte ens med på denna träffen, men har hört talas om olyckan! Hur gick det hela till Bengan? olja på banan och sen sladd osv? Varför började det brinna?
Det är ju inget kul att tjata om det här, men kan vara bra att veta om det är någon vanlig lösning av något som gör att det kan bli så här. Mvh Nisse Krya på dig! ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||
|
||||
![]() 'Jeims' ![]() ![]() 'ab_aero' ![]() Maciek ![]() Vtec4me: Hittar verkligen inte en enda bild på dig när du kör... ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Re:
Det var en bil som läckte olja på banan, och när jag skulle bromsa inför 180* HÖ så låste bakhjulen upp sig så jag släppte, och bromsade igen då snurrade jag och gick över curbsen på tvären och fortsatte ut i gräset där det högg tag i bilen, och bilen började rulla. Rullade 3 varv och landade på hjulen, under det första varvet så lossnade bränslepumpen och då blir det ett STORT hål från tanken in i coupén(bilen var fulltankad). Under följande 2 varv i luften så måste bensinen har fyllt hela coupén med bränsle, och när jag landat så slår jag av tändningen och FooOSCCCH så brinner det överallt inne i bilen.... Som tur väl är så lyckas jag komma ut ur bilen själv och rullar mig i gräset eftersom det brinner i mig och mina kläder... Det hela slutade med 2:gradens brännskada på bägge underarmarna, samt nackkrage så jag hade en JÄVLA TUR att det inte blev värre kunde som sagt slutat med likbil.... MVH Bengan _________________ Anders Bengtsson "Bengan" |
||||
Finns bilder på....
http://forum.saabturboclub.com/viewt MVH Bengan _________________ Anders Bengtsson "Bengan" |
||||
ab_aero, ja som sagt, du hade jävla tur i oturen, verkligen!!
Nu vill ja inte vara nån besserwisser (stavning?) men du körde aldrig över några curbs, för curbsen börjar senare i kurvan så att säga, du åkte rakt ut i gräset utan att köra över dem iaf ![]() MVH István _________________ István Csiszár |
||||
Re:
Jag pratade lite med honom som hade byggt den, mycket trevlig ![]() Byggt den under fem år, rörrams chassi, push-rods, Volvo T5 motor på över 400hk och Ford Cosworth drivlina ![]() Hade körts väldigt snabbt av Gullabo i SuperStage. Så fort jag får tag i rätt Firewire sladd(fanns visst olika ![]() ![]() _________________ Jim Kindblad Mazda MX-5 1.8 -99 Opel Speedster 2.0 TURBO Opel Speedster 2.2 N/A *såld* 2st Mazda MX-5 1.8 -94 *sålda* |
||||
Re:
Den är med i ett väldigt nytt bilsport nummer! Verkar vara ett riktigt monster till bil ![]() |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (12374 totalt) |