Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10827 besök totalt |
Tack för en riktigt skön och rolig dag allihopa!
Även om jag knappt körde något, 4-5 varv med cabben och 1 pass i den röda Speedster turbon (för vilket jag verkligen vill tacka för förtroendet ![]() Träffen flöt på bra och trots en rejäl avåkning inkl rullning så tappade vi nästan ingen bantid, allt som tappades var min guldring som åkte av i bärgningsarbetet, så om nån undrar varför det heter Kinnekulle Ring så vet ni nu varför, den ligger nånstans i sandfållan ut på rakan ![]() Mängden körning tror jag ingen kan klaga på, från kl halv fyra till halv fem (sista timmen) så var det bara en handfull riktiga banrävar ute och körde varv på varv, så banan stod inte tom iaf! Så jag får tacka alla för denna säsongen och avsluta med en skön bild jag hittade på mig själv ![]() ![]() Fast jag är ju inte så hård som jag ser ut, utan rätt snäll ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Re:
Wow! Det var ett högt lyft ![]() Skule gärna vilja ha fler bilder på mig själv om det finns ![]() |
||||
Tack allihopa, från en Struve som var sådär lagom stressad under hela dagen
![]() Jag hade skitskoj under dagen fast jag inte fick kört ett enda varv på banan i racetempo ![]() Dock fick jag några varv som flaggvaktstaxi, körde lite hårt då iallafall med lilla omegan ![]() Skit att det var sista träffen med OSC/GTI iår men Vi återkommer med mera. Nästa år hoppas att jag kan få pina lite bana iallafall, hoppas verkligen att bilen i garaget är raceklar då ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||
tackar för en bra träff med okej väder, torrt iaf
![]() tyvärr hann jag inte mer än ut på banan innan de kom ljud från ett hjullager bak, men ja sket i det och körde på hela första passet för att få köra någonting. men riktigt när ja kom in o hissa upp bilen så glappa de friskt vänsterbak. så det va bara att sätta på gatdäcken igen o göra sig redo för hemfärd :/ men de varven ja körde är ja helt nöjd med även om jag hade ändrat dämparna bak för att testa och bilen var rätt bra överstyrd så körde ja 1,06 på ett par av de 8 varven ja hann köra underdagen ![]() |
||||
Då ska vi se här... alldeles strax färdig med nerzippning av filmen(erna)
Har gjort två versioner, det finns ju alltid dem som vill ha, och dem som vill ha utan musik i bil/race-filmer, så jag har helt enkelt gjort en med och en utan. Storleken ligger (tyvärr) på ca 6 Gb, jag vet, de med lägre uppkoppling kommer bli lidande, som fan, men tyvärr inte nått jag kan göra något åt, inte idag iaf, ska fortsätta försöka, har haft stora problem med renderingen av filmen, ville inte riktigt funka som jag ville, kör för första gången i Sony Vegas så man ska lära sig det också. Första och andra renderingen stoppades p.g.a. full HDD, fastän det fanns 65Gb ledigt och avi-filen beräknades ta upp ca 300 Mb. Nästa rendering blev utan ljud ? :-P Nu har jag iaf fått det att funka, och zippar ner as we speak, tyvärr är det läggdags, så filmen kommer upp first thing imorgon efter jobbet! ca 17:00 Ni som inte har installerat Utorrent ( ladda ner gratis på www.utorrent.com ) och ett zip-program, winrar ingår i windows och funkar, men powerarchiver eller winzip eller liknande är bättre, ladda ner detta så är ni redo imorgon. Zip-filen kommer ha lösenord för att packas upp, till största del för att skydda alla bilägare, det finns mycket bilnummer och jag vill helst att de hålls för oss själva så mycket det går, med respekt. Lösenordet för upp-packning kan fås via pm till mig Här, på OSC eller VW GTI-klubben. Sorry att det dröjer, men den som väntar på något gott..... ;-) _________________ Johan Lindström Golf GTI 16v -1987 Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018 |
||||
Re:
Även jag tackar för en härlig dag och för fina bilder nu efteråt!
Mycket riktigt, det satt en M5 maskin (i den också) och vi har ju tre stycken i hemtrakterna... ...detta är grannpojken till mig som har den, har kikat närmare på den och det är ett trvligt bygge. Tänk om det vore lika enkelt att slänga i andra motorer i en VW!? ![]()
Kul att se min lilla pärla på banan och vad gör man inte för 15 poäng i vår Finaste bil tävling... ...men när folk klagade på att jag bara rullade några varv fick jag ta ett pass till men det märks att det inte är nån banbil! ![]() Hoppas bara jag inte var allt för mycket ivägen!?! ![]() |
||||
Jävlar i min låda 6gig
![]() ![]() Men det får gå, kul med film ![]() |
||||
Jag håller på att convertera filmen till divx istället,
känns som att inte så många är sugna på att ladda ner 6Gb för en halvtimme film inuti en slö golf, även om det är kul för några som är med i bild. Dröjer nog nån halvtimme innan den kommer upp! _________________ Johan Lindström Golf GTI 16v -1987 Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018 |
||||
Sådär
För att ladda ner, klicka på länken nedan och tryck download this torrent! http://thepiratebay.org/torrent/4422 För att ladda ner torrenten behövs ett torrent-program, det laddar du ner gratis här: www.utorrent.com För att packa upp, använd winrar, winzip, powerarchiver eller windows inbyggda, för att packa upp krävs ett lösenord, det fås via pm av mig, detta är för att inte sprida reg-nummer till onödigt folk och hålla filmen i stort sett på 3 forum, vw.gtiklubben.nu, www.rejsa.nu och www.Opelsportclub.com Vid problem med nedladdning eller upppackning kontakta mig. och ha gjärna torrent-program igång och filen kvar så går det fortare för andra att ladda ner filen. I början kan det gå väldigt segt en stund tills några fler än bara jag seedar filen, beroende på hur många som startar den givetvis. Hoppas det ska smaka _________________ Johan Lindström Golf GTI 16v -1987 Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018 |
||||
Här är även filmen från 2007 om någon även vill se den
http://thepiratebay.org/torrent/3817 _________________ Johan Lindström Golf GTI 16v -1987 Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018 |
||||
Så där då tankar jag och har igång programet över natten
![]() ![]() |
||||
Ser att det är några som tankar, går lite segt uppåt på nätet hehe
Blev tyvärr lite skakigt vissa stunder i filmen, och en av körningarna vred sig kameran lite dumt, en del har jag med men mycket fick klippas bort. Lade inte så jättemycket tid i redingering, i stort sett bara klippa bort de partier där inte andra bilar är med, hade blivit lite långtråkigt att kolla på mina spårval i en timme hehehe Kom gjärna med synpunkter utöver detta, kan ju bara bli förbättringar till nästa års körningar :-) ( bland annat ha mindre av bildytan i bilen och mer utanför, antingen ha kameran på framsätet istället när jag filmar framåt, eller zooma ) Testade detta i lördags, men fick dels inte loss nackkudden fram, och vinkeln på kameran var lite för långt ner för att zooma. Men men, alltid är det något iaf hehehe _________________ Johan Lindström Golf GTI 16v -1987 Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018 |
||||
Re:
Nu får du gå online snart för lösenordet funkar inte och jag vill se film ![]() ![]() |
||||
_________________ Johan Lindström Golf GTI 16v -1987 Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018 |
||||
Re:
Ni som försöker packa upp filmen med Winrar kommer få felmeddelande har jag märkt, använd Powerarchiver Ladda ner Powerarchiver Trial http://dl.powerarchiver.com/2009/pow _________________ Johan Lindström Golf GTI 16v -1987 Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018 |
||||
Fan vad krångligt allt blev med nedladdningsprogram, upppackningsprogram, lösenorg å bröte...
Verkar vara många som inte fått ordning på det... så här kommer filmen igen, ett knapptryck bort, sen kommer 30 minuters in-car-cam på kullen helt automagiskt! http://video.google.com/videoplay?docid=3829418227899326124 _________________ Johan Lindström Golf GTI 16v -1987 Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018 |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 10827 besök totalt |