Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (23960 totalt) |
2014
Dåligt med uppdateringar här. Resten av 2012 gick bättre och jag vann tom ett race på ssm i regn. Lite problem med förgasaren men det löste sig till slut. 2013 gick bra och jag vann kat G för de gamla bilarna. Man hänger ju inte med de nya men regelbundet best of the rest med typ 6-7 plats. Bilen är nu tillbaka i garaget från vinterförvaring för översyn inför säsongen. Mest småpyssel men det skall ju göras det oxå. ![]() Första testen på ett blött Anderstorp 2012 ![]() SSM 2012 ![]() SSM 2013 ![]() Kinnekulle 2013 ![]() _________________ Henrik Hansson |
||
Lotus 61
Jag har fått sålt min RF85 så jag kommer att ta ut och köra med Lotusen igen. Bilen har stått still sen Max körde den på SSM 2014, den fungerade OK då så det blir bara en snabb översyn. Jag skall försöka få tid att gjuta en ny stol, den jag gjorde passade aldrig med HRNS skyddet och det har inte blivit av att jag gjort någon ny. Motorn från 85an kommer att ändras så att jag har en färdig reserv stående. Förhoppningsvis så skall jag hinna uppdatera lite batter här så att det inte bara är Anderas Tysks FF1600 som sysns ![]() _________________ Henrik Hansson |
||
Tanken var hela tiden att sälja 85 an när jag köpte Lotusen. Planen är att försöka åka lite utomlands i heat med bara bilar byggda före -72. Jag trodde inte att det skulle ta sån tid att sälja 85 an bara.
_________________ Henrik Hansson |
||
Re: FF1600
Den gick väl till Belgien eller liknande? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Hade 106 hk hos Henry i början av säsongen med en hel kolvring, vad jag tävlade med är nog mindre
![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (23960 totalt) |