Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi S2 -93 V8 rwd Endurance, lite sne
<<   1, 2
16395 besök totalt
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9422



Tyvärr Gustav men dom rör bärarmarna passar inte ihop med dina fjäderben, så du måste ha även benen osv osv...

Trevligt att jag har allt detta själv till min A2

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Humm ok?
Jag tycker det ser ut som att det är den "Vanliga" glid jsuteringen längst ut på dom? Borde väll en kulled passa bra?

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9422



Hålen sitter väldigt olika långt ifrån varann.
sen e hela länkarmarna olika sneställda, då org har sneställd spindelled medans den e rak på rörbärarmen.

Tog foto så du ser skillnaden, men visst allt går ju att modda, MEN då är det bättre att bygga nya direkt som e gjorda för org spindelled osv..


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Re:

RallyQuattro skrev:
Hålen sitter väldigt olika långt ifrån varann.
sen e hela länkarmarna olika sneställda, då org har sneställd spindelled medans den e rak på rörbärarmen.

Tog foto så du ser skillnaden, men visst allt går ju att modda, MEN då är det bättre att bygga nya direkt som e gjorda för org spindelled osv..



Aha så de där ger mer caster dvs?

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486


Trådstartare
Första racet är nu avklarat, vi kom tre timmar in i tävlingen sen fick vi problem med bromsarna, pedalen
sjönk till botten och man fick pumpa upp trycket, vi luftade och luftade men det blev inte bättre även nu i garaget så tappar den tryckt någon som har något förslag
Efter ett pars varv testande av bromsarna så gick nog ena dirvknuten det smäller om den riktigt mycket.
Nya tag och en ny tävling om en månad.

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Re:

Niklas L skrev:
Första racet är nu avklarat, vi kom tre timmar in i tävlingen sen fick vi problem med bromsarna, pedalen
sjönk till botten och man fick pumpa upp trycket, vi luftade och luftade men det blev inte bättre även nu i garaget så tappar den tryckt någon som har något förslag
Efter ett pars varv testande av bromsarna så gick nog ena dirvknuten det smäller om den riktigt mycket.
Nya tag och en ny tävling om en månad.


Trasig bromscylinder?

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486


Trådstartare
Re:

Gustav Uhlander skrev:
Niklas L skrev:
Första racet är nu avklarat, vi kom tre timmar in i tävlingen sen fick vi problem med bromsarna, pedalen
sjönk till botten och man fick pumpa upp trycket, vi luftade och luftade men det blev inte bättre även nu i garaget så tappar den tryckt någon som har något förslag
Efter ett pars varv testande av bromsarna så gick nog ena dirvknuten det smäller om den riktigt mycket.
Nya tag och en ny tävling om en månad.


Trasig bromscylinder?


Tanken har slagit mig men det är nästan oanvända sellholm cylindrar och en för varje krets, jag borde väl ialla fall ha tryck om den ena är hel, eller?

_________________
Niklas Lövgren
Citera
sachs
Halden
Här sen Maj 2004
Inlägg: 93



Re:

Gustav Uhlander skrev:
RallyQuattro skrev:
Hålen sitter väldigt olika långt ifrån varann.
sen e hela länkarmarna olika sneställda, då org har sneställd spindelled medans den e rak på rörbärarmen.

Tog foto så du ser skillnaden, men visst allt går ju att modda, MEN då är det bättre att bygga nya direkt som e gjorda för org spindelled osv..



Aha så de där ger mer caster dvs?


De får du om du byter plats på dina org kulbultar

_________________
Henrik Sachs
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Re:

sachs skrev:
Gustav Uhlander skrev:
RallyQuattro skrev:
Hålen sitter väldigt olika långt ifrån varann.
sen e hela länkarmarna olika sneställda, då org har sneställd spindelled medans den e rak på rörbärarmen.

Tog foto så du ser skillnaden, men visst allt går ju att modda, MEN då är det bättre att bygga nya direkt som e gjorda för org spindelled osv..



Aha så de där ger mer caster dvs?


De får du om du byter plats på dina org kulbultar


Ha!
Bra ide där ska jag fan testa

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Re:

Niklas L skrev:
Gustav Uhlander skrev:
Niklas L skrev:
Första racet är nu avklarat, vi kom tre timmar in i tävlingen sen fick vi problem med bromsarna, pedalen
sjönk till botten och man fick pumpa upp trycket, vi luftade och luftade men det blev inte bättre även nu i garaget så tappar den tryckt någon som har något förslag
Efter ett pars varv testande av bromsarna så gick nog ena dirvknuten det smäller om den riktigt mycket.
Nya tag och en ny tävling om en månad.


Trasig bromscylinder?


Tanken har slagit mig men det är nästan oanvända sellholm cylindrar och en för varje krets, jag borde väl ialla fall ha tryck om den ena är hel, eller?


Hummm det läcker ingenstans då? Märkligt fel. Ni kör utan servo gissar jag på?

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486


Trådstartare
Nä inget servo, slangarna till pedalstället går till behållarna fär vätskan och till oken direkt, de är möjligt att jag hittar någon läcka när jag kan titta närmare i garaget, under tävling kan det lätt bli lite

https://rejsa.nu/im/_bilar/508-new_2008-11-09-audi_s2_race3.jpg

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Har ni hydralisk handbroms och har luftat den då?

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
posse948
Upplands Väsby
Här sen Okt 2005
Inlägg: 14



Kolla så att vätskebehållarna inte är skruvade för djupt/bottnar då
nyper du ihop plastkonan och då fylls inte cylindern på när beläggen nöts
och kolvarna går ut.

_________________
Janne Wikman
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486


Trådstartare
Re:

posse948 skrev:
Kolla så att vätskebehållarna inte är skruvade för djupt/bottnar då
nyper du ihop plastkonan och då fylls inte cylindern på när beläggen nöts
och kolvarna går ut.

Det ska kollas! Varför såg jag inte till er bil under racet?

_________________
Niklas Lövgren
Citera
posse948
Upplands Väsby
Här sen Okt 2005
Inlägg: 14



Jag monterade en växellåda kl 3 Lördag natt och vi har kortat vevaxeln för att få dit en
tilton koppling samt förlängt transaxeln vilket resulterade i att vi har en transaxel som blev 1,5mm för lång.
Jag märkte inte det utan drog ihop allt, så vid provstart så skar ramlagret och två vevlager samt att veven förmodligen blev krokig, lämnat in den idag för riktning. Så vi skall i med motorn igen nästa vecka.... så får vi se!!
/Janne

_________________
Janne Wikman
Citera
NEO
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 442



Kul att se att Ristos gamla bygge är ute och smiskar på banorna igen! thumbs up

_________________
/NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 ::
Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +-
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486


Trådstartare
Inför tävlingen i helgen var bilen i perfekt skick, allt fungerade kanon och den nya utväxlingen gjorde
att bilen blev mer lättkörd.
Trisst nog var det inte alla av oss som tyckte att den var mer lättkörd och utgången blev
riktning ny kylare, front, skärmar, div kolfiber, lysen mm mm vi hoppas att motor och låda höll
men det visar sig senare i veckan.

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486


Trådstartare
Delar är beställda och riktning sker nu i veckan, motorn är urplockad och verkar ha hållt.
En bild från på lastningen på Mantorp

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

ouch Trist. Var gick ni av?

Hoppas ni får ordning på kärran snabbt

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486


Trådstartare
Vi hoppas att det går relativt fort att få skothögen till en racerbil igen:)
han gick av innan ingången till parisaren.

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Re:

Niklas L skrev:
Vi hoppas att det går relativt fort att få skothögen till en racerbil igen:)
han gick av innan ingången till parisaren.


okej skönt att höra.

Låter lite underligt, antar att han gick av åt vänster då? Typ släpp i utgången av kurvan?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi S2 -93 V8 rwd Endurance, lite sne
<<   1, 2
16395 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande