Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 16395 besök totalt |
Hålen sitter väldigt olika långt ifrån varann.
sen e hela länkarmarna olika sneställda, då org har sneställd spindelled medans den e rak på rörbärarmen. Tog foto så du ser skillnaden, men visst allt går ju att modda, MEN då är det bättre att bygga nya direkt som e gjorda för org spindelled osv.. ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Re:
Aha så de där ger mer caster dvs? ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Första racet är nu avklarat, vi kom tre timmar in i tävlingen sen fick vi problem med bromsarna, pedalen
sjönk till botten och man fick pumpa upp trycket, vi luftade och luftade men det blev inte bättre även nu i garaget så tappar den tryckt någon som har något förslag ![]() Efter ett pars varv testande av bromsarna så gick nog ena dirvknuten det smäller om den riktigt mycket. Nya tag och en ny tävling om en månad. _________________ Niklas Lövgren |
||||||
Re:
Trasig bromscylinder? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Re:
Tanken har slagit mig men det är nästan oanvända sellholm cylindrar och en för varje krets, jag borde väl ialla fall ha tryck om den ena är hel, eller? _________________ Niklas Lövgren |
||||||
Re:
De får du om du byter plats på dina org kulbultar ![]() _________________ Henrik Sachs |
||||||
Re:
Ha! Bra ide där ska jag fan testa ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Re:
Hummm det läcker ingenstans då? Märkligt fel. Ni kör utan servo gissar jag på? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Nä inget servo, slangarna till pedalstället går till behållarna fär vätskan och till oken direkt, de är möjligt att jag hittar någon läcka när jag kan titta närmare i garaget, under tävling kan det lätt bli lite
![]() https://rejsa.nu/im/_bilar/508-new_2 _________________ Niklas Lövgren |
||||||
Re:
Det ska kollas! Varför såg jag inte till er bil under racet? _________________ Niklas Lövgren |
||||||
Jag monterade en växellåda kl 3 Lördag natt och vi har kortat vevaxeln för att få dit en
tilton koppling samt förlängt transaxeln vilket resulterade i att vi har en transaxel som blev 1,5mm för lång. Jag märkte inte det utan drog ihop allt, så vid provstart så skar ramlagret och två vevlager samt att veven förmodligen blev krokig, lämnat in den idag för riktning. Så vi skall i med motorn igen nästa vecka.... så får vi se!! /Janne _________________ Janne Wikman |
||||||
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||||
Inför tävlingen i helgen var bilen i perfekt skick, allt fungerade kanon och den nya utväxlingen gjorde
att bilen blev mer lättkörd. Trisst nog var det inte alla av oss som tyckte att den var mer lättkörd och utgången blev riktning ny kylare, front, skärmar, div kolfiber, lysen mm mm vi hoppas att motor och låda höll men det visar sig senare i veckan. ![]() _________________ Niklas Lövgren |
||||||
|
||||||
Re:
okej skönt att höra. Låter lite underligt, antar att han gick av åt vänster då? Typ släpp i utgången av kurvan? |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 16395 besök totalt |