| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Coil on Plug tändspolar
|
12930 besök totalt |
|
Re:
Någon som vet hur denna triggersignal ska se ut? (Funderar på om det kan vara en användbar uppgradering för en gammal encylindrig motor och så länge det inte är någon avancerad signal går det säkert få att funka...) _________________ Ulf Gunnarsson |
||||||
|
Re:
Ja, 5 volt positiv flank. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
Fint, tackar! Ett motstånd och en zenerdiod så bör orginalbrytaren klara jobbet då, om man inte vill uppgradera bort den också. En sak i taget...
Förresten, har någon en aning om hur höga varvtal grejerna klarar också? På en fyrtakts bilmotor behöver den ju inte ge gnista särskilt ofta... _________________ Ulf Gunnarsson |
||||||
|
Re:
Jag tittade på tiggern och primärsrtömmen idag på en 1.8t, tror den heter AVT med 2 - kanaligt ocilloscope. Gnistan kommer på triggerns negativa flank och slutningstiden börjar på den positiva. Dvs triggersignalen måste även styra slutningstiden. Klarar alla eftermarknadssprut det? _________________ Stefan Wahlström |
||||||
|
Lyfter tråden med en fråga:
Mitt haltech ger 12V på triggern, går det att använda eller måste jag fundera ta ner spänningen till 5V? LS1 spolar verkar också vara med 5V trigger men folk kopplar in de med 12V vad jag kan se. Vågar man det med VAG spolen tro? _________________ Anders Olsson |
||||||
|
Jag skulle inte chansa, dels kostar spolarna en del och dels vill man inte bli stående.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
Dyra å dyra, de kostar väl en ~400 kr st, onödiga pengar att bränna dom i onödan bara.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Coil on Plug tändspolar
|
12930 besök totalt |