Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Scuderia Hanseat - Hösten 2009
<<   1, 2, 3, 4   >>
13992 besök totalt
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

johan sjöström skrev:
FredrikÅ skrev:

3. Jan ostendorf, 42 poäng, MB CLK DTM AMG

Är detta vad jag tror det är?

Näee, den där var inte så speciellt extrem, typ en sån här:

Täby
Här sen Apr 2006

Fredrik stämmer det att du vann din grupp? Jag hörde att du kom tvåa i din grupp, hursomhelst så förtjänar det ett grattis
Hur var "nya" Swiften? Blev det någon vass tid loggad?

FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Mats Thur skrev:
Fredrik stämmer det att du vann din grupp? Jag hörde att du kom tvåa i din grupp, hursomhelst så förtjänar det ett grattis
Hur var "nya" Swiften? Blev det någon vass tid loggad?

Nej - Jag vann verkligen inte gruppen, det gjorde i så fall Kjetil fra Norge i sin GT2:a. thumbs up
(Fast man utser ju egentligen ingen gruppsegrare - gruppen delas ju in i Sportfahrer och Routiniert och
där delas placeringarna ut. Krångligt för utomstående att hänga med.. Många pokaler blir det i alla fall. )

Ja, den "nya" Swiften är snabbare än de gamla Swiftarna och det har loggats riktigt snabba tider.

Har dock bestämt mig för att från och med nu varken logga, publicera eller diskutera tider som satts i samband med turistkörning.

(Det ligger ingen särskild incident bakom beslutet, men jag börjar inse att hela tids- och loggningscirkusen har gått lite snett.
Jag ser bara en trist karusell av ökat risktagande, olyckor och hopplösa försäkringssituationer.
Tidtagning och loggning hör hemma på tävling, inte bland turister.. )

Norge
Här sen Maj 2009

Gratulerer Fredrik, veldig bra kjort! Utrolig moro å se at man kan få et så bra resultat med en Swift blandt alle Porschene og Maseratiene. thumbs up

Anna: Gratulerer! Synd du ikke fikk være med denne gangen. Det er konstigt at det ikke er med flere jenter enn det er, det er jo så roligt. Blir du med til våren eller hosten neste år tror du?

'09 997 Carrera S, GT Silver
x '08 Porsche Cayman S Design Edition 1
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

FredrikÅ skrev:
Har dock bestämt mig för att från och med nu varken logga, publicera eller diskutera tider som satts i samband med turistkörning.

(Det ligger ingen särskild incident bakom beslutet, men jag börjar inse att hela tids- och loggningscirkusen har gått lite snett.
Jag ser bara en trist karusell av ökat risktagande, olyckor och hopplösa försäkringssituationer.

Vettiga ord Fredrik, fick en att tänka till lite.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Re:

FredrikÅ skrev:

Tänk om alla kunde ha den inställningen. thumbs up

Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006

Trådstartare
Re:

Tack för alla lyckönskningar! och tack för alla gratulationer till Fredrik. Jag blir sa stolt.

Anne skrev:

Anna: Gratulerer! Synd du ikke fikk være med denne gangen. Det er konstigt at det ikke er med flere jenter enn det er, det er jo så roligt. Blir du med til våren eller hosten neste år tror du?

Ja, jag sag att det inte var sa manga tjejer. Trist. Troligen sa kommer jag att aka nästa höst. Varen kan bli lite tight (beräknad nedkomst i mars). Ska du ga igen?

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

FredrikÅ skrev:

Tycker jag är en jäkligt sund inställning thumbs up .
Hets, hets, hets, leder till olyckor thumbs down .

Anne
Norge
Här sen Maj 2009

Våren kan bli litt tett på da ja.

Har ikke bestemt enda om jeg skal være med flere ganger. Men det er nå sånn at man stadig drives av at man vil forbedre seg. Og jeg vet a jeg kunne klart minst 10 poeng lavere hvis jeg ikke hadde gjort bort meg, ble litt for hissig og ivrig. Blant annet fikk jeg 2 i Fuchsröhre i våres og pleier å holde flatt der. Denne gangen fikk jeg en kjempeutgang av Aremberg og tenkte at yes, jeg satser og går for en 1. Men med antakelig hoyere fart en noensinne og noen få cm lenger til hogre i bånn enn vanlig forte til ustabilitet i bilen oppover bakken, og jeg skal vel bare være glad at jeg klarte å hente inn bilen. Men dommeren sa at jeg hadde fått en 1 hvis ikke jeg hadde fått den slengen. Slike ting vil man gjerne luke vekk. Men vi får se. Det er jo sosialt og moro, så det er ikke bare konkurransen som trekker....

Lykke til!

'09 997 Carrera S, GT Silver
x '08 Porsche Cayman S Design Edition 1
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

FredrikÅ skrev:

Ja, den "nya" Swiften är snabbare än de gamla Swiftarna och det har loggats riktigt snabba tider.

Så de "riktigt snabba tiderna" kom under turistkörning och inte under Scuderian då banan faktiskt är avstängd?

FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Mats Thur skrev:

Så de "riktigt snabba tiderna" kom under turistkörning och inte under Scuderian då banan faktiskt är avstängd?

Vadå "avstängd"?

Under Scuderian så får man ett varv, där man har banan för sig själv. I övrigt så delar man
banan med många andra, som alltså är där för att gå förarkurs - inte jaga BTG-tider..

Vi släpper diskussionen i den här tråden, men du får gärna starta en ny tråd om du vill diskutera mer.

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

FredrikÅ skrev:
Vi släpper diskussionen i den här tråden

Japp thumbs up

Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

Re:

FredrikÅ skrev:

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Härligt!

Hälsningar
Anders

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004

Grattis Fredrik, kan inte säga at jag är överraskad
Håller helt med dig r.e. tider och log.

LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Re:

[quote="FredrikÅ"]
LUX skrev:
Gratulerar till er båda och båda "bedrifterna", kan man få en liten redogörelse över topp 3 i varje klass och poäng?

oj, .. Orkar inte skriva ner allt nu, men vi kan ta lite axplock från totalen. Svenskar i fet stil.

Sportfahrer:
1. Gustav Berggren, 51 poäng, Porsche 997 4S
2. Filip Larsson, 53 poäng, Maserati GTS

3. Maximilian Kuypers Jr, 55 poäng, Saab 9000
4. Fredrik Åberg, 66 poäng, Suzuki Swift
5. Kenne Rydgren, 67 poäng, Porsche 996 GT3 RS
6. Armand Sander, 68 poäng, Porsche 997 GT3 RS

Tung dominans av Sverige i Sportsfahrer.
Kenne blir du Routiniert nu eller?

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

intressant med Saaben oxå, tror jag såg den köra där dagarna innan och den stog inte precis stilla...

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005

Re:

[quote="LUX"]
FredrikÅ skrev:
LUX skrev:
Gratulerar till er båda och båda "bedrifterna", kan man få en liten redogörelse över topp 3 i varje klass och poäng?

oj, .. Orkar inte skriva ner allt nu, men vi kan ta lite axplock från totalen. Svenskar i fet stil.

Sportfahrer:
1. Gustav Berggren, 51 poäng, Porsche 997 4S
2. Filip Larsson, 53 poäng, Maserati GTS

3. Maximilian Kuypers Jr, 55 poäng, Saab 9000
4. Fredrik Åberg, 66 poäng, Suzuki Swift
5. Kenne Rydgren, 67 poäng, Porsche 996 GT3 RS
6. Armand Sander, 68 poäng, Porsche 997 GT3 RS

Tung dominans av Sverige i Sportsfahrer.
Kenne blir du Routiniert nu eller?

Jepp, typ äntligen
Vann faktiskt grupp 1 (Sportfahrer) hur nu det gick till

Här sen Maj 2005

Re:

FredrikÅ skrev:

Är beredd att hålla med dig då jag var med om en incident under kursen. En bekant kopplade ur ESP:n på sin nya M3:a. Laddade till 110 % och satte bilen i räcket. Varför? För att pressa ut max. Till vilken nytta?
Å andra sidan så bröt han inte ihop för det. Han skulle åka hem och bygga om bilen till en rejsbil och sedan köra 24-tim

Här sen Apr 2009

Re:

Kenne Rydgren skrev:
FredrikÅ skrev:

Är beredd att hålla med dig då jag var med om en incident under kursen. En bekant kopplade ur ESP:n på sin nya M3:a. Laddade till 110 % och satte bilen i räcket. Varför? För att pressa ut max. Till vilken nytta?
Å andra sidan så bröt han inte ihop för det. Han skulle åka hem och bygga om bilen till en rejsbil och sedan köra 24-tim

Håller inte med. Syftet att köra på bana till att börja med är väl att man vill köra så fort man kan, eller? Loggning och tidtagning är ju både kul och utvecklande då man enkelt kan jämföra sig med andra och se var man kör snabbt eller långsamt. Folk laddade väl över sin förmåga och satte bilar i räckena ibland även "pre-driftbox-eran"...

mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005

Har inte följt denna tråden i detalj, men efter varje Scuderia förväntar man ju sig en ny Häggenäs-rulle.
Nån som hört om den är släppt än..? hehe

Hur såg det ut bland svenskarna i Routiniert?

NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Routinert, blir inte alla det på sin första Scudereria Hanseat de någonsin kör, eller är jag ensam om det

Scuderia Hanseat - Hösten 2009
<<   1, 2, 3, 4   >>
13992 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande