Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17892 besök totalt |
Re:
jo det går bra jag är långt inne i motorn och rotar just nu, vilket kändes tur med tanke på de jag hittar, du kanske sett bilderna på ventilfjädern som gått av och sen var ventilstyrningarna riktigt slitna så det kommer bli bra med lite renovering av motorn. du har inte kvar original wastegate fjädern till min? för du bytte väll den när du köpte den? kommer ju behöva köra lite lägre laddtryck ibörjan nu när jag ska köra in motorn. jag ska nog köra en del porsche klubb träffar i år, körde med dom förra året med min M3a och året innan med 964 turbon, _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Hade en kanondag på Gelleråsen.
Mycket trevliga bilar och en 965 att batalja med. ![]() Mycket bra kört Vincent.. Fins en del partier man kan förbättra sig på det är rätt uppenbart när man åker bakom nån som kan köra. _________________ ___________________________ Tommy Karlsson Porsche 996TT-02 |
||||
Jag blev oxå nyfiken om det är en äkta 3,6 turbo S ?
Det byggdes väl bara ca 80st vilka de flesta har den låga nosen. En del bilar kom väl med x88 Package..? "Vanlig" front men med s-motorn. Fast alla de har ju luftintag i bakre skärmarna. De är extremt ovanliga... Och ruskigt dyra. Himla fin bil iallafall. Jag tror jag skymtade den i Vadstena för några onsdagar sen..? _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Det är en 3.6 icke S men med x88.
Luftintag i bakskärmarna kan det mycket väl varit från början (ingen aning faktiskt) men den är nu ombyggd med lite bredare bakskärmar i glasfiber efter en incident i Tyskland... Inte vart i Vadstena vad jag kan minnas... ![]() _________________ ___________________________ Tommy Karlsson Porsche 996TT-02 |
||||
Re:
Ja det blev några roliga varv tillsammas med Anders, rätt så intensiv där ett tag, knappt några meter ifrån varandra. Helt perfect när man vet att man kan lita på dem andra. Jag fick köra allt jag och bilen kunde så ja mycket bra kört du också. Nu at jag tänker efter det är nog bara i S partiet jag kunde komma ikapp nämvärt och kanske lite på inbromsningar. Annars tycker jag at du bara flög iväg ! Arrrggghhh ! At jag inte köpte den har bilen från Alf för 5 år sen ![]() Bra at den fortsätter vara i goda händer ! Vi ses snart igen _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Re:
Hej, jag har 2 st luftintag till turbo -S 964 om du är sugen att montera dit såna, bara PMa isåfall. Skulle montera dem på min 964a men eftersom min är ombyggd till 993 så passade dessa inte riktigt 100%. Så nu finns de på hyllan.. _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||
Inte utan att jag saknar min gamla bil nu när man fick se en nytagen bild på den!
![]() Själv hade jag inte möjlighet att närvara med 993 turbon, var upptagen med grabbarnas fotbollsmatcher och sedan 40-årskalas på kvällen. Kanske lika bra att jag inte var där då jag inte hängt med dig ändå... ![]() Vi kanske ses på Mantorp 13 september? ![]() /Hasse Tullsten _________________ Hans Tullsten |
||||
Jo jag har "justerat" utseendet på vingen...
13 sep låter bra, kommer helt klart dit om inte regnet sätter stopp för det. Ska bli intressant att kolla in din nya kärra. 965:an går mycket bra. otroligt att en 15 år gammal bil kan vara så konurenskraftig mot dom "lite" nyare gt3:orna och annat... _________________ ___________________________ Tommy Karlsson Porsche 996TT-02 |
||||
ser gärna en bild på hur nya vingen ser ut bakifrån,
din gamla bil står fortfartande och sover ![]() men toppar, insug och cylindrar är hos Micke Svens nu ![]() så i vinter ska motorn bli klar ![]() _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17892 besök totalt |