Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 -08
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (13182 totalt)
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003

Går det att hitta Fd-fälgar beg i Sverige? Det verkar ju vara ett utmärkt inköp i så fall. Hittar ingen info om max ET/dim till nyare modellen? Jag har en förkärlek till slipstream då man i princip kan få vilken bredd/storlek och et för låga/rimliga pengar. http://www.rotawheels.com/wheels.asp?wheelid=40

Niklas Falk: Hur verkar 949-fälgarna vara? Rent visuellt, kvalitet, vikt och intryck? Funderar på sådana i 8-15 med 225-45 till min civic.

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

M Scotte skrev:
Niklas Falk: Hur verkar 949-fälgarna vara? Rent visuellt, kvalitet, vikt och intryck? Funderar på sådana i 8-15 med 225-45 till min civic.
Kvaliten upplevs som högre än OZ, viktmässigt så får man ju lika mycket bredd/vikt som med OZ. 8" borde väl vara fint fram på en grävling
Foton på dem är ungefär som de upplevs.
När de kommer för NC får vi se... (det blir ju lite speciellt med fälgar som tillverkas batchvis och sköts av bara en person).

*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Nix Vi flyttade i somras, bor nu mellan Helsingborg och Knutstorp
Min bil är en udda fågel när det gäller däckdimension och att hitta 17" är svårt. det närmaste man kommer är 215 40 17 och det är större än original. Så det får bli 16, men jag avvaktar med R'däck så länge, då jag ju måste ha nya fälgar oxå. Alternativet är ju 225 40 18 men då är Vi upp ännu mer i rullomkrets (och vikt)
vi får se.
Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003

Toyo R888 205-40-17 är både ett billigt och helrätt alternativ för din bil!

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Citera
*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Ja men de blir lite mindre än original (205 45 17).
Nu kör jag ju på 225 35 18 på sommaren och det är samma som originalomkretsen. Nu på vintern ligger det 225 45 17 på och utväxlingen är helt fel. Bilen känns som en vanlig personbil i drivlinan nu. Vuxen helt enkelt, gillas INTE.
Citera
*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Nu har det trillat ner lite godis: Sideskirts och front.

Nu fattas bara avgassystem och bakre stötfångare av det som är beställt.

När häcken har anlänt så ska alla exteriördetaljer iväg på lack. Insuget kommer Jag att montera när Jag byter fronten, då den ändå måste demonteras vid installation.
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

Måns Wilke skrev:

När häcken har anlänt så ska alla exteriördetaljer iväg på lack. Insuget kommer Jag att montera när Jag byter fronten, då den ändå måste demonteras vid installation.

Du ska inte göra en provmontering först? Vet inte hur passformen är på dessa detaljerna men glasfiber delar generellt kan kräva lite "justering". Tråkigt om man redan har lagt lack.

#52 Modsport II
Citera
*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Jag kommer nog att lämna med bilen så att lackkillen kan kolla på det. Jag är INTE high på sånt.
Citera
Johnnyb
Malmö
Här sen Feb 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Ser riktigt nice ut!! thumbs up

Prislappen efter ditt första besök i sandfållan har dock ökat exponentiellt, när du väl monterat din nya plog i fronten!

*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Lämpligt(?) svart grillgaller har inhandlats idag och funderingar kring dragning av kylslangar till bromsarna har påbörjats.
Det är huvudanledningen till att Jag valde varianten utan dimljus och med extra luftintag (bortsett från att dimljus är guds sämsta påhitt, näst champagnevispen)
Det ska bara ordnas till en "adapter" som fixar övergången från det rektangulära intaget till en rund slang på 2-2,5".
Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003

Re:

Måns Wilke skrev:
Ja men de blir lite mindre än original (205 45 17).
Nu kör jag ju på 225 35 18 på sommaren och det är samma som originalomkretsen. Nu på vintern ligger det 225 45 17 på och utväxlingen är helt fel. Bilen känns som en vanlig personbil i drivlinan nu. Vuxen helt enkelt, gillas INTE.

Det är ju det fina i kråksången! Du får en lägre profil, vilket ger lägre utväxling som hjälper dig runt banan. Dessutom till ett oförskämt lågt pris jämfört med andra dim i 17", plus att du kan använda dina orgfälgar, ligger dem på 7" i bredd?

Honda Civic
Citera
*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Japp, 7x17" är originalfälgarna.
Citera
Jimmy Palm
Åhus
Här sen Jul 2003

Se där ja, det är här man skall kika för att få veta hur det går med banvapnet..

Kämpa på med konfigureringen inför licensen och Spa-slaget!

Vad det gäller laståsnan så antar jag att fabriksspecen räcker till för att klara sina arbetsuppgifter..

/Jimmy

BCS 223

Tjänstevapen: Mini Cooper 5-d -15
Första bil (1984) och ren.objekt: BMW 1602-72...
Citera
*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Hallå Jimmy, kul att se dig här oxå! Jo 325.an agerar barn och hundtransport och för det så behövs inte så många moddar.
Vi fick ju en son den 23:e oktober och nån snål i****t valde ju inte till isofix och urkopplingsbar airbag... Så nu kör man med gammal hederlig bältesinfästning på stolen i baksätet. Funkar ju ok, men till nästa bil blir det isofix (även om Vi inte ska ha fler barn). Nya X3:an kommer väl ut lagom tills det är dags att byta nästa höst?

Idag har Jag slängt på insuget från AEM. Gick som en dans. Det gör ingen större skillnad nu, men kankse när hela avgassystemet är bytt.
I Fredags plockade Jag av originalfronten och provade den nya. 100% passning, bra I.L Motorsport!!
Jag behöver beställa ett plastsjok från Mazda för att montera dit den nya fronten när den är lackad. Mazda har popnitat dit plastsjoket på originalfronten och den har Jag ingen lust att förstöra.
Avgassystemet är försenat från Larini pg a dåligt väder i England, men förhoppningsvis i nästa vecka.

Insug

Front

Front

Front

Front

Jag tror att Jag kommer att skippa strålkastarspolningen på den nya fronten; Jag tvättar ju bilen oftare än Jag använder spolningen. Infästningen till strålkastarpolningen sitter i dimljusinsatsen och den plockar Jag ju bort. Jag har svårt att tro att någon kommer att bli bländad av mig för att spolningen är borta.
Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003

Sitter det xenonljus på din bil Måns? I så fall krävs det spolning för bes, men om bytet av stötfångare går på ett kick så är det ju bara att byta till besiktning om 3 år.
Bara att kämpa på med bilen, våren är här inom två månader!

Honda Civic
Citera
*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Japp, det är xenon. Men som Du säger så är det ett par år till besiktning och det tar ett par timmar att byta front. Och skulle Jag fastna i en flygande så får man ta den smällen.
Likadant med avgassystemet. Jag plockar bort bägge kattarna och ersätter med EN racekat. Fast där har man väl inte så mycket mer att förlora än en ombes.? Lika bra att prova med Larinisystemet först och sen byta om man bommar avgasvärdena.
Citera
*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Nu är fronten iväg på lackering. Väntas tillbaka på Måndag-Tisdag.
Imorgon tänkte Jag provmontera sidorna och se om det behöver göras nåt vid dem. Om inte så skickar Jag dem på lack på onsdag.
Citera
*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Fronten och sidorna tillbaka från lackeringen. Sidorna får vänta men Jag har provmonterat fronten för att få en hum om ev. färgskillnad. Den är bara hjälpligt fastsatt med fyra skuvar så passningen nu är inte korrekt.

Fick även besked från Larinisystems att avgassystemet dröjer till slutet av nästa vecka, men att de iaf betalar tillbaka fraktkostnaden.
Carbotechklossarna dyker också upp nästa vecka.
Så fort avgassystemet har anlänt så kommer tid att bokas för montering ihop med extraktorgrenröret.
Sen hoppas Jag att allt blir klart till Ringenresan 25-26 Mars.

Citera
*

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Så, nu är avgassystemet hemma. Larini tog god tid på sig att färdigställa det thumbs down

och fronten är nu fixad helt. Sidorna är bara tillfälligt ditsatta med tejp.

Nu ska rören bara på bilen och klossarna ska komma hem.
Sen är bilen klar för att få sommarsulor inför ringenresan 25-26 Mars (och Knutan 27:e)
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Ser kalasfint ut! thumbs up

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Kom nyss hem från Avgascenter. Flänsen på I.L's grenrör är inte kompatibel med flänsen på Larinis mellanrör. De är bägge specialare...

Tomas får ersätta bägge flänsarna med universal för att det ska funka. Kul när man redan har lagt en mindre förmögenhet på avgassystemet. >

Han kommer även att plugga andra lambdahålet för att sen ta upp ett nytt efter katten. Sen sätter han dit en förlängningskabel. Det kommer att bli bra i slutändan men är inte så kul just nu.
Fattas bara att Larini eller I.L räknat fel på viklarna på sina grejor oxå, då blir jag kokt.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 -08
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (13182 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande