Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 10832 besök totalt |
Tror inte att du kan räkna med att de kan hjälpa dig på interwheel, de har alltså bara kit till de egna fälgarna och allt tillverkas nere i Italien. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Är frågan ställd till mig eller mer generellt?
Anledningen till att jag vill ha centrummutter är för att få fast de fälgar jag just köpt, iom att dom var gjorda på det sättet. Annars hade det inte funnits någon anledning för mig att böka med centrummutter ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||
Men hörrudu Gripen, när kommer du tillbaka från UK?
Du bor ju i kvarteret så plocka med dig fälgen över till mig så CADdar jag upp en spacer åt dig som konverterar till centrummutter och så kan du få den gjord på en mek. verk. Låter det ok? ![]() Har du själva muttern? Den är nog "ganska" viktig... ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Tack för erbjudandet MaZ
![]() Jag är tillbaka i GBG på fredag. Det ska bli gott ![]() Tyvärr har jag inga muttrar heller ![]() Det här blir något att sätta tänderna i under hösten ![]() _________________ //Mattias Gripenland |
||
Mutter ska du nog kunna fixa..
I värsta fall så kan du kanske svarva om en "vanlig" M6M Finns i storlekar till M100 iaf ![]() och kollar man priset så kostar en M100 2030:-/st om man köper 100st av Mattsons +moms förmodligen ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Kör de olika stallen med olika muttrar? Jordan säljer ju hjulmuttrar på sin site för 200kr/st ungefär. De skiljer väl höger/vänster så man får väl hoppas att man inte får fyra vänstermuttrar. EJ behöver väl pengar så de kanske kan lösa det.
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Muttern måste inte vara så stor.
Vissa racebilar har en gängad tapp.......gissningsvis ca 20 mm....och sedan en konisk distans/bricka mot fälgen som man drar muttern mot. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
GA hade muttrar för ett par år sedan ring och kolla Tel: 0451-191 55, Fax: 0451-191 60 info@lindberg-import.com _________________ Karl Brag |
||
Livar upp en gammal tråd i ämnet...
Vad kan man tänkas behöva för tolerans mellan pigg och fälg/nav (beroende på om piggar sitter i navet eller fälgen). För stort glapp borde ev. kunna få fälgen att glappa (rotera) vid inbromsning/acceleration. |
||
i princip behövs det inte några piggar öht iom att det är friktionen mellan anläggningsytorna som håller fast fälgen i rotationen. däremot kan det vara bra att ha dom om bulten släpper ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 10832 besök totalt |