Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 55 besök senaste veckan (12626 totalt) |
Re:
Till denna bilen blev det bara en båge/halvbur (huvudbåge, baksträvor och dörrsträvor) och den kostade ca 2000kr. Har dock köpt burar hos GUSS tidigare och en fullbur (Rally Grupp H/Racing) kostar mellan 5-6K. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Har han kvar måtten på rörbitarna tro, ifall att en annan skulle få loss lite pengar en vacker dag? Eller måste man släpa dit bilen?
Det enda jag kan minnas att jag har haft problem med på de 4a-c jag har haft är tändsystemet. Hela skiten är inbyggt i fördelaren så det blir lätt lite varmt vid inspirerad körning antar jag.. Sen att en 20000 mil gammal vattenpump gav upp under en storlienresa i -30C klassar inte jag som modellspecifika problem... ![]() _________________ Mikael Cedergren Toyota Celcia |
||
Re:
Skall kolla med henke ang måtten, det var han som var till farbror GUSS med bilen. Han brukar dock alltid göra några anteckningar som brukar stämma sjukt bra om man vill göra en telefonbeställning. ok, tack för tipsen iaf ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Imorgon skall det jobbas lite på Kåråååållan.
Steka in buren och byta kamrem mm. Återkommer med lite bilder från morgondagens preppning. Henke lyckades få tag i en fräschare kylare från en Avensis tror jag? Den som sitter där nu ser man rakt igenom ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Kristian: drömma kan man alltid
![]() När mörkret lägger sig över Huddinge Kustoms verkstaden, lyser flitens låga! Vi bestämde oss för att svetsa lite bur idag, och göra lite service på motorn. Farbror GUSS bockade buren, och vi passar in och svetsar själva. Kl. 18.55 är klockan när vi börjar arbeta. Arbetspasset uppdelade sig så att Henke rev kylare, bytte kamrem, ventilkåpspackning samt bytte olja + filer medans Andreas och jag grillade in buren. Fullt ös med grillen ![]() Här har det byggts plattor för baksträvorna i bakre hjulhusen .. . .. .. Påbörjat arbete med boxarna för huvudbågen: .. . Punktat in huvudbåge och baksträvor, alla golvplattor är svetsade och klara! .. . .. . Där huvudbågen möter golv och tröskel . .. Snedsträva och bältessträva inpassade och svetsade .. . Enkel dörrsträva på varje sida, svetsad mot huvudbåge, samt förstärkningsplattor i golvet framtill. .. . En städning av garaget, upp med alla verktyg, sopa golv osv, sedan pekar klockan på: . . Måste nog vara någon form av världsrekord i busbygge, klappat och klart, på 3 timmar, från en hög med rör och en kvadrat plåt ![]() Samt att det dessutom hanns med ett kamremsbyte, ventilkåpspackning samt olja och filter. Bra övning för snabbmeck passen på banan om (när) det skulle gå sönder någonting! Senare i veckan blir det nya bromsbelägg, i med stol och bälte, nya fina kylaren skall passas in, och lite el ska dras. Ny super size spolartank ska byggas och monteras, tja.. vi har lite å göra kan man säga ![]() // over and out från Huddinge Kustoms feat. Wärhner _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Re:
Du har PM Idag har vi beställt en ny lamell (sachs), Hall0n har hittat en ny kylare från en Hyundai Accent och jag har beställt 2 uppsättningar däck (en sommar och en vinter om det skulle bli snöföre). Vi har även fått tillskott i teamet från bröderna Vestman, Välkomna! _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Natten är tyst..... men i Huddinge Kustoms verkstaden hörs ljudet av svets, kapmaskin och diverse andra högtlåtande verktyg i natten.
Kvällens arbete fortskred utan problem, och även med en liten kort paus för att titta på ett kommande skylinemotoriserat monster ![]() Longben låg hemma och kollade på film, så idag blev det bara jag och Mitzu. Hur som haver, stolen monterades i dagen till ära. En kylare från en Hyundai Accent fick ta plats istället för carisma kylet pga lite plats brist. Vart dock super bra med accent kylet, som dessutom, som bonus hade dubbla fläktar. Bromsbeläggen är bytta, och bromsarna fick sig lite kärlek! Tillverkat stolsfästen: .. .. .. .. Stolen från "yxan" fick offra sig, och ta plats i kååråålla GT-R:en istället ![]() .. . . Accent kylaren på plats, fin fint emd dubbla fläktar! Nästa jobb på arbetsordningen ligger nog i att koppla lite el till extra ljus, samt att koppla el till fläktar och diverse annan spännande kringutrustning. Tack för idag, slut för idag! _________________ Henrik Hjelm |
||
Dekaler skickade idag med lite blandade varianter
![]() Säg till om jag kan hjälpa till med något. Typ elscheman eller någon annan tekniskfråga som rör Corollan. Lycka till och ses säkert på Mantorp. MVH Erik _________________ Erik Börnstedt |
||
Re:
Tack så mycket ![]() ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Idag har jag vart på Mantorp
![]() Gick (går) ett annat 24/h race där, och jag tänkte åka ner och bedriva lite spionage. Har under dagen hittat några "det här kan vara smart å förebygga" grejer som ska lösas. Kom även fram till några nya tillskott i meckvagnen som kommer få åka med. Stod och tittade på hur folk bytte förare, tankade, och lagade fel som uppstod. Men framförallt, VILKA fel som uppstod, och hur vi ska kunna bygga bort dom. Med detta i bagaget skall det modifieras och läggas till lite bitar på vår bil till det är dags för race! _________________ Henrik Hjelm |
||
Idag har corollan fått lite kärlek efter en vecka av tjänsteresor och förkylningar mm.
Nu är bältesinfästningen klar och 6-P bältet är på plats. Samtliga förstärkningar i golvet inkl stolsinfästningen fick en skvätt färg för att förhindra besök från Roffe Rost. Infästning för skylt med tävlingsnumret till taket samt själva skylten klar. I morgon kommer hela teamet jobba på med det sista inför helgens 24H race. På att göra listan: * Fästa och koppla in extraljusen på taket * Byta kopplingslamell * Byta bromsvätska (Motul RBF600) * Ny växellådsolja * Montera slävagnsljus i hatthyllan + inkoppling * Demontera bakbromsar för statuscheck * Montera solfilm på backspeglarna * Montera andra hjul med nya däck (feta 175:or) * Montera fäste för comradio * div (dekaler, tävlingsnummer samt teamnamn mm) _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Igår kväll var det febril verksamhet i Huddinge Kustoms garaget.
Jag designade och monterade vår stiliga takskylt för att applicera startnumret på. Jag och Matte bytte bromsvätskan (RBF600). Jag inspekterade bakbromsarna och fann med glädje nyligen bytta backar, cylindrar mm ![]() Jag, Matte och micke böt koppling (fick begränsas till ny lamell pga budgeten). Andreas och Henke byggde takbåge till infästning av extraljusen samt monterade och kopplade in dessa. Micke monterade kombinerade bakljus/bromsljus i bakrutan. Vi hjälptes allihopa åt att plocka dubben ur våra extrahjul. Matte och Micke var inte speciellt imponerade av dom 23000mil gamla framstötdämparna (läs cykelpumparna) så ett par nya har skakats fram under dagen och kommer att paras ihop med bilen ikväll. Ikväll återstår lite småfix med rutnätet mm sedan är vi race ready! _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Gött killar!
![]() Får hoppas på en bild när allt är klart sedan. Blir det orginaldämpare från Corolla eller vad sätter ni på? Jag tror jag tar mig till Mantorp på Söndagen, vore kul och se er då. Lycka till ihelgen. MVH Erik _________________ Erik Börnstedt |
||
Re:
tänk bara på att rejset slutat redan 13.00 på söndagen..... |
||
Re:
Vi får försöka ta en bild imorgon innan vi lastar (dekalerna är applicerade med gott resultat). Silverfisken (som vi döpt corollan till) är redigt fin nu. Ingen kommer missa silverfisken under nattpasset iaf *ha ha* Det blev nya KYB gasdämpare fram. Kapade fjädrarna 1/2 varv i fram och 1.5varv i bak så nu är den spänstig och fin i chassit. Välkommen! Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Longben var hos tandläkaren i morse och hon har italienskt blod i ådrorna så räkna med tandproblen i helgen
![]() _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 55 besök senaste veckan (12626 totalt) |