Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6121 besök totalt |
Re:
Var det inte obligatoriskt stopp denna gång, ??? Tappar Du så mycket i alla fall ??? Fattar inte jag heller varför det skulle var 40 min i stället för 30 som står i kalendern, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
||
bmw som jag kör, sen vet jag inte ifall det är några andra fjolårsmodeller som har lilla tanken, övriga har 70 liters tankar
|
||
Ngt som jag inte alls kan begripa är hur man kan tappa så in i helv. i depå.
Ligger som tvåa 4 sek efter, Hompe går in i depå. Låg etta ett varv, låg på som bara den, ingen framför så man hade ju fritt fram. Går in i depå som etta Jag bytte bara däck, tankade inget... Kommer ut som nr ett, blir omkörd av hör och häpna.Christoffer på rakan som har en jäkla fart. Men... men även av Hompe som kommer fort som tusan. Som tar Christoffer i 3e böj Jag Tänker att Christoffer går säkert in snart. Men inte då. Var tvungen att fråga om han gjort sitt depå stopp med 4 hjul. Javisst hade han det. Så hur fasen kunde jag tappa så mkt tid på ett enda varv...? Mycket märkligt _________________ Andreas Rönnbäck "sport eller komfort" |
||
Var det inte bara obligatoriskt med däckbyte?
Jag menar, jag tankade ju för hela rejset... istället för att tanka i depå "citerar dig Niklas i reglerna" (Depåstopp i de lopp där det är sånt. Självklar får man gå in i depån även under sprintloppen om man nu behöver det. ALLA fyra hjulen skall bytas!) _________________ Andreas Rönnbäck "sport eller komfort" |
||
Re:
Repriserna lär väl visa om något gått fel i depån. Men jag håller med, det låter märkligt. |
||
Jo jag vet. Satt och kollade på reprisen men såg inget.
Det enda jag såg då var att om man följde Christoffer så ändrades det helt plötsligt till SRM Rolle. Märkligt.... Men jag ska väl inte säga för mkt, jag kan ha fel åxå. _________________ Andreas Rönnbäck "sport eller komfort" |
||
Re:
Det går ju att ställa in obligatoriskt depå stop på servern så slipper man allt tjafs efteråt. Sedan brukar jag kolla tiderna fö ev fusk. Detta var väll inte inställt i pool1 inte vad jag såg. och varför oblgatorisk tankning ??? Jag kör inte BMW Jag kör SEAT och jag behver inte tanka i ett race på 40 min... |
||
Re:
IDag menar du. eller ![]() |
||
|
||
Tjaa, ibland går det bra och ibland inte. Det var "inte" idag :-)
Inte rätt fart med mycket i tanken och allt för ofta i räckena. Efter 6-7 varv satte jag bilen hårt i räcket och efteråt rök det om motorn. Beslutade mig för att gå in tidigt och reparera, när det ändå var obligatoriskt. Men inte hjälpe det. Efter depåstoppet rök det lika mycket och några varv före mål ville inte motorn längre > ![]() Grattis Nisse och TT, Volvo i topp. _________________ Ainis Noritis |
||
Tänkte reda ut några saker...
1) Jag tyckte att 30 min rejs var lite för lite. Det skulle ju ändå vara depåstopp. Därför tog jag ett enhälligt beslut om att öka upp till 40 min. Detta kunde jag ha gjort lite tidigare ja. Sorry för detta! ![]() 2) Efter att Pool 1 kört visade det sig att vissa bilar har mindre tank än andra och därför skulle tvingas att tanka medans andra bilar med större tank inte behövde detta. 3) Pga denna orättvisa kommer de som hör av sig till mig via PM bli kompenserade för detta. Jag ska konferera med domarna om hur det ska gå till. 4) Därför bestämmde jag att loppet i Pool2 skulle innehålla även en obligatoriskt tankning förutom de fyra däckbytena. Detta så att ingen hade några fördelar av större tank. Tyvärr ställdes inte servern in med obligatoriskt depåstopp så man blev inte diskad om man hoppade över depåstoppet. Dock tror jag att alla stannade till ändå i poolerna. Vi ska kolla repriserna för att se om folk gjort detta eller inte. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag kommer prygla mig till sömns ikväll..... Efter att ha lett i halva loppet... hållt mig kvar på banan när jag kastades ut till skrivbordet... undvikit att fronta en Audi som stod på tvärsen över hela banan... leder med 6-7s och ett halvt varv kvar så slappnade jag av och missade en inbromsning.... så jag blir omkörd... fy f_n ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
om det skal vara slik rot i denne serien gidder inta jag vara med lenger, det stå vel faaen inte nogot om tanking i reglana.
Alla skal inni depoen og bytta alla 4 dekken, hva har det med tanking at gjora ??? Loppet var i forhånd satt til 30 min, hvorfor forandra til 40 min, når det stellar til mer problem for noen enn andra. Dette bor du ha en meget god forklaring på nima. Jag forventar at detta lopp blir stroket eller kjort om. ![]() ![]() _________________ Oyvind Andersen |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6121 besök totalt |