Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel omega 2.0T Potent Driftingbil för under 5000? -87
<<   1, 2
9708 besök totalt
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003

Det kanske går att korta lite. Tänkte lite på låsringen som sitter i ett spår i splinesen, den måste nog vara kvar annars åker axeln ut och in lite hur som helst. Inte så bra för drivknuten kanske.
Fick mecka en del med drivaxlarna på min gamla omega, det gick åt ett par damasker pga toksänkt bil. Fick iofs "gratis" underredsbehandling...

xl15
Staffanstorp
Här sen Maj 2006

Tjenare
Misstänker att det var du som frågade mig om spakstället på min Super Seven på locostsweden.se
Du har inga problem med för liten tippvinkel på länkhuvudet? Ditt länkhuvud ser ut till att kunna vinklas mer än mitt, jag ligger på gränsen och det hade varit trevligt med lite marginal.
Var har du köpt det?

Göteborg
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Stämmer bra! jag kom fram till att m14 och m16 hade 6 grader mer vinkel mellan max vänster och max höger än dom mindre så jag letade mig ett m16 tror jag de blev beggat

Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Dags att uppdatera här också kanske!

Bilen startar hur fint som helst nu och laddar ca 0,5 bar. Dubbla pumpar är på g att kopplas in, fästen byggdes och monterades igår kväll, då pump nr 2 är igång ska laddet ökas!

En del bilder:

och igår kväll såg de ut såhär:

Inte speciellt mycke jobb kvar nu Har fortfarande inte kopplat in elfläkten, stag mellan fjädertorn fram och hjulshus bak ej monterat, koppla in de dubbla pumparna samt öka ladd och dubbel kolla alla vätskor! Sen blir de konbana kommande lördag!

Regards, Johan Eriksson.
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Re:

Cassius skrev:
Så jag har chansat och dragit svänghjulet med ca 85nm, är de nån som vet hur hårt de ska dras?

Hej!

Jag vet inte hur mkt. dom ska dras med. Däremot vet jag vad som händer när svänghjulet går sönder och det är inte kul. För din säkerhet tycker jag att du ska trippelkolla vad dessa sträckbultar ska dras med. Om dom skulle dras med mindre moment tycker jag att du ska byta dem och dra dom med momentnyckel.

Svänghjulsbultarna är en av få bultar jag inte skulle våga chansa med.

Opel omega 2.0T Potent Driftingbil för under 5000? -87
<<   1, 2
9708 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande