Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Val av simulator, tips?
<<   1, 2
5188 besök totalt
AxelT

Här sen Jun 2009

Re:

oqvist skrev:
Borde inte kosta 200 spänn extra. Hur blir det om du köper GTR Evolution och lägger till STCC då? Det finns ingen bundle med allt?

Jag tittade mest på Steam-priserna, som säger 19,99euro för GTR-Evo, samt 29,99 för bundlen med Race07.

Dvs prisvärdare att köpa STCC+Race07 för 100, sen GTR-Evo från Steam för 19,99, än att köpa GTR-Evo+Race07 från Steam, och sen köpa STCC utöver det. Jag hittar annars bara prisuppgifter på Race07+GTR-Evolution-packs.

Umeå
Här sen Okt 2007

Ska finnas något addon pris också om du redan har Race 07 som du får med STCC... Liten djungel därute lol

GTR Evolution är ju ett expansionspaket för race 07 precis som STCC

Här sen Jun 2009

Re:

oqvist skrev:
Ska finnas något addon pris också om du redan har Race 07 som du får med STCC... Liten djungel därute lol

GTR Evolution är ju ett expansionspaket för race 07 precis som STCC

Just nu verkar det mest prisvärda vara GTR Evolution-expansionspaketet från steam, samt STCC från Coop inkl Race07, för 99 kr.

Du har rätt, det ÄR en djungel. Kan inte steam släppa GTR-Evo, STCC och Race07 för 39 euro, jag hade köpt.

Visby/Stockholm
Här sen Nov 2007

Trådstartare
Har äntligen fått tag på namnet på min ratt och det är en Trust Force Feedback Race Master II. Var även inne på Åhlens idag och inhandlade STCC och Race '07 för endast 99 riksdaler. Jag har dock inte hunnit installera det ännu, men jag undrar om det finns någon form av "körskola" inne i spelet, eller får man köra med så många hjälpmedel som möjligt i början för att lära sig?

Tack för alla tips!

1:48.53 @ GR
1:47.69 @ Mantorp
1:14.22 @ Kinnekulle
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

Ingen körskola då får du skaffa GTR 2 eller RBR . Men du kan välja rätt fritt vilka hjälpmedel du ska köra med. Vet inte hur det är i karriärerna där har de 3-4 olika svårighetslägen har jag för mig.

Ratten är Trust alltså inte Thrustmaster? Aldrig hört talas om den så det är säkert någon billig 300 kr ratt eller något? Men tja det är ju bara att köra ett tag och om du blir riktigt biten byta upp dig månne

Gällande hjälpmedel tja är du ny så skulle jag nog börja i den hårda ändan om du har tänkt dig komma dit till slut ändå. Möjligen aktivera abs till en början då just inbromsning är svår att få till och racing linje så du får en idé hur du ska placera bilen inför kurvor.

Camaron skulle jag nog tro är en ganska bra bil att lära sig köra med. Tvingar dig vara smidig med kontrollerna. Inte toksnabb men inte tråklångsam som WTCC heller. Annars finns ju mini coopers också. Nog bättre köra enklare bilar utan hjälpmedel och lära sig den vägen.

Enköping
Här sen Nov 2008

jag tror på testa någon framhjuls driven stcc bil kan inte bli mycket lättare
sen bara köra och köra till slut så får man till det
och att köra med hjälp medel det tycker jag är rätt så dumt att börja med. för då får man svårt när man tar bort dom.
bästa träning är att gå in och köra på intenet på stcc banor så får man nog tips om man frågar någon som kör där.

Visby/Stockholm
Här sen Nov 2007

Trådstartare
Re:

oqvist skrev:
Ratten är Trust alltså inte Thrustmaster? Aldrig hört talas om den så det är säkert någon billig 300 kr ratt eller något? Men tja det är ju bara att köra ett tag och om du blir riktigt biten byta upp dig månne
Tror den inhandlades för 800 kr, men den var nersatt från lite över tusenlappen.

Robin johansson skrev:
jag tror på testa någon framhjuls driven stcc bil kan inte bli mycket lättare
sen bara köra och köra till slut så får man till det
och att köra med hjälp medel det tycker jag är rätt så dumt att börja med. för då får man svårt när man tar bort dom.
bästa träning är att gå in och köra på intenet på stcc banor så får man nog tips om man frågar någon som kör där.
Låter som en bra idé.

Nu är det tyvärr så att ratten tyvärr verkar vara för gammal. Full gas hela tiden och ingen broms. Precis samma fenomen som jag hade i Race Driver - GRID. Har provat och installerat ett par äldre riktiga bilspel och då fungerar den klockrent precis som den skall. Lite synd med tanke på att jag har varit jätterädd om den och den ser fortfarande hyfsat ny ut och den känns inte omodern, men det är smällar man får ta. Får se när m an får tag på en ratt som fungerar. STCC hade ju en lista man kunde välja ifrån där man ställer in kontrollerna så man får väll leta rätt på en av dom. thumbs up

1:48.53 @ GR
1:47.69 @ Mantorp
1:14.22 @ Kinnekulle
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007

äääh framhjulsdrivet borde förbjudas på racing banor. Det är för farmor och hennes moster. Bakhjulsdrivet ska det va alt 4-hjulsdrift. Själv lärde man sig köra med GT 3 RS i GTR... Totalt oförlåtande sim och absolut bland de svårare bilarna. Förutom GT 2 monstret som ju är totalt okörbar lol.

Visserligen kört racinglir sedan indy car racing men inte så seriöst som med GTR

Här sen Jun 2009

För egen del blev det GTR-Evolution inkl Race07 från Coop Forum, 99kr. Kanske köper STCC också snart, också det 99kr.

Dock har jag problem med att grafikkortet överhettar (?), måste se över det innan jag kan spela ordentligt...

Val av simulator, tips?
<<   1, 2
5188 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande