Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 15909 besök totalt |
Re: bilval
Hallå Karlzzon ![]() |
||||||||||||||
Re:
Jaha, det är inte mer. Inte så bra koll på BMW's olika motorer, vilken M5a sitter S62:an i? Är det den som ger ca 400hk orginal? |
||||||||||||||
Re:
Den sitter i M5 mellan -98 till -03 i karossen som kallas E39 Här kan du kika på vikter delar mm till all bmw modeller http://bmwfans.info _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||||||
Det finns ju några som gjort samma konvertering tidigare, tror dessutom att det inte ska vara några problem genom SBP(det finns ju andra e36'or med v8). Regbesiktning och lite större bromsar kanske är på sin plats.
Tror det är lagligare än turbo/kompressor-konverteringar. Precis suttit och plöjt genom en tråd om en sydafrikan som tryckt i en m3 e92 v8 i sin e46 325'a på e46fanatics.com , rätt sugen på att göra nåt liknande, otrimmat, men ändå fler ponnys och mer vrid, samt lättare än den motor som sitter i min e46'a. Kul innehåll du har i ditt garage nu ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||||||||
Re:
Sedär! Världen är liten! Jodå jag fick lite flyt i körningen efter några varv. Visst funkar M3:orna bra fortfarande trots att det är en gammal bil =) Jag är extremt nöjd med min trots att jag haft den i snart 10 år! _________________ Björn Rittinge |
||||||||||||||
Re:
Jag bänkade min hos TS Motor i Åstorp i våras. 320 hkr samt att jag körde den på R däck i rullarna som man räknar drar ner effekten ca 3% enligt Svalle på TS motor. Ska man gå på det så ska min bänka fram ca 330 hkr med gatdäck. Har inte gjort något med motorn mer än sett till att den fungerar som den ska med vanos mm Kör med Köhlers kattersättare och Eisenman supersound dämpare och V-power ![]() _________________ Björn Rittinge |
||||||||||||||
Hej hej
Mitt råd är att trimma befintlig motor, en frisk 3,2 med grenrör,portadtopp,kammar och insug tex som är riktigt justerad går riktigt bra. 70-80 tusen låter kanske dyrt men gämnfört med att stoppa i en m5 v8 och få ALLT att lira å se snyggt ut så är det billigt + mycket mindre huvudvärk Det är ju inte bara å hinka i en annan motor å vrida på nycklen, utan man får uppfinna hjulet om och om igen för att bara få det mekaniska att fungera sen har man allt el jobb kvar och ska man lämna bort allt så lär det inte sluta under 150 000 om det ska göras seriöst så att det ser ut som "fabriks" och hoppas man kommer igenom besiktningen och ser dom att du bytt motor så måste du reg-besikta den med orginal motor om du nu inte har bra kontakter dvs. ![]() Sen är resten kvar chassie och bromsar och bara det är 40-50tusen om det ska vara lika seriöst bra chassie minst 20000:- alla bussningar,topplagringar 10000:- seriösa bromsar 20000:- _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||||||||||
bmw
Jävla häftig sida , med Bmw info ![]() och sen blirre MKT billigare med V8, samt mycke råare drag ![]() Mvh skall bli kul på fredag, me POKAL hämtning ![]() _________________ Mattias Talonen Bavariacup 2017 2:a i std klass Bmw 135 m3 GTR banracingbil Husqvarna 350 2020 Enduro Husaberg 570-11:a RallyRaid Mustang cab 07:a |
||||||||||||||
Bromsade min på rototest och den gav 247hk vid 7.100 rpm sen steg kurvan spikrakt uppåt men då slår hastighetsspärren in när man kör på 5:an så man får nästan köra en pull på 4:an också för att få all toppeffekt. Min motor har gått 5.500 mil och allt orginal.
_________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||||||||||||
Re:
247hk är på drivhjulet när man kör i ROTOTEST eller? |
||||||||||||||
Kommer att gå på JanneZ3's linje. Motorn blir kvar men topp skall ur för portning, nya kammar, nytt sprut, insug, grenrör, kattersättare, avstämt avgas, mappning.
|
||||||||||||||
Re: bmw
Pokalhämtning samt ölhävning ![]() Har du hittat något fint ex. av M3:a? Vi ses på fredag. |
||||||||||||||
Svänghjul, koppling, tryckplatta...hur pass bra är dessa på M3:orna? Det sitter dubbelmassesvänghjul orginal va?
|
||||||||||||||
Re:
Du har ett dubbelmasse hjul som väger 11,1 kg på den. Nu vet jag inte om M20 hjulen passar på S50 men på M50 brukar man byta mot ett tidigt M20 hjul detta väger endast 6,3 kg vill man ha lättare så brukar de gå att lätta ner till ca 4 kg 228mm lamell & kraftig tryckplatta borde funka upp till ca 500Nm. Annars kan man köra typ Tilton 184 mm koppling då kan man hamnar man ner mot 6-7 kg för hela paketet svänghjul & koppling _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||||||
Re: bmw
Väldigt OT men jag skall också ner o häva öl!!!! hehe _________________ Matthias Karlsson Skoda Octavia RS II BMW 320D Optimerade av VTECH Vinnare av MSLS 2009 |
||||||||||||||
Re:
M20 svänghjulet passar bra i s50 ![]() _________________ Jani Tauriainen Bmwsc#476 Bmw 330 M e36:a |
||||||||||||||
Toppen skall ur för portning. Vad tror Ni, räcker det med portning samt byte av kammar eller behövs det fräsas upp för större ventiler andra kolvar mm. för att det skall ge nämndvärt mer effekt?
Självklart skall insug göras om, nytt grenrör, annat sprut mm. Räcker org.spridarna till för denna effektökning? Nån som gjort sådan här trimning får gärna dela med sig med tips och ideér, kanske tom. punkta upp vad som är gjort på Er bil samt effektökning och gärna ungefärligt pris....... ![]() |
||||||||||||||
Re:
En bra grundregel är att det brukar kosta ca 1000 kr / hk som du extra vill ha ut ur en sug motor. _________________ A1exander Wi1borg M2 F87 Competition + 1M E82 + iD4 Sodi DD2 |
||||||||||||||
Re:
Skodan är klar så närpå bur sedan till våren skall den besiktas in för vagnbok. Den skall tas i Örby Gummi racing team för långlopp. |
||||||||||||||
msls
Så där ja!!! ![]() En klass 6 bil till ![]() Det skall bli MKT intressant att se hur den håller i 8 timmar.... ![]() Ryktena säger att den är snabb.....men det e LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG LOPP, vi skall åka ![]() Mvh 36 timmar till Party på Blommenhof ![]() _________________ Mattias Talonen Bavariacup 2017 2:a i std klass Bmw 135 m3 GTR banracingbil Husqvarna 350 2020 Enduro Husaberg 570-11:a RallyRaid Mustang cab 07:a |
||||||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 15909 besök totalt |