Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (15343 totalt) |
Varför syns det verktyg på nästan alla bilder?
![]() Skämt åsido, kul bil detdär. Har kört en sån en gång och det är ju som en gocart med tak, måste vara riktigt skoj på bana! _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
Re:
Haha, catchad! och detta som är mitt "köra - inte -meka - projekt" ![]() Skämt åsido, bilen går riktigt bra och jag är imponerad av dess tålighet. Trots varvtal aldrig under 6000 rpm/min och r-däck så höll både motor och bromsar utan knorr. Att den är kul att köra är bara bonus ![]() ![]() _________________ Patric Briby Civic-Type R |
||||
Ännu ett banmöte avklarat, denna gång blev det Kinnekulle. Bilen passade mycket bättre på denna bana än Mantorp, här kunde jag bitvis hålla jämna steg med betydligt mer effektstarka bilar.
Tycker bilen understyr något när jag pressar hårt, jag har dock original hjulupphängningar så jag antar att en justering av hjulvinklar till mer "race" kan få bukt med detta? Övriga projekt till vintern; * Bur * Flytt av batteri _________________ Patric Briby Civic-Type R |
||||
Re:
Punton är ju modernare i konstruktionen så den väger ju mer. Skulle tippa på att det skiljer ca. 150 kg till 106:ans fördel. Svårare att lätta dock, de franska konstruktörerna har ju inte direkt slösat med mattor och ljudisolering. _________________ Patric Briby Civic-Type R |
||||
Inte mycket händer med 106:an just nu, lånade ut den till morsan och då kom en V***o och backade in i den
![]() Roligare är dock att jag beställt halvbur från Weichers Sport genom gruppköpet av M3Carbon här på forumet ![]() Nästa helg blir det även Sviestad för en sista körning innan bilen ställs av. _________________ Patric Briby Civic-Type R |
||||
Dags för liten uppdatering här. Gruppköpet på burar gick i stöpet så istället la jag pengarna på en uppsättning GAZ-coilovers till Rallyen. Kombinerade detta med justerbara topplagringar, nya motorfästen, samt ny ratt och nu börjar den kännas riktigt rå
![]() Har inte ställt in hjulvinklarna för "race" ännu utan tänkte ta bilen genom besiktning först. ![]() ![]() _________________ Patric Briby Civic-Type R |
||||
Re:
Kul med en uppdatering:) Det där kommer blir riktigt nice! Snygga plåtfälgar förresten. _________________ Tomas Liljestrand |
||||
Har kommit igång lite sent med säsongen... bruksade bilen en vecka för att lägga lite mil och upptäcka eventuella fel. Inga problem what so ever. Nästa helg (17/7) blir det Gelleråsen och helgen efter Time Attack
![]() _________________ Patric Briby Civic-Type R |
||||
Körde årets första bankörning med bilen, Gelleråsen. Det nya coiloverkitet funkade perfekt
![]() Nästa steg i processen är framvagnsinställning, har inte gjort det än trots att jag monterat på coilovers men bilen går än så länge bra och drar inte åt nåt håll så lite rätt verkar det ha blivit. Men det där sista får en verkstad fixa. Sen är det nog racebelägg som gäller, originalbromsarna är ok men känslan är inte den bästa vilket göra att jag fegar i inbromsningarna. _________________ Patric Briby Civic-Type R |
||||
Re:
Aha, missade tummen, Venton missade jag inte ![]() _________________ Patric Briby Civic-Type R |
||||
Re:
Haha bra och bra..... ![]() 1,28,9 som bäst. Vad ska man säga , rattrost och kopplingsslir. Men jag hade skitskoj och är jättenöjd. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (15343 totalt) |