Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 32 besök senaste veckan (25628 totalt) |
![]() Det kanske rent av går att bruxa den om man håller sig under 4000rpm (men det skulle jag gissa kräver ställbara kamtider för att få till bra). |
||||
-Ja den funkar bra under 4000 varv, men tomgången e lite hög! -okej vad ligger tomgången på? -4000 ![]() ![]() |
||||
http://www.youtube.com/watch?v=r-3UG
Sådär slingrar sig en Kadett GSi med 600hk. Så man kan väl gissa på dubbelt med dubbelt så mycke hk om han inte spinner hela vägen förståss då, eller? ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Vadå, är den svårkörd på vinterväglag eller? ![]() PS: Med svaret "för att det går" kommer man långt ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Hej alla..
Det är jag som äger bilen som denna tråden handlar om.. Är tyvärr inte inna här så ofta, men fick höra idag att Maciek gjort den, så något måste man skriva ![]() Många frågar hur den är att köra på väg, det vat jag inte än, inte mer än att jag körde den lungt hem efter bänkingen.. Hoppas på att kunna komma ut i helgen.. På frågan varför man bygger denna motorn, för ingen anna har gjort det! Många som vill men inte kan.. Lite mer fakta kan man hitta här http://www.garaget.org/LeifH Från TPC, för att få med lite bilder med text.. Nu fan så har jag gjort det som jag har längtat efter så länge.. Bänkat bilen.. Det blev 1007hk på hjulen!! 1140hk i motorn!! Måste börja med att tacka NLR Christer johansson och Patrik Johansson som har hjälpt mig med mycket på motorn.. Några bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Film ![]() Det var inte så lätt att filma när man knappt ville vara kvar i rumet på grund av ljud och risk att det skulle kunna hända något.. http://www.youtube.com/watch?v=zpK_wQOSJZ4 http://www.youtube.com/watch?v=xwAtA3jl1PQ http://www.youtube.com/watch?v=KBlN7KGsEWw Diagram: ![]() Som alltid så gillar inte bänken mina hjul vinklar så den rulla tungt, 74hk i motstånd man skall ha ca 20-30hk men det gick ändå.. ![]() Efter att ha bänkat så tar man bilen och kör hem!! ![]() ![]() Mvh Leif |
||||
Jag har ångtat mig :P Tyckte den gick för lugnt men det kan nog byggaren ta som en komplimang, Dom andra 1000 hk maskinerna jag sett brukar vara mera lagg lagg lagg lagg spinn spinn spinn :P |
||||
Nu väntar jag på att få dra lite på rakan på Anderstorp på torsdag...
Hoppas nu på bra väder!! Vi var ute och tog några bilder på bilen i söndags.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Vad fin den är, och den ser ju ut som vilken annan småtrimmad Volvo som helst under huven
![]() ![]() Antar att du kört lite mera på väg nu, hur e det att köra? |
||||
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
3st filmer
http://www.garaget.org/video/ http://www.garaget.org/video/ http://www.garaget.org/video/ Länkarna borttagna. Bus på allmän väg är inget vi vill se på rejsa.nu /Anton _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 32 besök senaste veckan (25628 totalt) |